Δευ09302024

Last updateΔευ, 30 Σεπ 2024 1pm

Κινητικότητα στην αγορά ξηρού φορτίου λίγο πριν την Χρυσή Εβδομάδα στην Κίνα

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε τη θετική πορεία της προηγούμενης εβδομάδας με τα Capes να σημειώνουν διψήφια εβδομαδιαία άνοδο και τα Ultramaxes και Handies και να κλείνουν την εβδομάδα στα πράσινα. Μόνο τα Panamaxes υποχώρησαν με τις μεγαλύτερες απώλειες να σημειώνονται στον Ατλαντικό. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 14,05%, τα Kamsarmaxes -5,99%, τα Ultramaxes(63) +1,35% και τα Handies +0,38%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 133 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 2110 μονάδες την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς έντονες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ως προς τη ζήτηση και την προσφορά. Όμως η καλή εικόνα του Ατλαντικού την παρέσυρε προς τα πάνω. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,48 $/tn.
Στον Ατλαντικό πρωταγωνίστησε ο βορράς ο οποίος ξεκίνησε την εβδομάδα ανοδικά συνέχισε την ίδια πορεία μέχρι το τέλος της εβδομάδας τόσο για τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού όσο και προς την Ασία. O νότος δεν παρουσίασε σημαντικές μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά την παρασκευή έκλεισε με οριακά κέρδη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,34 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 58,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 31,79Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά η αγορά ξεκίνησε δυναμικά με κάποια νέα φορτία. Ωστόσο στη συνέχεια της εβδομάδας η ροή των φορτίων δεν ανανεώθηκε ρίχνοντας τους ναύλους. Στο νότο του ενδιαφέρον επικεντρώθηκε για τις φορτώσεις του 1ου μισού του Οκτωβρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι φορτώσεις για τα μέσα Οκτωβρίου κλείστηκαν σε υψηλότερα νούμερα σε σχέση με τις αντίστοιχες για τις αρχές του μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 27-29Κ/ημέρα (παράδοση Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Κατά τις πρώτες μέρες της εβδομάδας ο μεγάλος όγκος φορτίων από το βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση των πλοιοκτητών οι οποίοι ανέβασαν τα νούμερα τους. Στο δεύτερο μισό της εβδομάδας η ζήτηση ήταν μειωμένη με αποτέλεσμα να πάρουν το πάνω χέρι οι ναυλωτές. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά συνέχισε θετικά με σταθερή ροή φορτίων κυρίως προς την Κίνα. Ωστόσο η αύξηση των πλοίων αναμένεται να δημιουργήσει πιέσεις το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 18,5-20Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με νέα φορτία και αρκετή κινητικότητα τόσο στο βόρειο Ειρηνικό όσο και προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι οι ναύλοι συνέχισαν να παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε ανοδικές τάσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του ASBA, με ικανοποιητικό όγκο φορτίων σιτηρών και petcoke. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA βίωσε άλλη μία ήρεμη εβδομάδα χωρίς πολλά φορτία τόσο για την Ασία όσο και για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Παράλληλα ο αριθμός των πλοίων παρέμεινε υψηλός. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16-17,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη δέχτηκε πιέσεις καθώς η προσφορά πλοίων ήταν σταθερή ενώ η ζήτηση ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13,5-15Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε αφού η προσφορά πλοίων αυξανόταν συνεχώς. Οι πλοιοκτήτες που δεν βιαζόντουσαν να κλείσουν το πλοίο τους προτίμησαν να περιμένουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δυτική μεσόγειος εμφάνιση η καλύτερη εικόνα από την ανατολική. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ήταν ήρεμη. Μπορεί η λίστα πλοίων να ήταν περιορισμένη όμως και η δραστηριότητα δε βοήθησε ώστε να υπάρξει κάποια θετική αλλαγή. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας μπορούσα να βρουν πιο εύκολα κάποιο φορτίο. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα ή και λίγο χαμηλότερα κυρίως λόγω εποχικότητας και μειωμένης ζήτησης από τη Μαύρη Θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά έχασε έδαφος εξαιτίας της υπερπροσφοράς πλοίων. Έτσι οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να επιβάλλουν τις ιδέες τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) υποχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρξαν πολλές συζητήσεις, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν σε κάποιο κλείσιμο. Επιπλέον η προσφορά πλοίων ξεπερνούσε τον αριθμό των φορτίων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία και κυρίως στο νότο ο βελτιωμένος όγκος φορτίων και ο περιορισμένος αριθμός πλοίων έδωσε αυτοπεποίθηση στους πλοιοκτήτες να αυξήσουν τις ιδέες τους. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών μειώνοντας τα κλεισίματα. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία επικράτησε ηρεμία με αποτέλεσμα να υποχωρήσουν οι ναύλοι. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter