Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 4pm

Την ανιούσα οι ναύλοι Ασίας Ευρώπης

box trader 1Οι τιμές των ναύλων από την Ασία προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, με τις τιμές των 5.300 δολαρίων FEU προς την Ευρώπη να πλησιάζουν τα επίπεδα Ιανουαρίου.

Οι Χούθι «ευθύνονται» για τα κέρδη των carriers

box trader 1Κανένας ναυτιλιακός τομέας δεν έχει επωφεληθεί περισσότερο φέτος από τη συνεχιζόμενη κρίση της Ερυθράς Θάλασσας από τon τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Δομικές αλλαγές

box trader 1Από τον Απρίλιο του 2017, η δομή τριών συμμαχιών που περιλαμβάνει την Ocean Alliance, τη THE Alliance και τη συμμαχία 2M έχει διαμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία τακτικών γραμμών.

Στα όρια του στατιστικού «λάθους»

0Containers stackedΣτα όρια του στατιστικού «λάθους» κινείται η αξιολόγηση των θέσεων των δύο μεγάλων carriers στις γραμμές του Ειρηνικού καθώς η ποσοστιαία διαφορά τους είναι έως και απειροελάχιστη.

Μεταξύ 50% και 55% το schedule reliability

0ΚοντεινεράδικοΗ παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε μηνιαία βάση στο 51,5% τον Οκτώβριο.

43,25 εκατομμύρια TEU's

0Containers stackedΤο δικό του ρεκόρ έσπασε για μία ακόμη φορά το λιμάνι της Σαγκάης. Τον Οκτώβριο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Σαγκάης έφτασε τα 4,15 εκατομμύρια TEU's, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε ετήσια βάση. Το λιμάνι έχει χειριστεί εντυπωσιακά 43,25 εκατομμύρια TEU's μέχρι στιγμής φέτος.

Τρέχουν να «προλάβουν» τους δασμούς…

0Containers stackedΌταν ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε λεπτομερή σχέδια για την επιβολή δασμών σε αγαθά από τον Καναδά, το Μεξικό και την Κίνα, τα νέα ήταν αναμενόμενα, καθώς είχε απειλήσει με υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές καθ 'όλη τη διάρκεια της εκστρατείας του.

Eurostat: Οι λιμένες της ΕΕ διακίνησαν 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023

0gross weightΤο 2023, οι θαλάσσιοι λιμένες της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).

Ανατολικότερα…

box trader 1Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων για μία ακόμη χρονιά, που πρόκειται ημερολογιακά να κλείσει τον προσεχή μήνα, έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των αναλυτών.

Οι «επερχόμενοι» δασμοί

0Containers stackedΣτις επιπτώσεις που θα επιφέρει στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το ενδεχόμενο επιβολή υψηλών δασμών από την κυβέρνηση Τράμπ εστιάζει σε ανάλυσή του το Bloomberg Intelligence.

Πίσω από την Μανίλα και μπροστά από το Νταλιάν

0αεροφωτόΣτην 37η θέση της κατάταξης των 100 πρώτων λιμένων στον κόσμο φιγουράρει ο Πειραιάς με βάση την Lloyd’s List για το 2023. Το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020.

Υπό διαβούλευση

0κρουαζιερπλοιαΣτα επιχειρήματα και τις αιτιάσεις για την αναστολή, τουλάχιστον για την προσεχή χρονιά, της επιβολής του τέλους ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από την ΔΕΘ, εξειδίκευσε το υπουργείο Τουρισμού και συμπεριέλαβε στο νέο φορολογικό το υπουργείο Οικονομικών στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον καθώς το ν/σ είναι υπό διαβούλευση.

MAERSK: Σοβαρές οι διαταραχές την ευρωπαϊκή εφοδιαστική

0MaerskLineΗ Maersk μετά από ειδική έρευνα ανακάλυψε ότι τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους φορτωτές έχουν υποστεί διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας τους τελευταίους 12 μήνες, με περισσότερους από τους μισούς να έχουν σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις.

"Vessel bunching"

box trader 1Η Sea-Intelligence αποκάλυψε ότι η συσσώρευση πλοίων αυξήθηκε σημαντικά στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς μετά την πανδημία, εν μέρει λόγω της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας.

«Πονοκέφαλος» με τα κενά εμπορευματοκιβώτια

0Containers stackedΤα κενά εμπορευματοκιβώτια, οι επιστροφές τους, οι εναποθέσεις σε κομβικά λιμάνια και το κόστος εύρεσης και ναύλωσής φαίνεται ότι αποτελούν την αιτία πρόκληση νέου πονοκεφάλου στην εφοδιαστική.

Τα λιμενικά τέλη, η ΠΕΠΕΝ η CLIA και τα αναπάντητα… ερωτήματα

0ΠαροςΕρωτήματα που σχετίζονται με τα λιμενικά τέλη, την διάθεση των ποσών, το διαμοιρασμό τους αλλά και το γιατί είναι σήμερα στην κατάσταση που είναι οι νησιωτικές λιμενικές υποδομές μέλλεται να απαντηθούν προσεχώς από τα συναρμόδια υπουργεία.

Λιμενικές επενδύσεις και Ερυθρά

0koytiΚίνδυνο λιμενικού πλεονάσματος «βλέπει» έκθεση του Alphaliner που έχει εστιάσει στις λιμενικές επενδύσεις που γίνονται από μεγάλες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της Αιγύπτου.

IAPH: Υψηλό το κόστος απανθρακοποίησης για τα λιμάνια

0FelixstoweΚαθώς οι ναυτιλιακοί φορείς συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα για την 82η σύνοδο της MEPC του ΙΜΟ, η International Association of Ports and Harbors (IAPH) δημοσίευσε μια νέα έκθεση που διερευνά την πρόοδο στην απαλλαγή των λιμενικών υποδομών από τον άνθρακα στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Μια χαρτογράφηση με ενδιαφέρον…

box trader 1Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα συμπεράσματα από την «χαρτογράφηση» των προσεγγίσεων των πλοίων των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που επιχείρησε η Sea-Intelligence.

Οι Χούθι «έπληξαν» τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου

0Suez Οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συνέβαλαν στη μείωση της συνδεσιμότητας των λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου, μιας περιοχής που επλήγη ιδιαίτερα από τις επιθέσεις των Χούτι, καθώς  και η διώρυγα του Σουέζ.

Μειώθηκαν οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ

0inland waterwayΤο 2023, οι επιδόσεις των εμπορευματικών μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6 % (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) σε σύγκριση με το 2022.
Μεταξύ 2013 και 2023, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat..

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter