Πεμ02202025

Last updateΠεμ, 20 Φεβ 2025 5pm

Επιβράδυνση…

0koytiΗ επικαιροποίηση της έκθεσης World Economic Outlook (WEO) του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) τον Ιανουάριο του 2025 υπογράμμισε τις αναθεωρήσεις στην ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, ειδικά για τις προηγμένες οικονομίες.

Αυξομειώσεις

0Tanker deckΚαθώς η Δύση αυστηροποιεί τις οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας, παρατηρείται αισθητή πτώση στην ποσότητα του υγρού φορτίου που διακινείται στα ρωσικά λιμάνια.

Βορειότερα του Πειραιώς

box trader 1Καθώς η Ινδία έχει επι της ουσίας ανακοινώσει στοιχεία του προκαταρκτικού σχεδιασμού της να αναπτύξει ένα δικό της «θαλάσσιο διάδρομο» διασύνδεσης των Ινδικών λιμένων με τα Ευρωπαϊκά, τα ελληνικά λιμάνια έχουν βρεθεί στο επίκεντρο συζητήσεων για το αν και κατά πόσον θα «καταλήξει» ο Ινδικός διάδρομος σε ένα από αυτά.

Αλλαγές στα μερίδια αγοράς των συμμαχιών «βλέπει» η Sea-Intelligence

0Asia NAWC SmallΗ Sea-Intelligence ανέλυσε τις αλλαγές στο μερίδιο αγοράς των συμμαχιών ναυτιλιακών εταιριών τακτικών γραμμών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος μετά την αναδιάταξη τους.

Η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα επεκταθεί κατά 4%

0MaerskLineΗ παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα επεκταθεί κατά 4% φέτος, εκτίμησε η Maersk σε σημερινή ανακοίνωσή της.

Σταθεροποιήθηκε το Schedule Reliability

box trader 1Η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος εμπορευματοκιβωτίων απορρόφησε τους κραδασμούς από τις εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και σταθεροποιήθηκε παρά τις απαιτήσεις χωρητικότητας και τους μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού.

UNCTAD: Βελτιώθηκε η συνδεσιμότητα των λιμένων

0ΔεικΒελτιωμένος εμφανίζεται ο δείκτης συνδεσιμότητας των λιμένων PLSCI με βάση την τριμηνιαία έκθεση της UNCTAD. Τα 10 πιο συνδεδεμένα λιμάνια το 4ο τρίμηνο του 2024-4 είδαν τη μέση συνδεσιμότητά τους να αυξάνεται σταθερά κατά την περίοδο ανάλυσης, η οποία επιταχύνθηκε από το 2020, αυξάνοντας σημαντικά το χάσμα με τα επόμενα 10 λιμάνια.

Οι επενδυτές, τα λιμάνια και οι άξονες

0OlTH TRENOΗ «τελευταία» προσφορά της Leonidsport για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι «τάραξε τα νερά» αποδεικνύοντας ότι υπάρχει αξιόλογο επενδυτικό ενδιαφέρον για τις ελληνικές λιμενικές υποδομές η αξία των οποίων είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι σε αποτίμηση χρήματος, αλλά για τις συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics σε ευρωπαϊκή και όχι μόνο κλίμακα.

Θα «ανοίξει» την Ερυθρά το Ισραήλ (;)

0Χάρτης2Ενώ ήδη τρέχουμε τον πρώτο μήνα του 2025 με «παγιωμένες» τις επιλογές των τακτικών γραμμών με τον περίπλου της Αφρικής, που έχει σαν αποτέλεσμα να «προικοδοτήσουν» τα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης, η πρόσφατη επίθεση των Ισραηλινών κατά θέσεων των Χούθι στην Υεμένη φαίνεται ότι μπορεί να είναι και η απαρχή αλλαγής του σκηνικού στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αστάθεια…

0koytiΟι εταιρείες τακτικών γραμμών προεξοφλούν τους ναύλους Ασίας-Ευρώπης για τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου, καθώς αγωνίζονται για μερίδιο αγοράς πριν από την αναδιάταξη των συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον Φεβρουάριο.

Ευπροσάρμοστος ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων στις γεωπολιτικές προκλήσεις

0Containers stackedΌσοι αναλυτές και μη παρακολουθούν τον κόσμο των θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρατηρήσει πολλά τους τελευταίους μήνες του έτους που εκπνέει αύριο τα μεσάνυχτα.

Ένα καλό 2025;

box trader 1Η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων το 2024 αντιμετώπισε ένα σύνθετο μείγμα γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτες επιτυχίες παρά τις αβεβαιότητες.

Την ανιούσα οι ναύλοι Ασίας Ευρώπης

box trader 1Οι τιμές των ναύλων από την Ασία προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, με τις τιμές των 5.300 δολαρίων FEU προς την Ευρώπη να πλησιάζουν τα επίπεδα Ιανουαρίου.

Οι Χούθι «ευθύνονται» για τα κέρδη των carriers

box trader 1Κανένας ναυτιλιακός τομέας δεν έχει επωφεληθεί περισσότερο φέτος από τη συνεχιζόμενη κρίση της Ερυθράς Θάλασσας από τon τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Δομικές αλλαγές

box trader 1Από τον Απρίλιο του 2017, η δομή τριών συμμαχιών που περιλαμβάνει την Ocean Alliance, τη THE Alliance και τη συμμαχία 2M έχει διαμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία τακτικών γραμμών.

Στα όρια του στατιστικού «λάθους»

0Containers stackedΣτα όρια του στατιστικού «λάθους» κινείται η αξιολόγηση των θέσεων των δύο μεγάλων carriers στις γραμμές του Ειρηνικού καθώς η ποσοστιαία διαφορά τους είναι έως και απειροελάχιστη.

Μεταξύ 50% και 55% το schedule reliability

0ΚοντεινεράδικοΗ παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε μηνιαία βάση στο 51,5% τον Οκτώβριο.

43,25 εκατομμύρια TEU's

0Containers stackedΤο δικό του ρεκόρ έσπασε για μία ακόμη φορά το λιμάνι της Σαγκάης. Τον Οκτώβριο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Σαγκάης έφτασε τα 4,15 εκατομμύρια TEU's, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε ετήσια βάση. Το λιμάνι έχει χειριστεί εντυπωσιακά 43,25 εκατομμύρια TEU's μέχρι στιγμής φέτος.

Τρέχουν να «προλάβουν» τους δασμούς…

0Containers stackedΌταν ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε λεπτομερή σχέδια για την επιβολή δασμών σε αγαθά από τον Καναδά, το Μεξικό και την Κίνα, τα νέα ήταν αναμενόμενα, καθώς είχε απειλήσει με υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές καθ 'όλη τη διάρκεια της εκστρατείας του.

Eurostat: Οι λιμένες της ΕΕ διακίνησαν 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023

0gross weightΤο 2023, οι θαλάσσιοι λιμένες της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).

Ανατολικότερα…

box trader 1Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων για μία ακόμη χρονιά, που πρόκειται ημερολογιακά να κλείσει τον προσεχή μήνα, έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των αναλυτών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter