Πεμ02132025

Last updateΠεμ, 13 Φεβ 2025 5pm

Βορειότερα του Πειραιώς

box trader 1

Καθώς η Ινδία έχει επι της ουσίας ανακοινώσει στοιχεία του προκαταρκτικού σχεδιασμού της να αναπτύξει ένα δικό της «θαλάσσιο διάδρομο» διασύνδεσης των Ινδικών λιμένων με τα Ευρωπαϊκά, τα ελληνικά λιμάνια έχουν βρεθεί στο επίκεντρο συζητήσεων για το αν και κατά πόσον θα «καταλήξει» ο Ινδικός διάδρομος σε ένα από αυτά.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν ότι υπάρχει έκδηλη ανησυχία και προβληματισμός από λιμάνια της Β. Ευρώπης τα οποία σχεδόν «μονοπωλούν» τα φορτία που προέρχονται από την Ινδία, και όχι μόνο. Το ενδεχόμενο να επιλεγεί στο προσεχές μέλλον ένα ελληνικό λιμάνι έχει πυροδοτήσει συζητήσεις στον Πειραιά περί της «τοποθεσίας» που θα επιλεγεί, αν επιλεγεί, για να λειτουργήσει ως κόμβος όπως ακριβώς συνέβη με το λιμάνι του Πειραιά και την COSCO. Αν και έχουν «φωτιστεί» λιμάνια βορειότερα του Πειραιώς ως υποψήφια το ενδεχόμενο η Ινδία να επιλέξει ένα inland port μέσα στην ελληνική επικράτεια φαίνεται να «κερδίζει σε ψήφους» με δεδομένο ότι τρέχουν οι εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που ελέγχει αυτό του Βόλου αλλά και της Αλεξανδρούπολης που όμως δεν μαζεύει «ψήφους» καθώς και για αυτό το λιμάνι οι συζητήσεις για την εξελικτική του πορεία δεν έχουν τελεσιδικήσει.
Στο μεταξύ η Arkas Line ξεκίνησε μια νέα υπηρεσία, την India Med Service (IMS), η οποία θα παραδώσει φορτίο από τα λιμάνια Mundra και Nheva Sheva σε εμπορικά κέντρα στη σιδηροδρομική σύνδεση της Ινδίας. Αυτό έρχεται ένα μήνα αφότου η τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία ανακοίνωσε αρχικά ότι είχε προσθέσει την Ινδία στο δίκτυό της. Η νέα υπηρεσία ξεκίνησε στις 11 Φεβρουαρίου, με τέσσερα πλοία χωρητικότητας 2.500 - 2.800 TEU. Από τον Ιούνιο του 2025, ο αριθμός των σκαφών σε αυτήν την υπηρεσία θα έχει αυξηθεί σε πέντε, με τις εβδομαδιαίες λειτουργίες να συνεχίζονται. Η διαδρομή IMS θα περάσει από τα ακόλουθα λιμάνια: Ambarli, Evyap, Aliaga, Mersin, Aqaba, Jeddah, NhavaSheva, Mundra, Jeddah, Aqaba, Alexandria και Ambarli. Η υπηρεσία India Med Service προορίζεται να παρέχει γρήγορους και αποτελεσματικούς χρόνους διαμετακόμισης μεταξύ της Ινδίας, της Μεσογείου και της περιοχής της Ερυθράς Θάλασσας, οι οποίες αποτελούν σημαντικούς εμπορικούς κόμβους για τις ινδικές επιχειρήσεις.
Είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των λιμένων που διεκδικούν Ινδικά φορτία θα εκτοξευτεί το προσεχές διάστημα και μάλιστα με την προοπτική ότι, αν δεν υπάρξει ανατροπή στο σκηνικό της ηρεμίας με τους Χούθι να έχουν πάψει τις βολές κατά σκαφών που διέρχονται της Ερυθράς, η διαδρομή μέσω Σουέζ για την Μεσόγειο από τα Ινδικά λιμάνια θα έχει το ίδιο πλεονέκτημα με τον κινεζικό «δρόμο του μεταξιού. Ωστόσο στην εξίσωση υπάρχουν δύο ακόμη στοιχεία τα οποία «αναγκαστικά» πρέπει να αναγνωριστούν τα οποία έχουν να κάνουν με τις short sea επιλογές των Ινδών εμπόρων στα Μεσογειακά λιμάνια αλλά και των σιδηροδρομικών συνδέσεων. Και τούτο με δεδομένο ότι τα Τουρκικά λιμάνια έχουν αξιόλογη σιδηροδρομική κάλυψη αφ’ ενός αλλά και διασυνδέονται με ευρωπαϊκά λιμάνια γεγονός που δημιουργεί δεδομένα για τις χρεώσεις που έχει επιβάλει η ΕΕ στα πλοία που προσεγγίζουν απευθείας σε ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter