Καλοί «πελάτες» της Βαλένθια ΗΠΑ και Κίνα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2025 17:51
![0valencia port](/images/resized/images/photos/limania/0valencia-port_220_220.jpg)
Για το λιμάνι της Βαλένθια (PAV) Κίνα και ΗΠΑ ήταν οι κύριοι εμπορικοί εταίροι του το 2024, συνεισφέροντας το 34% της συνολικής κίνησης. Η Κίνα παραμένει και πάλι στην πρώτη θέση με 702.633 εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν το 2024 και 7,91 εκατομμύρια τόνους, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ με τις οποίες έχουν ανταλλαγεί 368.298 TEU και 4,52 εκατομμύρια τόνοι. Τα κύρια αγαθά που εξάγονται από τις αποβάθρες της Βαλένθια στην Κίνα είναι τρόφιμα, αυτοκίνητα και τα εξαρτήματά τους, κρασιά και ποτά, δομικά υλικά, χαρτί και χημικά ενώ αντίστοιχα εισάγονται από την Ασία μηχανήματα και εργαλεία, δομικά υλικά, αυτοκίνητα και εξαρτήματα, χημικά προϊόντα, καπνό, κακάο, καφέ και μπαχαρικά. Με τις ΗΠΑ, το λιμάνι σημείωσε ότι οι κυρίαρχες εμπορευματικές μεταφορές είναι δομικά υλικά, μηχανήματα και εργαλεία, τρόφιμα, κρασί και ποτά και χημικά. Η Σαουδική Αραβία (+59,64%) και η Ουκρανία (+44,02%) είναι τα έθνη με τη μεγαλύτερη αύξηση της χωρητικότητας αγαθών το 2024. Η Αλγερία και η Τουρκία βελτίωσαν επίσης τη «στατιστική τους ορατότητα», με αύξηση της κυκλοφορίας (τόνοι) κατά 24,88% και 23,73%, αντίστοιχα, το Ισραήλ είχε αύξηση 25,22%. Στοιχεία από το Στατιστικό Δελτίο του λιμένα για το 2024, που παρουσιάστηκαν χθες, αποκαλύπτουν ότι συνολικά 80,6 εκατομμύρια τόνοι προϊόντων εισήλθαν και εξήλθαν από τις αποβάθρες της Βαλένθια, 5,11% υψηλότερα από ό, τι το 2023. Ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε επίσης, φθάνοντας τα 5,47 εκατομμύρια TEU (εμπορευματοκιβώτια μήκους 6,1 μέτρων), αντιπροσωπεύοντας κέρδος +14,15%: η διακίνηση φορτίου (εξαγωγή) παρέμεινε αμετάβλητη (+0,13%), η εκφόρτωση (εισαγωγή) αυξήθηκε κατά 10,60% και η θαλάσσια διαμετακόμιση αυξήθηκε κατά 18,77%. Οι τομείς του σιδήρου, του χάλυβα και των δομικών υλικών διατήρησαν παρόμοια στοιχεία διαχείρισης με εκείνα του 2023. Ο τομέας των μη μεταλλικών ορυκτών (+33,13%), των λιπασμάτων (+4,19%), των χημικών προϊόντων (+9%) και της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και των τροφίμων (+2,48%) έχουν αυξήσει την κυκλοφορία τους. Ο ενεργειακός τομέας υποχώρησε 40,41%. Οι σιδηροδρομικές διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 3,26% με τις σιδηροδρομικές μεταφορές να αντιπροσωπεύουν το 6,67% της συνολικής κίνησης. Επίσης η κυκλοφορία RoRo (θαλάσσιες υπηρεσίες RoRo) ήταν 3,44% μεγαλύτερη όσον αφορά τους τόνους από ό,τι το 2023, καθώς και όσον αφορά τα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία αυξήθηκαν κατά 13,65%. Τέλος οι μονάδες συνδυασμένων μεταφορών (IUL) αυξήθηκαν κατά 4,46% το 2024.