Τετ12182024

Last updateΤετ, 18 Δεκ 2024 5pm

Αυξήσεις…

0koytiHapag-Lloyd, MSC και CMA CGM έχουν ανοίξει το «χορό» των αυξήσεων στους ναύλους μεταξύ Ασίας – Ευρώπης αλλά και Δυτικής Αφρικής εν μέσω συζητήσεων για μείωση των επιτοκίων, των πληθωριστικών πιέσεων αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων σε Μέση Ανατολή, Μαύρη Θάλασσα, και Ερυθρά Θάλασσα.

«Ροκάνισε» τα TEU’s η πανδημία

0Containers stacked«Λόγω της πανδημίας Covid-19, η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε μόνο κατά 1,5% από 171 εκατομμύρια TEU το 2019 σε 173,5 εκατομμύρια TEU το 2023.

Ρεκόρ για την Σαγκάη

0Boxport 1024x251Τα δικά του ρεκόρ καταρρίπτει συνεχώς το λιμάνι της Σαγκάης. Το κινεζικό λιμάνι έχει δημιουργήσει ένα άνευ προηγουμένου επιβλητικό προβάδισμα 10 εκατομμυρίων teu έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου των boxport στην κατάταξη των κορυφαίων 30 λιμένων εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως που συνέταξε η Alphaliner.

Αμερικανικά λιμάνια: Καθυστερήσεις «βλέπει» ο Drewry

0drewryΕνώ τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ανταποκρίθηκαν γρήγορα στην αναστολή της κυκλοφορίας πλοίων στη Βαλτιμόρη, ο Drewry σε ανάλυσή του προειδοποιεί για την πιθανότητα συμφόρησης και καθυστερήσεων εξ αιτίας του αποκλεισμού του λιμένα της Βαλτιμόρης. 

Εμπορευματοκιβώτια: Η «ανισορροπία» κρατάει τους ναύλους

0Containers stackedΗ ανισορροπία στον δείκτη προσφοράς ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια αποτυπώνει σύμφωνα με στοιχεί ανάλυσης της Container xChange την αιτία που οι ναύλοι διατηρούνται στα επίπεδα που έχουν διαμορφωθεί από την έναρξη της κρίσης στην Ερυθρά.

Αυξήθηκε ο στόλος των tank Container

0tank containersΗ International Tank Container Organisation (ITCO) δημοσίευσε τις 12ου ετήσια έρευνα του στόλου «εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών».

Ο «χορός» των ναύλων

box trader 1Καθώς το πέρας της εορταστικής περιόδου για το Κινεζικό νέο έτος δίνει την θέση της στην «καθημερινότητα» όσον αφορά στη διακίνηση φορτίων το ενδιαφέρον στρέφεται στη διαμόρφωση των ναύλων υπό το καθεστώς που έχουν «επιβάλει» οι Χούθι στην Ερυθρά και τις εκτροπές πλοίων στον περίπλου της Αφρικής.

Πρωτιά για την MSC

0MSC GulsunΗ MSC αντιπροσωπεύει το ήμισυ της αύξησης της χωρητικότητας στις λωρίδες Ασίας-Ευρώπης που προέκυψε από την εκτροπή προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας λόγω της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας.

Schedule reliability: Στην κορυφή η CMA CGM

0CMAΣύμφωνα με τη Sea-Intelligence, η παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος κατάπλου – απόπλου των carriers μειώθηκε κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες από μήνα σε μήνα τον Ιανουάριο του 2024 στο 51,6% ως αποτέλεσμα της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας.

Νάτα… τα κενά «κουτιά»

0Containers stackedΗ Sea-Intelligence ανέφερε σταθερή αύξηση 20% στους όγκους κενών εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους μήνες σε σύγκριση με το 2019 - εξαιρουμένων των διακυμάνσεων της πανδημίας.

Αυξάνει η χωρητικότητα εντός Ε.Ε.

box trader 1Η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εντός της Ευρώπης έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 18% σε ετήσια βάση, καθώς η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχει ως αποτέλεσμα περισσότερη τροφοδοσία και μεγαλύτερα πλοία που δραστηριοποιούνται σε αυτό το τμήμα, σύμφωνα με την Alphaliner.

Ασία – Ευρώπη: Αύξηση 7,8% στα διακινηθέντα «κουτιά» το 23

0koytiΟι εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στην Ευρώπη έφτασαν τα 16,58 εκατομμύρια TEU το 2023 αντιπροσωπεύοντας αύξηση 7,8% από το προηγούμενο έτος γεγονός που επανάφερε τα στοιχεία διακίνησης στα προ πανδημίας επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019.

Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας είναι ηπιότερη από τον Covid-19

0koytiΟ αντίκτυπος της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα είναι λιγότερο σοβαρός από τον Covid-19, αν και η ώθηση του μιλίου/TEU ήταν σημαντική.

Στον ορίζοντα και πάλι τα κενά… «κουτιά»

0Containers stackedΗ κρίση της περιόδου της πανδημίας και η κρίση της περιόδου στην Ερυθρά θάλασσα, το πέρας της οποίας δεν διαφαίνεται, φαίνεται ότι έχουν ένα κοινό στοιχείο.

Το Αμβούργο «διεκδικεί» την πύλη της Ινδίας στην ΕΕ - Ε.Β.Ε.Π.: Υπάρχουν και αεροδρόμια cargo…

0hamburgΤο ενδεχόμενο να «κερδίσει» το λιμάνι του Πειραιά μερίδιο της από την Ινδία προερχόμενης κίνησης φαίνεται να ανησυχεί το λιμάνι του Αμβούργου που διεκδικεί να είναι η κύρια πύλη εισόδου στην ΕΕ για το εξαγωγικό εμπόριο της Ινδίας.

«Ανατίναξαν» οι Χούθι τους προγραμματισμούς των carriers

box trader 1Ο δείκτης «αξιοπιστίας» που αποτυπώνει το κατά πόσον τα χρονοδιαγράμματα κατάπλου απόπλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τηρείται στα λιμάνια που περιλαμβάνονται στις "λούπες" μάλλον έχει υποστεί «πλήγμα» εξ αιτίας της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι Χούθι και οι carriers

box trader 1“Ουδέν κακόν αμιγές καλού”. Η κατάσταση που έχουν δημιουργήσει οι επιθέσεις των Χούθι στα εμπορικά πλοία που επιχειρούν διάπλου της Ερυθράς Θάλασσας φαίνεται, σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις ότι “ευνοεί” τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

«Ελαφρές» μειώσεις ναύλων αλλά… στις ΗΠΑ

box trader 1Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έστειλε τους θαλάσσιους ναύλους από την Άπω Ανατολή στις ΗΠΑ κατά περισσότερο από 150%, αλλά φαίνεται να υπάρχει κάποια αποκλιμάκωση στον ορίζοντα.

«Αποκομμένα» σιδηροδρομικώς…

0Piraeus cropΑκόμη και τώρα που η κρίση στην Ερυθρά θάλασσα σοβεί με τις πρώτες συνέπειες για τα μεσογειακά λιμάνια όσον αφορά στην διακίνηση φορτίων να έχει γίνει εμφανής τα ελληνικά κομβικά λιμάνια συνεχίζουν να «ολισθαίνουν» σε θέση στις συνδυασμένες μεταφορές εξ αιτίας της κατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και να χάνουν φορτία transit τα οποία σήμερα καταλήγουν με feeder ships σε Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία.

Αύξηση 16% στα TEU*Miles λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

0koytiΑύξηση της τάξης του 16% στα TEU*Miles λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα προβλέπει η Sea-Intelligence με βάση ένα μοντέλο υπολογισμού της ζήτησης σε TEU * Miles χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση των πιθανών επιπτώσεων το 2024.

ΗΠΑ: Σε υψηλό επταετίας οι εισαγωγές «κουτιών» τον Ιανουάριο

0Containers stackedΠαρά όλες τις προκλήσεις που αναφέρθηκαν για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων και τις αρνητικές προοπτικές που παρουσίασαν οι μεταφορείς, οι όγκοι εισαγωγής εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ αυξάνονται και αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους δυναμική τουλάχιστον μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter