Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το Αμβούργο «διεκδικεί» την πύλη της Ινδίας στην ΕΕ - Ε.Β.Ε.Π.: Υπάρχουν και αεροδρόμια cargo…

0hamburg

Το ενδεχόμενο να «κερδίσει» το λιμάνι του Πειραιά μερίδιο της από την Ινδία προερχόμενης κίνησης φαίνεται να ανησυχεί το λιμάνι του Αμβούργου που διεκδικεί να είναι η κύρια πύλη εισόδου στην ΕΕ για το εξαγωγικό εμπόριο της Ινδίας. Οι αναφορές στα μμε των δηλώσεων των δύο πρωθυπουργών Ελλάδας – Ινδίας για το διμερές εμπόριο και εκείνες για το ενδιαφέρον της Ινδίας να φτάσει ο δικός της «θαλάσσιος δρόμος» στον Πειραιά φαίνεται πως ώθησε το λιμάνι του Αμβούργου να δημοσιοποιήσει ότι οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ Γερμανίας και Ινδίας αναπτύσσονται θετικά, με τις εισαγωγές και τις εξαγωγές μεταξύ των δύο χωρών να σημειώνουν αξιοσημείωτη αύξηση τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα το γερμανικό λιμάνι αναμένει να κάνει νέο ρεκόρ για τη θαλάσσια διακίνηση φορτίου με την Ινδία το 2023. Επί του παρόντος, 11 υπηρεσίες τακτικών γραμμών συνδέουν το λιμάνι του Αμβούργου με την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων πέντε υπηρεσιών τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων, τριών υπηρεσιών μεταφοράς οχημάτων και τριών υπηρεσιών breakbulk, οι οποίες δέχονται επίσης βαρύ φορτίο. Αυτές οι υπηρεσίες συνδέουν μεγάλα ινδικά λιμάνια όπως Nhava Sheva, Mundra, Mumbai, Chennai, Ennore, Καλκούτα, Cochin, Kandla, Visakhapatnam, Krishnapatnam, Hazira, Haldia και, ενεργά από τον Δεκέμβριο του 2023, Kattupalli. Επιπλέον, υπάρχουν επτά υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μία υπηρεσία τακτικών γραμμών πολλαπλών χρήσεων στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα, ένα ζωτικής σημασίας λιμάνι για μεταφόρτωση με την Ινδία. Ο μέσος χρόνος διέλευσης μεταξύ του Αμβούργου και της ινδικής υποηπείρου είναι περίπου δύο εβδομάδες έως τρεις εβδομάδες.
Στην συγκεκριμένη συγκυρία με την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα το λιμάνι του Αμβούργου «φαίνεται να παίζει τα κερδισμένα» καθώς είναι επι του παρόντος «κλειστεί» λόγω Χούθι η συντομότερη δια θαλάσσης διασύνδεση Ινδίας – Ευρώπης που είναι το λιμάνι του Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι τα λιμάνια της Β. Ευρώπης που «ένιωσαν την ανάσα» του Πειραιά στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων «δεν βλέπουν με καλό μάτι» οποιαδήποτε κίνηση θα «ανέβαζε» περεταίρω την κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά γεγονός που θα αμφισβητούσε τις «παγιωμένες» θέσεις στην εν λόγω κατάταξη.

Ο Πειραιάς, το Ε.Β.Ε.Π. και το cargo αεροδρόμιο

Η «δεύτερη ανάγνωση» της χθεσινής ανακοίνωσης του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη των διμερών εμπορικών σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας και το ενδιαφέρον για το λιμάνι του Πειραιά «αποκάλυπτε» και μία πρόταση. Το Ε.Β.Ε.Π., έχοντας ως επιχειρήσεις-μέλη του, μεγάλες εταιρίες του τομέα των Logistics, σύμφωνα με την ανακοίνωση, προτείνει στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, πέραν του λιμένα του Πειραιά, τη χρήση και άλλων περιφερειακών λιμανιών, αλλά και την αξιοποίηση ενός «αεροδρομίου-cargo» στην Ελληνική επικράτεια, ως hub, για τα εξαγόμενα προς την Ευρώπη ινδικά προϊόντα, καθώς και την μετέπειτα μεταποίηση και πιστοποίηση τους σε επιχειρηματικά πάρκα στον ευρύτερο χώρο των εμπορικών λιμένων και αεροδρομίων.
Επί της ουσίας το Επιμελητήριο του Πειραιά εισάγει μία νέα πρόταση για την εφοδιαστική που θα αναπτυχθεί μεταξύ Ινδίας και Ε.Ε. και με δεδομένο ότι το Ινδικό εξαγωγικό εμπόριο έχει ήδη στοχεύσει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων που εξάγονται από την Ινδία στην Ε.Ε. Το Ε.Β.Ε.Π. με αφορμή τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί στην εφοδιαστική την περίοδο της πανδημίας αλλά και τώρα με τους Χούθι κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση που υπερβαίνει αυτά τα προβλήματα αλλά και δίνει παράλληλα την δυνατότητα μέσω της μεταποίησης στις πέριξ του αεροδρομίου και των λιμένων επιχειρηματικών πάρκων σε εξαγώγιμα προϊόντα τη Ινδίας να αποκτήσουν πιστοποίηση ΕΕ, δημιουργώντας υπεραξίες επί ελληνικού εδάφους

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter