Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι Χούθι και οι carriers

box trader 1

“Ουδέν κακόν αμιγές καλού”. Η κατάσταση που έχουν δημιουργήσει οι επιθέσεις των Χούθι στα εμπορικά πλοία που επιχειρούν διάπλου της Ερυθράς Θάλασσας φαίνεται, σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις ότι “ευνοεί” τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Με ρυθμό παράδοσης σχεδόν ενός νεότευκτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά ημέρα (σύμφωνα με αναγωγή της BIMCO) οι συζητήσεις περί του θέματος της πλεονάζουσας χωρητικότητας και των συνεπειών αυτής έχουν σταματήσει. Τουναντίον αναλυτές φαίνεται να συγκλείνουν στο συμπέρασμα ότι αν αυτή η διαταραχή για το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίσει και τους επόμενους μήνες είναι σίγουρο ότι θα απορροφηθεί η πλεονάζουσα χωρητικότητα. Το 2023, τα ναυπηγεία παρέδωσαν 350 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων teu, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ από το 2015, όταν παραδόθηκαν 1,7 εκατομμύρια teu. Το ρεκόρ του 2023 είναι πλέον πιθανό να καταρριφθεί φέτος. Η Maersk αναμένει ότι οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθούν κατά 2,5%-4,5% το 2024. Το τρέχον έτος, 478 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 3,1 εκατομμυρίων teu έχουν προγραμματιστεί για παράδοση, ξεπερνώντας το ρεκόρ του 2023 κατά 41%. Ωστόσο οι νεότευκτες μονάδες εκτιμάται ότι θα προσθέσουν ποσοστό της τάξης του 11% στον υφιστάμενο στόλο γεγονός που εκ των πραγμάτων, αν δεν αποσυρθούν παλαιότερες μονάδες, θα επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα της πλεονάζουσας χωρητικότητας. Το «παιχνίδι» τώρα θα παιχτεί με τις ταχύτητες των πλοίων του τομέα οι οποίες με βάση τα στοιχεία μειώθηκαν το 2022 και το 2023. Το γεγονός αυτό και οι υψηλές χρεώσεις στα κόμιστρα των εμπορευματοκιβωτίων διατηρούν στα ύψη την αγωνία των φορτωτών αλλά και καταναλωτικών φορέων.

Ο ΣΕΒ

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις, τόσο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, όσο και το διεθνές εμπόριο. Η απειλή αυτή, έχει εντεινόμενες επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και αντίκτυπο στους περισσότερους κλάδους της.
Για τις ελληνικές επιχειρήσεις, η εγκατάλειψη μίας από τις πιο κοινές παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, αναμένεται μεταξύ άλλων να έχει, αύξηση του κόστους μεταφοράς (ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία στην Ευρώπη αγγίζει τα 7.000 ευρώ) και του χρόνου μεταφοράς (3.300 ναυτικά μίλια επιμήκυνση ταξιδιού, 2 έως 4 εβδομάδες περισσότερη διάρκεια), καθυστέρηση στο χρόνο παράδοσης (τουλάχιστον 20 ημέρες, ειδικά για τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου), αύξηση στα ασφάλιστρα και του κόστους των πρώτων υλών, διαταραχές των προγραμμάτων των πλοίων (ημερομηνίες – τοποθεσίες εφοδιασμού) και των χρόνων παράδοσης, καταπόνηση των προϊόντων και αύξηση κινδύνου για πρόκληση φθορών σε αυτά, καθώς και επιπτώσεις στην απασχόληση.
Ο ΣΕΒ, προσπαθώντας να απαντήσει σε αρκετά ερωτήματα για τις επιπτώσεις στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα και συζητώντας με μέλη και φορείς, διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση, την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 15:00 στα γραφεία του, με την υποστήριξη του ΕΒΕΑ και των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων ΣΒΑΠ, ΣΒΘΣΕ, ΣΘΕΒ, ΣΕΒΠΕ&ΔΕ και ΣΒΣΕ.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter