Παρ02212025

Last updateΠαρ, 21 Φεβ 2025 5pm

Clean Maritime Fuels Platform: Κοινή δήλωση για τα ναυτιλιακά καύσιμα

0Meet

Η πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων, η οποία εκπροσωπεί τους ευρωπαίους πλοιοκτήτες και προμηθευτές καυσίμων, τονίζει την επείγουσα ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα.
Εκτιμάται ότι απαιτούνται ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισεκατομμυρίων ευρώ μόνο για την ευρωπαϊκή ναυτιλία έως το 2050, σύμφωνα με την έκθεση Draghi. Η στήριξη επενδύσεων για την προώθηση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων για το κλίμα και τη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων επισημαίνει σημαντικά επενδυτικά εμπόδια, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών τιμολόγησης των παραγωγών και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων καλεί την Επιτροπή:
-Συμπερίληψη ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και καινοτόμων τεχνολογιών που απαιτούνται από τη ναυτιλία στην επικείμενη Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία
-να αξιοποιήσει το επενδυτικό σχέδιο για βιώσιμες μεταφορές (STIP), ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι των επενδύσεων που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία
-έργα μείωσης των κινδύνων μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και εθνικών εσόδων από το ΣΕΔΕ για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα·
-Διευκόλυνση του ρόλου των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων μέσω εντολών για υποδομές καυσίμων.
«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία είναι μια μεγάλη ευκαιρία να τεθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων της ΕΕ και των κρατών μελών του ΣΕΔΕ είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
«Η ναυτιλία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και βασικό παράγοντα της οικονομίας της ΕΕ. Η απαλλαγή της από τις ανθρακούχες εκπομπές πρέπει να συμβαδίζει με τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα. Για να επιταχυνθεί η μετάβαση, πρέπει να μετατρέψουμε τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα από φιλοδοξία σε πραγματικότητα. Η Ευρώπη έχει την ευκαιρία να πρωτοστατήσει στην καθαρή ναυτιλία, αλλά πρέπει να δράσουμε τώρα», επεσήμανε η Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope.

«Οι βασικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού κόστους παραγωγής, των τεχνολογικών κινδύνων και των ανεπαρκών κινήτρων της αγοράς για βιώσιμα καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια, απαιτούνται σαφείς ρυθμιστικές δεσμεύσεις και ειδικοί μηχανισμοί στήριξης για την προώθηση των επενδύσεων στην παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων πλοίων σε βιομηχανική κλίμακα. Τα προτεινόμενα μέτρα επιτρέπουν στην Ευρώπη να καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στην απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα», δήλωσε ο Ralf Diemer, Διευθύνων Σύμβουλος της eFuel Alliance
«Η ΕΕ έχει την ευκαιρία να ηγηθεί της παγκόσμιας καθαρής θαλάσσιας μετάβασης αναπτύσσοντας μια ολοκληρωμένη και βιώσιμη βιομηχανική στρατηγική. Η προώθηση των ανανεώσιμων καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του προηγμένου βιοντίζελ με βάση τα απόβλητα, θα είναι το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την επιτάχυνση της μετάβασης προς πιο πράσινη ναυτιλία», λέει ο Angel Alvarez Alberdi, Γενικός Γραμματέας της EWABA.
«Η πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές και την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης. Με ετήσιες επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ, καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα στην επικείμενη Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία και να διασφαλίσει την ηγετική θέση της Ευρώπης στα πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα», δήλωσε ο Daniel Fraile, Chief Policy Officer της Hydrogen Europe.
«Η ναυτιλία κρατά τον κόσμο σε κίνηση, αλλά το μέλλον της εξαρτάται από τα καθαρά καύσιμα. Η Ευρώπη έχει μια μοναδική ευκαιρία να ηγηθεί της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης – αν δράσουμε τώρα. Η οικοδόμηση μιας αξιόπιστης αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμα καύσιμα και καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα δεν αφορά μόνο τη μείωση των εκπομπών. αφορά τη διασφάλιση της βιομηχανικής ισχύος της Ευρώπης και τη δημιουργία νέων οικονομικών ευκαιριών, καθώς και την ενίσχυση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ΕΕ ως κόμβου παραγωγής καυσίμων μηδενικών σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, η καινοτομία από μόνη της δεν θα μας οδηγήσει εκεί. Οι πρωτοπόροι χρειάζονται σαφείς πολιτικές, κανονιστική και οικονομική βεβαιότητα και ισότιμους όρους ανταγωνισμού για την κλιμάκωση δοκιμασμένων λύσεων όπως η μεθανόλη και την προώθηση νέων τεχνολογιών. Η Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από ένα όραμα – πρέπει να είναι καταλύτης για δράση. Η Ευρώπη έχει μια επιλογή: είτε να ηγηθεί της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης είτε να μείνει πίσω. Η ώρα να ηγηθούμε είναι τώρα», δήλωσε ο R. Tim Eestermans, Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης του Ινστιτούτου Μεθανόλης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter