Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Προσδοκίες για συνέχιση του ράλι στα capes

CAPE LILACΗ μείωση του αριθμού των capes το πρώτο εξάμηνο του 2015, σε συνδυασμό με την αύξηση των Κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, οδήγησε τον BDI πάνω από τις 1.000 μονάδες. Όπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιώργος Λογοθέτης της «George Moundreas» o BDI, από τα µέσα Ιουλίου, συνεχίζει και διατηρείται στα επίπεδα άνω των 1.000 µονάδων, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στην θετική πορεία των Capes καθώς οι υπόλοιποι υπό-δείκτες grosso modo βρίσκονται στα ίδια επίπεδα µε µικρές αυξοµειώσεις.

Σύµφωνα µε την Commodore Research, η παραγωγή Iron Ore από τους κύριους εξαγωγείς στην Βραζιλία και την Αυστραλία αναµένεται να αυξηθεί σηµαντικά συγκριτικά µε το πρώτο εξάµηνο του έτους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα αυξηθεί και όγκος των µεταφερόµενων φορτίων επηρεάζοντας θετικά την ναυλαγορά.
Γεγονός είναι πως η θετική πορεία των Capes ήταν αναµενόµενη, ιδιαίτερα το τελευταίο τρίµηνο του έτους, αλλά τελικά η πορεία αυτή ξεκίνησε από τα µέσα Ιουλίου και υπάρχουν προσδοκίες ότι το θετικό αυτό momentum θα συνεχιστεί, καθώς όπως έχουµε προαναφέρει, παρά την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονοµίας οι εισαγωγές Iron Ore θα συνεχιστούν λόγω των ιδιαίτερα χαµηλών αποθεµάτων αλλά και της χαµηλής τιµής του µεταλλεύµατος. Εκτιµάται ότι οι εξαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία το 2ο εξάµηνο του έτους θα παρουσιάσουν αύξηση τουλάχιστον κατά 78 εκ. τόνους συγκριτικά µε το 1ο εξάµηνο. Να σηµειώσουµε ότι το 2ο εξάµηνο του 2014, οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 71,2 εκ. τόνους.
Παράλληλα, ο επόµενος σηµαντικός λόγος για την θετική πορεία των Capes σε συνδυασµό µε την προαναφερόµενη αύξηση της ζήτησης, είναι και η µείωση της προσφοράς στον στόλο των Capes. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Ιουνίου 6 Capes παραδόθηκαν όταν την ίδια στιγµή 5 οδηγήθηκαν προς διάλυση. Το πρώτο εξάµηνο του έτους, ο αριθµός των Capes µειώθηκε από 1.637 πλοία στα 1.615 πλοία, καθώς την ίδια περίοδο περίπου 70 Capes οδηγήθηκαν προς διάλυση, µε τον Απρίλιο µόνο να κλείνει σε επίπεδα ρεκόρ µε 21 Capes να έχουν διαλυθεί. Την ίδια στιγµή, µε µόνη εξαίρεση την παραγγελία για ένα Cape 210.000 DWT µε παράδοση το 2018 καµία παραγγελία δεν έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαµήνου, ενώ το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στα 284 Capes, που αντιστοιχούν σε 34,6 εκ. DWT και στο 18,3% του υπάρχοντος στόλου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανάλυση του Forbes, όπου σηµειώνει ότι ο BDI από τον Φεβρουάριο έχει αυξηθεί κατά περίπου 120% αλλά συνεχίζει και είναι περίπου 90% µειωµένος από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ του 2008. Συνεχίζοντας, επισηµαίνει ότι για άλλη µία φορά η Κίνα είναι η κύρια αιτία για την βελτίωση της ναυλαγοράς λόγω όµως της αύξησης των εισαγωγών σε Corn. Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές της Κίνας σε Corn αυξήθηκαν σχεδόν 30 φορές σε ετήσια βάση φτάνοντας τους 872,919 metric tones. Στο σύνολο του πρώτου εξαµήνου του έτους οι εισαγωγές της Κίνας έκλεισαν στους 2,65 εκ. τόνους, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από την αντίστοιχη του 2014. Ο κύριος όγκος των εισαγωγών προήλθε από την Ανατολική Ευρώπη αλλά κυρίως από την Ουκρανία σε ποσοστό 88%.
Συνολικά το πρώτο εξάµηνο οι εισαγωγές από την Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν 852% συγκριτικά µε το 1ο εξάµηνο του 2014.

Διαλύσεις πλοίων: Ιστορικό ρεκόρ τον Απρίλιο...

dialitiriaΜπορεί τον Απρίλιο του 2015, να σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ διαλύσεων σε μηνιαία βάση, όμως το 2015 στο σύνολο του δεν θα σπάσει το ρεκόρ διάλυσης πλοίων που έχει σημειωθεί το 2012.

Μεγάλη ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξάνει τους ναύλους

ship 00Η απότομη αύξηση της διεθνούς ζήτησης για τάνκερ μεταφοράς πετρελαίου οδήγησε σε αύξηση των ναύλων του κλάδου κατά 57%.

Γιατί η Goldman Sachs κάνει λάθος στην ανάλυση της για την ναυτιλία

ploioΤους λόγους για τους οποίους οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι παρακινδυνευμένες αναφέρει σε ανάλυση του ο κ. Γιώργος Λογοθέτης της ναυλομεσιτικής εταιρείας G. Moundreas.

Κέρδισαν 2.000 δολάρια σε τρεις μέρες

CAPE LILACΜπορεί τα capes να κέρδισαν 2.000 δολάρια σε τρεις μέρες όμως όπως αναφέρουν οι γνωρίζοντες περί την ναυτιλία οι ναύλοι εξακολουθούν να κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Το μαρτύριο της σταγόνας θυμίζει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου!

baltic dry indexΜε την έκφραση «το µαρτύριο της σταγόνας» µπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία της ναυλαγοράς καθώς από τις 22 Φεβρουαρίου ναι µεν η ηµερήσια διακύµανση του είναι µε θετικό πρόσηµο, αλλά η άνοδος του είναι τόσο οριακή που ακόµη δεν έχει καταφέρει να σπάσει το φράγµα των 600 µονάδων.

Σε χαμηλό έξι ετών οι ναύλοι των capes

baltic dry indexΑρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα της αγοράς, με τον BDI από τις αρχές Μαρτίου να συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρά σημεία αντίστασης περί των 550 μονάδων περίπου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ