Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Η μειωμένη ζήτηση και όχι η προσφορά πιέζει τους ναύλους!

capeΟ δείκτης συνεχίζει την οριακή πτωτική του διόρθωση, όπου εν μέρει οφείλεται και στις αργίες στην Κίνα, οπότε αναμένουμε από την επόμενη εβδομάδα να δούμε τι τάση θα ακολουθήσει αν και υπάρχει μία ανησυχία ότι η ανοδική περίοδος, όπως ιστορικά αποδεικνύεται το τελευταίο τρίμηνο, θα είναι περιορισμένη σε διάρκεια και όχι τόσο θεαματική.

Ποιες είναι οι μερισματικές αποδόσεις των ναυτιλιακών μετοχών

alexander the great capital linkΜπορεί οι ναύλοι στο ξηρό φορτίο να βουλιάζουν όμως η μερισματική απόδοση των ναυτιλιακών μετοχών σε ετήσια βάση είναι σε πολλές περιπτώσεις μάλλον πολύ ικανοποιητική.

Τι προβλέπουν για το «τελευταίο μίλι» της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου

baltic dry indexΠλησιάζοντας προς το τέλος του χρόνου και ύστερα από ένα όχι καλό 2015 για την ναυλαγορά, οι συζητήσεις και οι προβλέψεις για την πορεία του κλάδου τον επόµενο χρόνο αρχίζουν και «µονοπωλούν» το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» και εστιάζεις τις προβλέψεις δυο εταιρειών συμβούλων.

Οι εξαγωγές σιδήρου της Κίνας στηρίζουν τη ναυτιλία

capeΞαφνική αντιστροφή της πτωτικής πορείας του BDI έλαβε χώρα την τελευταία εβδοµάδα µε τα Capes ουσιαστικά να πραγµατοποιούν ένα ράλι ανόδου, τα Panamax να σηµειώνουν οριακή άνοδο ενώ τα Supramax και τα Handysize σηµείωσαν οριακή πτώση, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Τι συμβαίνει με τα capes; Ξαφνική ζήτηση εκτινάσσει τους ναύλους

CAPE LILACΚατά 30% μέσα σε μία ημέρα ανέβηκε ο δείκτης των capes στις 1.637 μονάδες από 1.264 μία ημέρα πριν σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για πλοία capes από τη Βραζιλία.

Αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων στη διετία 2016 - 17

elliniki naftilia 00Απότομη αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας βλέπει στα δεξαμενόπλοια τα επόμενα δύο χρόνια ο οίκος αναλύσεων Drewry.
H εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με το Drewry's Tanker Forecaster, θα έχει ως αποτέλεσμα να πιεσθούν οι ναύλοι στον κλάδο, τα επίπεδα των οποίων τον τελευταίο χρόνο έχουν χαροποιήσει ιδιαίτερα τους πλοιοκτήτες.

Διαλύσεις: κατρακυλούν οι τιμές

dialitiriaΗ κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά 40% τουλάχιστον, αναφέρει για τις διαλύσεις ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».

Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς. Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ