Πτώση στις περισσότερες αγορές Ξηρού Φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 22 Μαΐου 2018 10:32
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Οι τιμές του εισαγόμενου σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα μειώθηκαν.
Επίσης, μια ασθενής βραχυπρόθεσμη προοπτική για την αγορά του κατεργασμένου χάλυβα, περιόρισε το αγοραστικό ενδιαφέρον των παραγωγών, ενώ παράλληλα η επιβράδυνση της αποθεματοποίησης του έχει ανησυχήσει τους παραγωγούς για πιθανή συρρίκνωση της ζήτησης.
Από την άλλη πλευρά, τα κινεζικά περιθώρια σύνθλιψης σόγιας έχουν μειωθεί περαιτέρω καθώς οι τιμές της επεξεργασμένης σόγιας εξακολουθούν να μειώνονται και οι τιμές των κόκκων σόγιας παραμένουν πολύ υψηλές.
Όσον αφορά τον άνθρακα, η ζήτηση στον Ατλαντικό παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, όπως και η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και δεν αναμένεται να αλλάξει βραχυπρόθεσμα.
Στον Ειρηνικό οι τιμές άνθρακα συνεχίζουν να αυξάνονται. Η Κίνα οφείλει να χαλαρώσει την απαγόρευση εισαγωγής άνθρακα από τον Ιούνιο για να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες τιμές άνθρακα και να αυξήσει τα αποθέματα πριν από το καλοκαίρι.
Η Ινδία αναμένεται να μειώσει τις εισαγωγές όσο πλησιάζουμε στις εποχές των μουσώνων.
Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
CAPES
Ατλαντικός
Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14,8K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 28,7K /ημέρα (- $ 8Κ και $ 7,5Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). H μεγάλη πτώση οφείλεται στην έλλειψη φορτίων στην περιοχή του Ατλαντικού.
Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)
Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 17,3K /ημέρα, μειωμένο κατά $ 1,3Κ/ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Τα κενά πλοία, για τις αρχές Ιουνίου, συνεχίζουν να αυξάνονται.
Ειρηνικός
Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 17,3K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, μειωμένο κατά $ 3,5K/ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη, λόγω των λιγότερων φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από την Δυτ. Αυστραλία, καθώς οι κινέζικες χαλυβουργίες έχουν μειώσει τη ζήτησή τους.
KAMSARMAX
Νότιος Ατλαντικός
Η διαδρομή ECSA - Άπω Ανατολή παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Τα KAMSARMAXes έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 14,5Κ /ημέρα + $ 450Κ για ταξίδια στις αρχές Ιουνίου. Επίσης, τα κενά πλοία παρουσίασαν οριακή αύξηση, διατηρώντας την πίεση στην περιοχή.
Βόρειος Ατλαντικός
Οι δείκτες στο Βόρειο Ατλαντικό συνεχίζουν να πέφτουν λόγω των πολύ λίγων ορυκτών φορτίων. Οι μεταφορές άνθρακα στην Ευρώπη παραμένουν λιγοστές, ενώ παράλληλα η προσφερόμενη χωρητικότητα δεν μειώνεται. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $10Κ/ ημέρα, ενώ για τα κυκλικά ταξίδια προς την Βαλτική έφτασαν στα $ 7,5Κ/ημέρα.
Νότιος Ειρηνικός
Υπάρχουν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία κυρίως προς την Ινδία και την Κίνα. Περιμένουμε αυτή η τάση να συνεχιστεί και αυτή την εβδομάδα, καθώς οι Traders προσπαθούν να εξασφαλίσουν φορτία πριν την περίοδο του Ραμαζανιού και τους Μουσώνες στην Ινδία.
Οι ναύλοι για τα KAMSARMAXes, που άνοιγαν στη Ν. Κίνα, έφτασαν στα $ 12Κ /ημέρα για τα κυκλικά δρομολόγια από την Ινδονησία και τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 11Κ /ημέρα με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.
Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)
Οι ναύλοι στο Βόρειο Ειρηνικό παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα, λόγω των φορτίων σιτηρών από τον Καναδά. Τα κυκλικά ταξίδια στο NOPAC πετύχαιναν ναύλα ύψους $ 12Κ/ημέρα. Περιμένουμε και αυτή την εβδομάδα να κινηθεί θετικά η αγορά.
ULTRAMAX /SUPRAMAX
Το κλίμα σε αυτό το μέγεθος πλοίων εξακολουθεί να είναι αρνητικό (ή έστω σταθερό) στις περισσότερες περιοχές. Η ζήτηση για χροναύλωση πλοίων επηρεάζεται αρνητικά, και οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων καθιστούν δύσκολο για τους OPERATORS να εκτιμήσουν τις μελλοντικές δουλειές.
Η δραστηριότητα εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλή σε γενικές γραμμές, αλλά φαίνεται ότι οι περισσότερες αγορές έχουν φτάσει στα κατώτατα επίπεδα, με εξαίρεση τα SUPRAMAXes στην περιοχή της ECSA, τα οποία παρουσίασαν περαιτέρω πτώση την προηγούμενη εβδομάδα.
Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)
Η αγορά της ECSA την περασμένη εβδομάδα παρουσίασε μείωση. Ο Ατλαντικός αντιμετωπίζει πίεση προς τα κάτω, με όλες τις περιοχές φόρτωσης να επηρεάζονται. Η Ecsa δεν έχει δει νέες δουλειές και οι πλοιοκτήτες είναι απελπισμένοι.
Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)
Ο Κόλπος των ΗΠΑ παρέμεινε σταθερός, λόγω έλλειψης φορτίων. Το εμπόριο είναι χαλαρό στην περιοχή, καθώς νέα αιτήματα για μεταφορές από τον Κόλπο του Μεξικού είναι σπάνια. Η έντονη έλλειψη φορτίου αύξησε την υπερπροσφορά, η οποία συνοδεύεται και από την πτώση των δεικτών.
Μεσόγειος
Η αγορά της Μεσογείου είναι ακόμα επίπεδη λόγω έλλειψης φορτίου. Παρά τις ελπίδες των πλοιοκτητών, το τοπίο παραμένει θαμπό στη Μαύρη Θάλασσα μετά τις διακοπές.
Ευρώπη
Την προηγούμενη εβδομάδα φαινόταν λίγο πιο ενεργή η Ευρωπαϊκή αγορά με περισσότερα αιτήματα για μεταφορές.
Νότια Αφρική (SAFR)
Ένα SUPRAMAX από τη Ν. Αφρική προς το PG / WCI έκλεινε την προηγούμενη στα $11,5Κ/ημέρα + 150Κ bb και στα $ 12Κ/ημέρα +200Κ προς την Άπω Ανατολή.
Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία
Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω υπερπροσφοράς. Τα SUPRAMAXes μπορούσαν να πετύχουν ναύλους $11,5Κ/ημέρα για ταξίδια στη Δυτ. Ακτή της Ινδίας και $ 12Κ/ημέρα για ταξίδια στην Άπω Ανατολή.
Η αγορά στην Ινδία εξακολουθεί να είναι ανενεργή. Στο WCI τα SUPRAMAXes έφτασαν γύρω στα $ 9,5Κ/ ημέρα για ταξίδια στην Άπω Ανατολή.
Στο ECI τα SUPRAMAXes έφτασαν στα $ 9Κ/ημέρα για ταξίδια στην Κίνα.
Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)
Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε δυναμική και η γενική αίσθηση είναι θετική όπως φαίνεται και στους ναυλοδείκτες. Τα ταξίδια στο WCI πλήρωναν $14Κ/ημέρα, στο ECI $ 13,5Κ/ ημέρα και τα κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία $ 13Κ /ημέρα.
Βόρεια Κίνα (NOPAC)
Στον Βόρειο Ειρηνικό η δραστηριότητα ήταν ικανοποιητική κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και οι δείκτες διατηρήθηκαν σε λογικά επίπεδα.