Κυρ01192025

Last updateΣαβ, 18 Ιαν 2025 3pm

UNCTAD: Βελτιώθηκε η συνδεσιμότητα των λιμένων

0ΔεικΒελτιωμένος εμφανίζεται ο δείκτης συνδεσιμότητας των λιμένων PLSCI με βάση την τριμηνιαία έκθεση της UNCTAD. Τα 10 πιο συνδεδεμένα λιμάνια το 4ο τρίμηνο του 2024-4 είδαν τη μέση συνδεσιμότητά τους να αυξάνεται σταθερά κατά την περίοδο ανάλυσης, η οποία επιταχύνθηκε από το 2020, αυξάνοντας σημαντικά το χάσμα με τα επόμενα 10 λιμάνια.

Οι επενδυτές, τα λιμάνια και οι άξονες

0OlTH TRENOΗ «τελευταία» προσφορά της Leonidsport για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι «τάραξε τα νερά» αποδεικνύοντας ότι υπάρχει αξιόλογο επενδυτικό ενδιαφέρον για τις ελληνικές λιμενικές υποδομές η αξία των οποίων είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι σε αποτίμηση χρήματος, αλλά για τις συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics σε ευρωπαϊκή και όχι μόνο κλίμακα.

Θα «ανοίξει» την Ερυθρά το Ισραήλ (;)

0Χάρτης2Ενώ ήδη τρέχουμε τον πρώτο μήνα του 2025 με «παγιωμένες» τις επιλογές των τακτικών γραμμών με τον περίπλου της Αφρικής, που έχει σαν αποτέλεσμα να «προικοδοτήσουν» τα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης, η πρόσφατη επίθεση των Ισραηλινών κατά θέσεων των Χούθι στην Υεμένη φαίνεται ότι μπορεί να είναι και η απαρχή αλλαγής του σκηνικού στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αστάθεια…

0koytiΟι εταιρείες τακτικών γραμμών προεξοφλούν τους ναύλους Ασίας-Ευρώπης για τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιανουαρίου, καθώς αγωνίζονται για μερίδιο αγοράς πριν από την αναδιάταξη των συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον Φεβρουάριο.

Ευπροσάρμοστος ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων στις γεωπολιτικές προκλήσεις

0Containers stackedΌσοι αναλυτές και μη παρακολουθούν τον κόσμο των θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρατηρήσει πολλά τους τελευταίους μήνες του έτους που εκπνέει αύριο τα μεσάνυχτα.

Ένα καλό 2025;

box trader 1Η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων το 2024 αντιμετώπισε ένα σύνθετο μείγμα γεωπολιτικών και οικονομικών προκλήσεων, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτες επιτυχίες παρά τις αβεβαιότητες.

Την ανιούσα οι ναύλοι Ασίας Ευρώπης

box trader 1Οι τιμές των ναύλων από την Ασία προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, με τις τιμές των 5.300 δολαρίων FEU προς την Ευρώπη να πλησιάζουν τα επίπεδα Ιανουαρίου.

Οι Χούθι «ευθύνονται» για τα κέρδη των carriers

box trader 1Κανένας ναυτιλιακός τομέας δεν έχει επωφεληθεί περισσότερο φέτος από τη συνεχιζόμενη κρίση της Ερυθράς Θάλασσας από τon τομέα των εμπορευματοκιβωτίων.

Δομικές αλλαγές

box trader 1Από τον Απρίλιο του 2017, η δομή τριών συμμαχιών που περιλαμβάνει την Ocean Alliance, τη THE Alliance και τη συμμαχία 2M έχει διαμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία τακτικών γραμμών.

Στα όρια του στατιστικού «λάθους»

0Containers stackedΣτα όρια του στατιστικού «λάθους» κινείται η αξιολόγηση των θέσεων των δύο μεγάλων carriers στις γραμμές του Ειρηνικού καθώς η ποσοστιαία διαφορά τους είναι έως και απειροελάχιστη.

Μεταξύ 50% και 55% το schedule reliability

0ΚοντεινεράδικοΗ παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος προσεγγίσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες σε μηνιαία βάση στο 51,5% τον Οκτώβριο.

43,25 εκατομμύρια TEU's

0Containers stackedΤο δικό του ρεκόρ έσπασε για μία ακόμη φορά το λιμάνι της Σαγκάης. Τον Οκτώβριο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Σαγκάης έφτασε τα 4,15 εκατομμύρια TEU's, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε ετήσια βάση. Το λιμάνι έχει χειριστεί εντυπωσιακά 43,25 εκατομμύρια TEU's μέχρι στιγμής φέτος.

Τρέχουν να «προλάβουν» τους δασμούς…

0Containers stackedΌταν ο νεοεκλεγείς πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε λεπτομερή σχέδια για την επιβολή δασμών σε αγαθά από τον Καναδά, το Μεξικό και την Κίνα, τα νέα ήταν αναμενόμενα, καθώς είχε απειλήσει με υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές καθ 'όλη τη διάρκεια της εκστρατείας του.

Eurostat: Οι λιμένες της ΕΕ διακίνησαν 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023

0gross weightΤο 2023, οι θαλάσσιοι λιμένες της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μεικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5,0% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).

Ανατολικότερα…

box trader 1Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων για μία ακόμη χρονιά, που πρόκειται ημερολογιακά να κλείσει τον προσεχή μήνα, έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των αναλυτών.

Οι «επερχόμενοι» δασμοί

0Containers stackedΣτις επιπτώσεις που θα επιφέρει στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το ενδεχόμενο επιβολή υψηλών δασμών από την κυβέρνηση Τράμπ εστιάζει σε ανάλυσή του το Bloomberg Intelligence.

Πίσω από την Μανίλα και μπροστά από το Νταλιάν

0αεροφωτόΣτην 37η θέση της κατάταξης των 100 πρώτων λιμένων στον κόσμο φιγουράρει ο Πειραιάς με βάση την Lloyd’s List για το 2023. Το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020.

Υπό διαβούλευση

0κρουαζιερπλοιαΣτα επιχειρήματα και τις αιτιάσεις για την αναστολή, τουλάχιστον για την προσεχή χρονιά, της επιβολής του τέλους ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από την ΔΕΘ, εξειδίκευσε το υπουργείο Τουρισμού και συμπεριέλαβε στο νέο φορολογικό το υπουργείο Οικονομικών στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον καθώς το ν/σ είναι υπό διαβούλευση.

MAERSK: Σοβαρές οι διαταραχές την ευρωπαϊκή εφοδιαστική

0MaerskLineΗ Maersk μετά από ειδική έρευνα ανακάλυψε ότι τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους φορτωτές έχουν υποστεί διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας τους τελευταίους 12 μήνες, με περισσότερους από τους μισούς να έχουν σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις.

"Vessel bunching"

box trader 1Η Sea-Intelligence αποκάλυψε ότι η συσσώρευση πλοίων αυξήθηκε σημαντικά στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς μετά την πανδημία, εν μέρει λόγω της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας.

«Πονοκέφαλος» με τα κενά εμπορευματοκιβώτια

0Containers stackedΤα κενά εμπορευματοκιβώτια, οι επιστροφές τους, οι εναποθέσεις σε κομβικά λιμάνια και το κόστος εύρεσης και ναύλωσής φαίνεται ότι αποτελούν την αιτία πρόκληση νέου πονοκεφάλου στην εφοδιαστική.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter