Ασθενείς ανοδικές τάσεις για την αγορά των Containers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 15:51
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Με αύξηση 4 μονάδων έκλεισε την Παρασκευή, 19/05/2018, ο HARPEX, φτάνοντας τις 661 μονάδες. Στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, κινήθηκαν και τα ημερήσια μισθώματα, ωστόσο παρατηρείται πτώση στα πλοία χωρητικότητας 8.500 TEUs, σε σχέση με τα τέλη του προηγούμενου μήνα (Παρασκευή 28/04/2018). Συγκεκριμένα, το ημερήσιο μίσθωμα αυτών των πλοίων από $ 21Κ/ημέρα έφτασε στα $ 19Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν τα πλοία χωρητικότητας 4.250 TEUs (από $11,5Κ/ημέρα σε $13Κ/ημέρα) και μικρότερη τα «2,5άρια» και τα «3,5άρια» (+500 $), φτάνοντας στα $ 11,85Κ και $ 12Κ /ημέρα, αντίστοιχα.
Τα υπόλοιπα μεγέθη δεν παρουσίασαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:
Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, η προσφορά τείνει να απορροφηθεί πλήρως, αφού μόλις τρία πλοία χωρητικότητας 8500 TEUs, έμειναν ελεύθερα.
Η πλήρης απορρόφηση θα επηρεάσει θετικά τα ναύλα, που πρόσφατα υποχώρησαν. Η κατάσταση για τα μικρότερα POST-PANAMAXes εξακολουθεί να είναι κάπως διαφορετική.
Οι πλοιοκτήτες βλέπουν πολλές ευκαιρίες και τα επίπεδα των ναύλων παραμένουν σταθερά.
Σχετικά με τα PANAMAXes, η προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε θετικά, με νέα άνοδο των δεικτών. Ο μέγιστος ημερήσιος ναύλος για αυτά τα πλοία έφτασε στα $ 13,25Κ με διάρκεια 12 μηνών και παράδοση στην Ασία.
Τα επίπεδα αυτά είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά, ανα αναλογιστεί κανείς πως μόλις πριν από τέσσερις εβδομάδες, παρόμοια πλοία έκλειναν στα $ 10.5Κ/ημέρα, για ίσο χρονικό διάστημα.
Στα 3,5άρια, συνεχίζεται η άνοδος, καθώς ο ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε στα $12Κ, (από $ 11,5Κ, που ήταν στις 5/5/2018). Οι δείκτες κινούνται προς τα πάνω, λόγω του συνεχούς θετικού κλίματος στην αγορά. Περιμένουμε σύντομα η αγορά να φτάσει στα $ 13Κ/ημέρα.
Τα ελαφρώς μικρότερα πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs εμφανίζουν πλεονάζουσα ζήτηση σε σχέση με την προσφορά. Έτσι οι πλοιοκτήτες βλέπουν την αγορά να ανεβαίνει.
Παράλληλα, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία κλείνονται για μεγαλύτερες περιόδους (συνήθως περίπου 6 με 12 μήνες), θα μειωθεί περαιτέρω η προσφερόμενη χωρητικότητα.
Προβλέπουμε ότι αυτό το τμήμα θα συνεχίσει την ανοδική τροχιά του, ακόμη και κατά τους παραδοσιακά πιο αργούς καλοκαιρινούς μήνες.
Τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, έχουν σταθεροποιηθεί γύρω στα $ 10,5Κ/ημέρα. Πρέπει να σημειωθεί όμως ότι μερικά από αυτά τα πλοία είχαν μείνει ανοιχτά για λίγες εβδομάδες πριν βρουν έναν ιδανικό ναύλο.
Ολοκληρώνοντας, στα FEEDERS των 1100-700 TEUs, στην Ασία παρόλο που η δραστηριότητα ήταν αρκετά χαμηλή, οι ναύλοι δεν επηρεάστηκαν αρνητικά.
Παραδείγματος χάριν, ένα «1000άρι» πλοίο επέκτεινε τη χρονοναύλωση του με την ταϊλανδέζικη YML για επιπλέον 2 έως 4 μήνες, έναντι $ 8.1Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στον Ατλαντικό τα επίπεδα είναι υψηλότερα σε σύγκριση με την Ασία και φτάνουν στα $ 8,5Κ/ημέρα, για παρόμοιο με το προαναφερθέν πλοίο.
Δεν έχουν πολλά να αναφέρουν στο μικρότερο μέγεθος των 700 TEUs με τους ναύλους, στην Ασιατική αγορά, να μένουν σταθεροί στα $ 5,5Κ/ημέρα.