Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τι προβλέπουν για το «τελευταίο μίλι» της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου

baltic dry indexΠλησιάζοντας προς το τέλος του χρόνου και ύστερα από ένα όχι καλό 2015 για την ναυλαγορά, οι συζητήσεις και οι προβλέψεις για την πορεία του κλάδου τον επόµενο χρόνο αρχίζουν και «µονοπωλούν» το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής κοινότητας, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» και εστιάζεις τις προβλέψεις δυο εταιρειών συμβούλων.

Οι εξαγωγές σιδήρου της Κίνας στηρίζουν τη ναυτιλία

capeΞαφνική αντιστροφή της πτωτικής πορείας του BDI έλαβε χώρα την τελευταία εβδοµάδα µε τα Capes ουσιαστικά να πραγµατοποιούν ένα ράλι ανόδου, τα Panamax να σηµειώνουν οριακή άνοδο ενώ τα Supramax και τα Handysize σηµείωσαν οριακή πτώση, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas».

Τι συμβαίνει με τα capes; Ξαφνική ζήτηση εκτινάσσει τους ναύλους

CAPE LILACΚατά 30% μέσα σε μία ημέρα ανέβηκε ο δείκτης των capes στις 1.637 μονάδες από 1.264 μία ημέρα πριν σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για πλοία capes από τη Βραζιλία.

Αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων στη διετία 2016 - 17

elliniki naftilia 00Απότομη αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας βλέπει στα δεξαμενόπλοια τα επόμενα δύο χρόνια ο οίκος αναλύσεων Drewry.
H εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με το Drewry's Tanker Forecaster, θα έχει ως αποτέλεσμα να πιεσθούν οι ναύλοι στον κλάδο, τα επίπεδα των οποίων τον τελευταίο χρόνο έχουν χαροποιήσει ιδιαίτερα τους πλοιοκτήτες.

Διαλύσεις: κατρακυλούν οι τιμές

dialitiriaΗ κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά 40% τουλάχιστον, αναφέρει για τις διαλύσεις ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».

Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς. Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια

Προσδοκίες για συνέχιση του ράλι στα capes

CAPE LILACΗ μείωση του αριθμού των capes το πρώτο εξάμηνο του 2015, σε συνδυασμό με την αύξηση των Κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, οδήγησε τον BDI πάνω από τις 1.000 μονάδες. Όπως επισημαίνει ο αναλυτής Γιώργος Λογοθέτης της «George Moundreas» o BDI, από τα µέσα Ιουλίου, συνεχίζει και διατηρείται στα επίπεδα άνω των 1.000 µονάδων, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στην θετική πορεία των Capes καθώς οι υπόλοιποι υπό-δείκτες grosso modo βρίσκονται στα ίδια επίπεδα µε µικρές αυξοµειώσεις.

Σύµφωνα µε την Commodore Research, η παραγωγή Iron Ore από τους κύριους εξαγωγείς στην Βραζιλία και την Αυστραλία αναµένεται να αυξηθεί σηµαντικά συγκριτικά µε το πρώτο εξάµηνο του έτους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα αυξηθεί και όγκος των µεταφερόµενων φορτίων επηρεάζοντας θετικά την ναυλαγορά.
Γεγονός είναι πως η θετική πορεία των Capes ήταν αναµενόµενη, ιδιαίτερα το τελευταίο τρίµηνο του έτους, αλλά τελικά η πορεία αυτή ξεκίνησε από τα µέσα Ιουλίου και υπάρχουν προσδοκίες ότι το θετικό αυτό momentum θα συνεχιστεί, καθώς όπως έχουµε προαναφέρει, παρά την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονοµίας οι εισαγωγές Iron Ore θα συνεχιστούν λόγω των ιδιαίτερα χαµηλών αποθεµάτων αλλά και της χαµηλής τιµής του µεταλλεύµατος. Εκτιµάται ότι οι εξαγωγές Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία το 2ο εξάµηνο του έτους θα παρουσιάσουν αύξηση τουλάχιστον κατά 78 εκ. τόνους συγκριτικά µε το 1ο εξάµηνο. Να σηµειώσουµε ότι το 2ο εξάµηνο του 2014, οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 71,2 εκ. τόνους.
Παράλληλα, ο επόµενος σηµαντικός λόγος για την θετική πορεία των Capes σε συνδυασµό µε την προαναφερόµενη αύξηση της ζήτησης, είναι και η µείωση της προσφοράς στον στόλο των Capes. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Ιουνίου 6 Capes παραδόθηκαν όταν την ίδια στιγµή 5 οδηγήθηκαν προς διάλυση. Το πρώτο εξάµηνο του έτους, ο αριθµός των Capes µειώθηκε από 1.637 πλοία στα 1.615 πλοία, καθώς την ίδια περίοδο περίπου 70 Capes οδηγήθηκαν προς διάλυση, µε τον Απρίλιο µόνο να κλείνει σε επίπεδα ρεκόρ µε 21 Capes να έχουν διαλυθεί. Την ίδια στιγµή, µε µόνη εξαίρεση την παραγγελία για ένα Cape 210.000 DWT µε παράδοση το 2018 καµία παραγγελία δεν έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαµήνου, ενώ το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στα 284 Capes, που αντιστοιχούν σε 34,6 εκ. DWT και στο 18,3% του υπάρχοντος στόλου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανάλυση του Forbes, όπου σηµειώνει ότι ο BDI από τον Φεβρουάριο έχει αυξηθεί κατά περίπου 120% αλλά συνεχίζει και είναι περίπου 90% µειωµένος από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ του 2008. Συνεχίζοντας, επισηµαίνει ότι για άλλη µία φορά η Κίνα είναι η κύρια αιτία για την βελτίωση της ναυλαγοράς λόγω όµως της αύξησης των εισαγωγών σε Corn. Τον Ιούνιο, οι εισαγωγές της Κίνας σε Corn αυξήθηκαν σχεδόν 30 φορές σε ετήσια βάση φτάνοντας τους 872,919 metric tones. Στο σύνολο του πρώτου εξαµήνου του έτους οι εισαγωγές της Κίνας έκλεισαν στους 2,65 εκ. τόνους, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από την αντίστοιχη του 2014. Ο κύριος όγκος των εισαγωγών προήλθε από την Ανατολική Ευρώπη αλλά κυρίως από την Ουκρανία σε ποσοστό 88%.
Συνολικά το πρώτο εξάµηνο οι εισαγωγές από την Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν 852% συγκριτικά µε το 1ο εξάµηνο του 2014.

Διαλύσεις πλοίων: Ιστορικό ρεκόρ τον Απρίλιο...

dialitiriaΜπορεί τον Απρίλιο του 2015, να σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ διαλύσεων σε μηνιαία βάση, όμως το 2015 στο σύνολο του δεν θα σπάσει το ρεκόρ διάλυσης πλοίων που έχει σημειωθεί το 2012.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ