Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Με αργούς ρυθμούς κινείται η αγορά των Containers

cma cgm laparouse at cmit photo

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων δείχνει να έχει επανέλθει πλήρως από τις καλοκαιρινές διακοπές, ωστόσο πρέπει να δούμε περισσότερη δραστηριότητα και ενθουσιασμό από όλες τις πλευρές της αγοράς.

Παρατηρούμε τις τελευταίες εβδομάδες μία αγορά δύο ταχυτήτων, καθώς υπάρχουν μεγέθη με μηδενική ζήτηση και άλλα με μεγάλη ζήτηση.

Τα τελευταία είναι κατά βάση τα μεγέθη μεταξύ 2500 και 4250 TEUs, με κάποιες μικρές εξαιρέσεις.

Η περιορισμένη δραστηριότητα και η έλλειψη νέων επιχειρήσεων δεν υποστηρίζουν ιδιαίτερα τον αργά αυξανόμενο αριθμό διαθέσιμων πλοίων και κατά συνέπεια οι ναύλοι βρίσκονται υπό πίεση.

Παράλληλα, στα πλαίσια των περιβαλλοντικών κανονισμών του IMO για το 2020, ο μεγαλύτερος OPERATOR, η APMM, έχει αναθεωρήσει, σε κάποιο βαθμό, τη στρατηγική του για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις για χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, όχι μόνο χρησιμοποιώντας καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας, αλλά εγκαθιστώντας σε μερικά από τα πλοία της συσκευές καθαρισμού καυσαερίων.

Ας δούμε, όμως, πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, ένα πλοίο 5000 TEUs κατάφερε να επεκτείνει την ναύλωσή του μέχρι την επόμενη άνοιξη με $ 15.5Κ /ημέρα.

Ένα άλλο σκάφος, χωρητικότητας 6900 TEUs, ανανέωσε τη ναύλωση του με την MAERSK για σύντομη περίοδο στα $ 12,5Κ/ ημέρα.

Παρά το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα οι ναύλοι έπεσαν σε νέα, χαμηλότερα σημεία αναφοράς για τα μικρότερα POST-PANAMAXes, η ζήτηση συνέχισε να βρίσκεται σε λήθαργο.

Στα PANAMAXes, ενώ ο αριθμός των αδρανών σκαφών αυξάνεται στην Άπω Ανατολή, η δραστηριότητα παραμένει αρκετά ισχυρή, με σταθερούς ναύλους που κυμαίνονται γύρω στα $ 12Κ /ημέρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι καθορισμένες περίοδοι τείνουν να μειωθούν, κάτι που δείχνει ότι θα υπάρξουν μεταβολές στο τμήμα αυτό τους ερχόμενους μήνες.

Επιπλέον, οι πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία τους είναι άμεσα διαθέσιμα, βλέπουν πολύ λίγες νέες επιχειρήσεις και οποιαδήποτε άμεση απαίτηση που ίσως εμφανιστεί δε δίνει την ευκαιρία για αναζήτηση κάποιου Ballast Bonus. Η πλευρά του Ατλαντικού φαίνεται πολύ ισορροπημένη, με πολύ λίγα άμεσα διαθέσιμα σκάφη.

Τα «3,5άρια», σε κάποιες περιοχές ήταν λιγότερο ενεργά, λόγω του γεγονότος ότι λίγα πλοία ήταν διαθέσιμα για να κλεισθούν.

Με τη ζήτηση φαινομενικά ισχυρότερη και πάλι στα πλοία χωρητικότητας 2800 TEUs και στα Baby PANAMAXes, περιμένουμε τα πλοία του συγκεκριμένου μεγέθους το 4ο τρίμηνο να κινηθούν στα $ 11,5 Κ/ημέρα.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, η προηγούμενη εβδομάδα ήταν πολλή ενεργή, κυρίως στον Ατλαντικό, αφού πολλά πλοία τέτοιου μεγέθους ναυλώθηκαν ή ανανέωσαν με $ 11-11,5Κ /ημέρα.

Σε αυτά τα επίπεδα κινήθηκε και η περιοχή της Άπω Ανατολής. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα πλοίο επέκτεινε τη ναύλωση του με την ΙΑL στην Άπω Ανατολή, έναντι $ 11,1Κ, ημερησίως.

Στην Άπω Ανατολή εξακολουθούν να υπάρχουν λίγα διαθέσιμα πλοία που προσπαθούν να βρουν την κατάλληλη δραστηριότητα, οπότε χρειάζονται 1 -2 ενεργές εβδομάδες για να υπάρξει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

Τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs εμφάνισαν περιορισμένη δραστηριότητα κλεισιμάτων σε όλες σχεδόν τις περιοχές.

Ένα πλοίο ναυλώθηκε από την CMA CGM στην Ασία για 5-8 μήνες στα $ 10,5Κ /ημέρα.

Στο μικρότερο τμήμα των 2.200 TEUs, ένα νέο, οικολογικό πλοίο επέκτεινε την ναύλωση του με την MCC για επιπλέον 5-11 μήνες στα $ 13,25Κ /ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 1700 TEUs, παρατηρούμε αργή ανάπτυξη και μειωμένη δραστηριότητα τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη.

Με μερικούς από τους Ασιάτες OPERATORS να αναδιαρθρώνουν τις ενδο-ασιατικές υπηρεσίες τους, είναι πιθανό σύντομα να δούμε τον κατάλογο χωρητικότητας να αυξάνεται.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, βλέπουμε αρκετή δραστηριότητα χάρη στους τυφώνες που εξακολουθούν να δημιουργούν εμπόδια στα δρομολόγια των πλοίων.

Επίσης, γίνονται κάποιες συνομιλίες για επεκτάσεις, Ένα πλοίο των 1100 TEUs έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ασία στα $ 7-7,5Κ /ημέρα, αλλά ο αυξανόμενος αριθμός των ανοιχτών πλοίων θα αυξήσει και την πίεση στους ναύλους βραχυπρόθεσμα.

Ειδικά για τα «700άρια», εξακολουθούμε να βλέπουμε στην Ασία κάποιες ευκαιρίες απασχόλησης με ναύλους που κυμαίνονται γύρω στα $ 5,3Κ /ημέρα, ενώ στη Β. Ευρώπη τα διαθέσιμα πλοία δυσκολεύονται να βρουν κάποια απασχόληση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter