Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Συνεχίζεται η πτώση στην αγορά Ξηρού Φορτίου

dry bulk 5m

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Η Βραζιλία είδε να αυξάνονται οι εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα, το 2017. Ωστόσο, δεν είχε τη δυνατότητα να αυξήσει σημαντικά τις μεταφορές της, ώστε να επωφεληθεί από την ένταση που υπάρχει στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας –ΗΠΑ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 78% όλων των εξαγωγών της Βραζιλίας κατευθύνονται στην Κίνα.

Η τιμή της σόγιας στη Βραζιλία έχει αυξηθεί από την αρχή του χρόνου κατά 10,1%., έτσι από 385 $/τόνο έχει φτάσει στα 425$ /τόνο. Τα αποθέματά της ήταν μόλις 2 εκατ. τόνοι στην αρχή του έτους, ενώ η εγχώρια κατανάλωση αντιπροσωπεύει περίπου το 36% της παραγωγής.

Από την άλλη πλευρά, η Αργεντινή διατηρεί περισσότερα αποθέματα (13-15 εκατ. τόνους) αλλά οι αγρότες εξακολουθούν να διστάζουν να εξάγουν, λόγω των υψηλών φόρων στις εξαγωγές (29,5%).

Έτσι, φαίνεται πως η Κίνα θα συνεχίσει να εισάγει σόγια από τις ΗΠΑ. Δεδομένου ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες εισάγονται από τις ΗΠΑ κατά το 4ο τρίμηνο, οι δύο πλευρές ελπίζουν ότι θα έχουν λυθεί οι σημερινές εντάσεις μέχρι τότε.

Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPESIZE

Ο BCI κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα κατά 186 μονάδες, τερματίζοντας στις 824 μονάδες. Τόσο η αγορά του Ατλαντικού όσο και του Ειρηνικού εμφάνισαν ζημιές.

Στον Ατλαντικό, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας μειώθηκαν το Μάρτιο κατά 7 εκατ. τόνους (-18%, σε σχέση με πέρσι), γεγονός που εντείνει και την πτώση που παρατηρήθηκε στην αγορά την τελευταία εβδομάδα. Παράλληλα, η έρευνα για τη διαρροή του αγωγού σιδηρομεταλλεύματος στο Minas-Rio, καθώς και η απεργία στα Seven Islands επιδείνωσαν το κλίμα.

Στην Ασία, οι αγορές υποχώρησαν ακόμα περισσότερο, καθώς οι τυφώνες έκλεισαν βασικά λιμάνια στην Ανατολική Αυστραλία και πολλοί OPERATORS (κυρίως στην Άπω Ανατολή) προσπάθησαν να κλείσουν πριν τις κινεζικές διακοπές.

PANAMAX

Η αγορά του Ατλαντικού δεν εμφάνισε ιδιαίτερη δραστηριότητα, καθώς διανύαμε την περίοδο των πασχαλινών διακοπών. Οι πλοιοκτήτες είχαν στη διάθεσή τους μόνο την Τετάρτη και την Πέμπτη για να κλείσουν τα πλοία τους. Τα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια έκλεισαν στα $ 10,5-11Κ /ημέρα, ανάλογα με τη διάρκεια και την περιοχή επαναπαράδοσης.

Η Β. Ευρώπη χαρακτηρίζεται από πλεόνασμα διαθέσιμης χωρητικότητας και έλλειψη ορυκτών φορτίων για να απορροφηθεί. Η ECSA αντιμετωπίζει επίσης μια συσσώρευση της χωρητικότητας για το 2ο μισό του Απριλίου, η οποία έχει ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να κυμαίνονται $14,5 -15,5Κ/ημέρα. Οι πλοιοκτήτες προτιμούν να μετακινηθούν χωρικά (reposition) με κάποια έκπτωση παρά να παραμείνουν στην περιοχή υπό τις παρούσες συνθήκες.

Και η αγορά του Ειρηνικού ήταν πολύ ήσυχη την προηγούμενη εβδομάδα, με το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης να είναι κλειστό την προηγούμενη Δευτέρα. Υπήρξε έλλειψη φορτίων στον Ειρηνικό, ειδικά την αρχή της εβδομάδας, και μόνο λίγες νέες ναυλώσεις ήρθαν στην αγορά μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Ο συνδυασμός των κινεζικών αργιών και των νέων τιμολογίων που εφαρμόζει η Κίνα οδήγησε στην απότομη πτώση των ναύλων στον Ειρηνικό.

Στην Άπω Ανατολή, τα φορτία από την Ινδονησία ήταν ελάχιστα παρά το γεγονός ότι η Κίνα έκλεισε την Πέμπτη. Τα πλοία που κινούνται στην περιοχή αυτή κλείνονται με $10-11Κ /ημέρα.

Τα Post –PANAMAX την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσίασαν μείωση δεικτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα Post-Panamax που κλείστηκε στην Ιαπωνία για ένα ταξίδι μέσω της Βόρειας Αυστραλίας προς την Κίνα για $ 11Κ /ημέρα.

Τα πλοία που ανοίγουν στον Β. Ειρηνικό επηρεάστηκαν λιγότερο από τη συμπίεση των δεικτών από ό, τι ο υπόλοιπος Ειρηνικός, με ορισμένες νέες δουλειές να εισέρχονται στην αγορά.

Επίσης, δεν πραγματοποιήθηκαν πολλές χρονοναυλώσεις την προηγούμενη εβδομάδα, αφού η spot αγορά δεν προσφέρει σιγουριά και η αγορά του χαρτιού πέφτει.

Αυτή την εβδομάδα πιστεύουμε πως οι πλοιοκτήτες θα αντισταθούν περισσότερο και θα επιλέξουν να κρατήσουν κενά τα πλοία τους από το περιορίσουν τις απαιτήσεις τους στα επίπεδα που επιθυμούν οι ναυλωτές.

SUPRAMAX /ULTRAMAX

Η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη, λόγω πολλών εθνικών αργιών σε Ευρώπη, Χονγκ Κονγκ και Κίνα. Είδαμε περισσότερα φορτία στο Β. Ειρηνικό, κατά την διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδα, ενώ τα φορτία χάλυβα από την Κίνα παρέμειναν σταθερά. Τα ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο πληρώνουν στα $ 7-8Κ /ημέρα για τα SUPRAMAXes, ενώ οι ναύλοι για τα ULTRAMAXes για ταξίδια στο Β. Ειρηνικό κυμαίνονται στ $ 13Κ /ημέρα με παράδοση στην Ιαπωνία.

Η τάση της Μαύρης Θάλασσας παρέμεινε πτωτική την προηγούμενη εβδομάδα, η αυξανόμενη διαθέσιμη χωρητικότητα και οι μειωμένες απαιτήσεις συνέχισαν να μειώνουν τα ναύλα. Αν δεν προκύψουν νέα φορτία άμεσα, οι ναύλοι θα συνεχίσουν την πτωτικκή πορεία τους και τις επόμενες εβδομάδες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter