Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Με +25% από την αρχή του έτους τρέχουν τα Containers

container vessel 537

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Συνεχίζει την ανοδική του πορεία ο HRCI (Howe Robinson Container Index). Την περασμένη εβδομάδα κέρδισε κατά μέσο όρο 1,66%, ενώ από την αρχή του έτους έχει ανέβει κατά 25%. Όλες οι υπο-αγορές εμφανίζουν ανοδική τάση και ο δείκτης καταγράφει την 2η καλύτερη επίδοση για Μάρτιο, σε διάστημα 10 ετών.

Το 60% των κλεισιμάτων της προηγούμενης εβδομάδας αφορούσαν νέες δουλειές. Σίγουρα οι διακοπές του Πάσχα για τις Τράπεζες θα επηράσει τη δραστηριότητα της αγοράς αυτό το διάστημα και πιθανόν και τους δείκτες. Ας δούμε όμως πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου.

Τα πλοία χωρητικότητας 8-9.000 TEUs συνέχισαν να επωφελούνται από τη μείωση της διαθεσιμότητας πλοίων τέτοιου μεγέθους. Έτσι, κλείστηκαν μερικές συμφωνίες με ναύλους αρκετά πάνω από τα τελευταία επίπεδα.

Υπάρχουν ακόμη μερικά πλοία διαθέσιμα στο άμεσο μέλλον μεταξύ 5000 και 8500 TEU, τα περισσότερα από τα οποία θα μπορούσαν να κλειστούν άμεσα, ωστόσο οι πλοιοκτήτες διατηρούν υψηλότερες απαιτήσεις περιμένοντας τη βελτίωση των ναύλων και την υψηλή ζήτηση.

Όσον αφορά τα πλοία των 6-7.000 TEUs, η στενότητα προσφοράς των μεγαλύτερων πλοίων, POST-PANAMAX, επηρέασε και τα PANAMAXes, τα οποία τελικά ξεπέρασαν τα $ 10Κ /ημέρα για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του περασμένου έτους. Ωστόσο, δεν είχαμε πολλές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Το κλίμα εξακολουθεί να είναι θετικό και οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να επιδιώκουν να χτυπήσουν υψηλότερα ναύλα.

Στα μικρότερα πλοία, των 3.500 TEUs, ενώ η αγορά προχωρά θετικά δεν είδαμε πολλά κλεισίματα. Συνεπώς, είναι δύσκολo να πούμε που θα κινηθεί η αγορά, θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι ήδη υπάρχει έντονη δραστηριότητα για τις επόμενες εβδομάδες.

Αντιθέτως, τα πλοία των 2.800 TEUs κινούνται δυναμικά και οι νέες συμφωνίες είναι υψηλότερες από τις προηγούμενες, τόσο για τον Ατλαντικό όσο και για την Άπω Ανατολή.

Ο Ατλαντικός διατηρεί το ρυθμό του, αν και υπήρξε μικρότερη δραστηριότητα την προηγούμενη εβδομάδα. Από την άλλη πλευρά, η Άπω Ανατολή φαίνεται πολύ ελκυστική αυτή τη στιγμή για αυτό το μέγεθος, στοιχείο που επηρρεάζει και τα πλοία των 2.500 TEUs, αφού τα λίγο μεγαλύτερα πλοία, των 2.800 TEUs, καλύπτουν την όποια ζήτηση.

Τέλος, όσον αφορά τα μικρότερα πλοία, αυτά των 1700 TEUs, κινούνται μεταξύ $ 10,5 -10,8Κ /ημέρα. Από την αρχή του έτους οι ναύλοι έχουν αυξηθεί κατά $ 2Κ /ημέρα.

Τα 1.100άρια που κινούνταν στην Ασία έφτασαν στα $ 8,5Κ /ημέρα, με αύξηση $ 1Κ, ενώ δεν υπήρξε κάποια αναφορά για την περιοχή του Ατλαντικού την προηγούμενη εβδομάδα. Ολοκληρώνοντας, τα FEEDERes, των 700 TEUs, παρέμειναν σταθερά στα $ 5,5-6Κ /ημέρα, στην Ασία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter