Υπογραφές και αναμονή
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013 13:09
Τη Δευτέρα όπως έχει κατ' επανάληψη γράψει το TheSeaNation, θα πέσουν και τυπικά οι υπογραφές για την υπόθεση του φιλικού διακανονισμού στον οποίο καταλήξανε ΟΛΠ - Cosco, ενώ αναμένεται η απάντηση των Βρυξελλών περί του θέματος αλλά και περί των σχεδιασμών για περαιτέρω ενεργοποίηση των διαδικασιών αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ.
Το ενδιαφέρον των επενδυτών παραμένει ζέον και διαρκώς εντεινόμενο, καθώς πλέον έχει καταστεί πρόδηλη η δυναμικότητα του Πειραιά, έναντι των λιμανιών της Β. Θάλασσας, κάτι που φαίνεται να ενοχλεί κέντρα των Βρυξελλών, τα οποία ενίοτε δημιουργούν προσκόμματα προκειμένου να παρατείνουν μέχρις εξαντλήσεως την υπόθεση αποκρατικοποιήσεων ελληνικών λιμανιών παρά το γεγονός ότι από την άλλη πλευρά η Τρόικα εμφανίζεται να πιέζει για αποκρατικοποιήσεις μες στις οποίες εμπεριέχονται και τα λιμάνια.
Μάλιστα το τελευταίο διάστημα μερίδα του γερμανικού τύπου, γεγονός καθόλου τυχαίο, αναφέρεται στα προγράμματα αποκρατικοποιήσεων σημειώνοντας με νόημα τις καθυστερήσεις αλλά και στο ενδεχόμενο η έδρα του ΤΑΙΠΕΔ να μεταφερθεί στα κέντρα της Ε.Ε., Βρυξέλλες ή Λουξεμβούργο, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Στην προκειμένη περίπτωση χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων σχολιάζοντας τα τεκταινόμενα σημείωναν ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να επιδείξει σθένος και να προχωρήσει τις διαδικασίες έτσι ή αλλέως κι πάντα αναφορικά με τα λιμάνι καθώς «οι μεγάλοι παίκτες» επανατοποθετούνται στρατηγικά ανά τον κόσμο δεδομένων και των συγκλίσεων και συμμαχιών μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και των πιέσεων του διεθνούς εμπορίου για διαρκή μείωση του κόστους διακίνησης των εμπορευμάτων κυρίως προς τις αναδυόμενες αγορές. Μερικές εκ των οποίων βρίσκονται στο μαλακό υπογάστριο της Βαλκανικής αλλά και σε ακτίνα δράσης εξελιγμένων logistics από ελληνικά λιμάνια (συνδυασμένες μεταφορές).
Το όλο θέμα είναι προφανές ότι προσλαμβάνει ιδιάζουσας διάστασης καθώς η ελληνική κυβέρνηση αναζητά εναγωνίως να καλύψει αφενός μεν τα προαπαιτούμενα αλλά και να απαλείψει το ενδεχόμενο να βρεθεί νέο πρόσκομμα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Τρόικα να ασκήσει περαιτέρω πιέσεις και να καλύψει την διγλωσσία που έχει καταγραφεί όσον αφορά τα καίρια θέματα της ελληνικής οικονομίας.