Επιτυχής αυτόνομη πλοήγηση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2025 07:46

Οι προσπάθειες για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων της αυτόνομης πλοήγησης ή της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τη βελτίωση της ναυσιπλοΐας των πλοίων έκαναν ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός με την τελευταία δοκιμή μεγάλων αποστάσεων. Η Samsung Heavy Industries ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με την Evergreen, ολοκλήρωσε ένα ταξίδι 10.000 χιλιομέτρων (5.400 ναυτικών μιλίων) στον Ειρηνικό, επιδεικνύοντας προόδους στην τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης. Η ανάπτυξη του Samsung Autonomous Ship ξεκίνησε το 2019 ως αυτόνομο σύστημα πλοήγησης. Οι προηγούμενες δοκιμές περιλάμβαναν ένα ταξίδι 500 ναυτικών μιλίων στα κορεατικά ύδατα χρησιμοποιώντας ένα πανεπιστημιακό εκπαιδευτικό σκάφος. Για αυτή τη νέα δοκιμή, το σύστημα αναπτύχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Evergreen, το Ever Max 160.000 dwt, το οποίο έχει χωρητικότητα μεταφοράς περίπου 15.500 TEU. Το σκάφος τέθηκε σε υπηρεσία το 2023 ως μέρος της M Class της εταιρείας.
Η επίδειξη διεξήχθη μεταξύ 25 Αυγούστου και 6 Σεπτεμβρίου, πλέοντας από το Όκλαντ της Καλιφόρνια προς το Καοσιούνγκ της Ταϊβάν. Η Samsung ανέφερε ότι το σύστημα εκτέλεσε 104 λειτουργίες βέλτιστης καθοδήγησης και 224 αυτόματες λειτουργίες ελέγχου πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ανέλυε τις καιρικές συνθήκες κάθε τρεις ώρες και προσάρμοζε το σκάφος στις καιρικές συνθήκες και τις καταστάσεις διαδρομής χωρίς παρέμβαση του πληρώματος.
Το σύστημα ενσωματώνει μια σειρά τεχνολογιών για τη δημιουργία επίγνωσης της κατάστασης. Συνδυάζει σήματα από το ραντάρ, GPS και εικόνες από κάμερες για την ανάλυση της κατάστασης. Διαθέτει αυτόματο έλεγχο των κινητήρων και των πηδαλίων για αποφυγή σύγκρουσης. Το ταξίδι με το Ever Max είχε ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων για το σκάφος δεδομένου ότι αναλύοντας συνεχώς τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες πλοήγησης, το σύστημα μπορεί να βελτιστοποιήσει την απόδοση του σκάφους. Η έγκαιρη άφιξη, σημειώνουν, μειώνει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις δαπανηρές καθυστερήσεις για τη ναυτιλιακή εταιρεία.
Οι ναυπηγοί της Νότιας Κορέας επενδύουν στην αυτόνομη τεχνολογία για τη ναυτιλία ως ένα από τα πλεονεκτήματά τους στην αγορά. Η Samsung Heavy Industries δοκιμάζει και επιδεικνύει τα συστήματά της, όπως και οι ανταγωνιστές της. Η HD Hyundai Heavy Industries παρουσίασε μια έκδοση του αυτόνομου συστήματος πλοήγησης που αναπτύχθηκε από τη θυγατρική της Avikus το 2022 σε ένα άλλο ταξίδι μεγάλων αποστάσεων με πλοίο μεταφοράς LNG.