Σαβ09272025

Last updateΠαρ, 26 Σεπ 2025 5pm

Στραβά αρμενίζουμε στην… κρουαζιέρα

0Κέρι25 Small

Τέλος στις «αυταπάτες» γύρω από την κρουαζιέρα, τις υποδομές αλλά και τους χειρισμούς των μεγάλων εταιριών που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων μερικά εκ των οποίων εκτελούν προγράμματα προσεγγίσεων σε ελληνικούς προορισμούς από τα συναρμόδια υπουργεία και τους τοπικούς φορείς έθεσε ο senior advisor for institutional and maritime affairs της MSC Cruise κ. Κέρι Αναστασιάδης.

Με αφορμή την παρουσίαση της εκδήλωσης «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», επί του κρουαζιερόπλοιου EXPLORA I το υψηλόβαθμο στέλεχος της MSC Cruise, το οποίο τόνισε ότι η εταιρία στόχο στο να διευρύνει συστηματικά την παρουσία της σε ολόκληρη την Ελλάδα, σε δημοφιλείς και μη προορισμούς, «δεν μάσησε τα λόγια του» αποκαλύπτοντας πτυχές της πολιτικής που ακολουθείται από την Ελλάδα στον τομέα της κρουαζιέρας φωτίζοντας επαρκώς εκείνες οι οποίες λειτουργούν ανασχετικά απέναντι στις διαθέσεις των μεγάλων εταιριών να αυξήσουν τη παρουσία τους στην Ελλάδα. Ο κ. Αναστασιάδης τόνισε ότι το τρέχον έτος έχουν προγραμματιστεί προσεγγίσεις σε περισσότερα από 20 διαφορετικά ελληνικά λιμάνια, όπως η Σύρος, η Καβάλα, ο Βόλος και η Πάτμος για να σημειώσει πως αυτοί οι προορισμοί προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες και αποτελούν ευκαιρία για ευρύτερη κατανομή των οικονομικών οφελών που προκύπτουν από τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Οι ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν όλο και περισσότερο αυθεντικές, βιωματικές εμπειρίες και η Ελλάδα είναι εξαιρετικά κατάλληλη για να ανταποκριθεί σε αυτή τη ζήτηση. Τόσο η MSC Cruises όσο και η Explora Journeys επεκτείνουν την παρουσία τους σε ολόκληρη τη χώρα για να ανταποκριθούν σε αυτή την αυξανόμενη ανάγκη. Αυτός είναι και ο λόγος που το 2025, προσθέσαμε προσεγγίσεις σε ένα ευρύ φάσμα προορισμών πέρα από τα γνωστά λιμάνια. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η Μήλος, το Ναύπλιο, η Πάτμος, η Καβάλα και ο Βόλος, μαζί με τη Σύρο, που αποτελεί πρώτη φορά προορισμό για την MSC Cruises. Αυτά τα λιμάνια προσφέρουν μοναδική πολιτιστική αξία και μια πιο προσωπική εμπειρία για τον επισκέπτη. Στόχος μας είναι να στηρίξουμε μια ευρεία γεωγραφική κατανομή του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα, να αναδείξουμε την ποικιλία της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας και να ενισχύσουμε οικονομικά περισσότερες τοπικές κοινωνίες.
Ωστόσο τόνισε χαρακτηριστικά ότι, η διαφοροποίηση των δρομολογίων δεν εξαρτάται μόνο από τις εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και από την ετοιμότητα των τοπικών υποδομών και την ενεργή εμπλοκή της κυβέρνησης και των περιφερειακών αρχών. Η συνεχής συνεργασία είναι απαραίτητη, είπε, ώστε τα νέα λιμάνια που εισάγουμε στα δρομολόγιά μας να εξοπλιστούν για να προσελκύσουν και να φιλοξενήσουν κρουαζιερόπλοια προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαραίτητη επένδυση και ανάπτυξη των προορισμών. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας, ανέφερε, για λιγότερο γνωστά μέρη της Ελλάδας είναι ισχυρό και δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με όλους τους φορείς για να αξιοποιήσουμε υπεύθυνα αυτή τη δυναμική προοπτική. Στο σημείο αυτό ο κ. Αναστασιάδης επεσήμανε ότι δεν αρκεί η διάθεση συνεργασίας από την πλευρά των εταιριών της κρουαζιέρας αλλά και από τις διαθέσεις των τοπικών αλλά και κρατικών φορέων οι οποίοι θα πρέπει να αλλάξουν στρατηγική αν θέλουν να μεγαλώσει το οικονομικό αποτύπωμα των εταιριών στις τοπικές κοινωνίες αλλά και την οικονομία της χώρας.
Ο κ. Αναστασιάδης κατέρριψε το επιχείρημα του «υπερτουρισμού» σε δημοφιλείς προορισμούς για την επιβολή του επιπρόσθετου λιμενικού τέλους λέγοντας ότι ένα ψηφιακό σύστημα κατανομής θέσεων ελλιμενισμού αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο για τη μείωση της συμφόρησης σε λιμάνια με υψηλή επισκεψιμότητα και τη βελτίωση των ροών επισκεπτών όπως συνέβη με την Σαντορίνη. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι το ζήτημα δεν αφορά απλώς τον υπερτουρισμό, αλλά κυρίως την κακή διαχείριση των ροών επισκεπτών πρόσθεσε. Ωστόσο τόνισε ότι το υψηλό τέλος λειτουργεί ανασχετικά στο να ξοδέψουν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ποσά στις τοπικές αγορές με ότι αυτό αρνητικό συνεπάγεται τόσο για τις τοπικές οικονομίες όσο και για την εικόνα που σχηματίζεται για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. Παραδεχόμενος ότι επιπρόσθετα λιμενικά τέλη έχουν επιβληθεί και αλλού εντός και εκτός Ε.Ε. ο κ. Αναστασιάδης έθεσε το θέμα της «διαφάνειας» για το που προορίζονται τα κονδύλια που συγκεντρώνονται λέγοντας ότι προτεραιότητα θα ήταν αυτά να δαπανηθούν για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών, τη διαφήμιση από το αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού νέων προορισμών και όχι μόνο της Μυκόνου και της Σαντορίνης, αλλά και για την βελτίωση των υποδομών των νησιών που σήμερα αδυνατούν να «σηκώσουν» το κόσμο που καταπλέει με τα κρουαζιερόπλοια και θέλει να τα επισκεφθεί.

Συνεργασία και εθνική στρατηγική για την κρουαζιέρα
Η στενή και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ του Κράτους και του ιδιωτικού τομέα, είπε, αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας. Στο σημείο αυτό επανέλαβε ότι επικροτεί την επανεπένδυση των τελών επιβατών και των λιμενικών φόρων στην ανάπτυξη υποδομών σημειώνοντας πως η υιοθέτηση εθνικής στρατηγικής για την κρουαζιέρα θα συνέβαλε στην ευθυγράμμιση στόχων και στην αξιοποίηση περιφερειακού δυναμικού.

Κρυμμένοι θησαυροί
Η Ελλάδα προσφέρει μια πληθώρα κρυμμένων θησαυρών και αναξιοποίητων προορισμών που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των σημερινών επιβατών κρουαζιέρας. Μέρη όπως η Σύρος, η Καβάλα και η Πάτμος — όπου έχουμε εισαγάγει ή προσθέσει επισκέψεις — είναι εξαιρετικά παραδείγματα λιμένων που συνδυάζουν πολιτιστικό πλούτο με λειτουργική βιωσιμότητα. Αυτοί οι προορισμοί μας βοηθούν να διαφοροποιήσουμε την προσφορά προϊόντων στηρίζοντας παράλληλα την περιφερειακή ανάπτυξη. Η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να εντάξουμε νέους προορισμούς στα δρομολόγια εξαρτάται στενά από την ανάπτυξη επαρκών υποδομών για την υποδοχή της των κρουαζιερόπλοιων. Είμαστε ανοιχτοί στη συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την κεντρική κυβέρνηση για την αποτελεσματική και στοχευμένη κατανομή των πόρων που προέρχονται από τον τουρισμό κρουαζιέρας, υποστηρίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη συγκεκριμένων προορισμών. Αναμένουμε με ενδιαφέρον αν θα υπάρχει θετική ανταπόκριση στην πρότασή μας. Απαντώντας στην πρόσκληση- πρόκληση του κ. Αναστασιάδη ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος Απόστολος Καμαρινάκης δήλωσε ευτυχής που η MSC Cruise ενδιαφέρεται και για νέους προορισμούς για να δηλώσει ότι η ΕΛΙΜΕ είναι «ανοικτή» σε ένα εποικοδομητικό διάλογο με προφανή στόχο. Αντίστοιχα η Regional Director, Eastern Mediterranean της CLIA Μαρία Δεληγιάννη τόνισε ότι ήδη η CLIA βρίσκεται σε διάλογο με τους τοπικούς φορείς και τα Επιμελητήρια, αναφέροντας ως ένα εκ τω φορέων, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς με στόχο όπως είπε την μεγέθυνση του οικονομικού αποτυπώματος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων διέρχονται από την πόλη η οποία υφίσταται τον κυκλοφοριακό φόρτο και μόνο.

Δύο brands που εξυπηρετούν όλα τα τμήματα της αγοράς
Ο κ. Αναστασιάδης παρουσίασε στοιχεία για τους στόλους της MSC και της EXPLORA τη φιλοσοφία που διαπνέει τα δύο brands, τους προορισμούς που καλύπτουν οι στόλοι αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους. Σημειώνοντας ότι η MSC Cruises είναι η κορυφαία εταιρεία κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέφερε ότι το 2025, 7 πλοία θα πραγματοποιούν δρομολόγια στα ελληνικά ύδατα: 6 MSC Cruises πλοία και 1 Explora Journeys. Από το 2022, ο Πειραιάς αποτελεί κύριο λιμάνι-κόμβος για πολλά πλοία της MSC (MSC Lirica, MSC Armonia, MSC Sinfonia). Το Explora I χρησιμοποιούσε το λιμάνι του Πειραιά για homeporting σε όλη την σεζόν το 2024 με πάνω από 525 αφίξεις πλοίων το 2025,σε 21 ελληνικούς προορισμούς. Το 2025, η Explora Journeys θα επισκεφθεί 20 διαφορετικούς προορισμούς στην Ελλάδα — ενισχύοντας σημαντικά τις οικονομίες αυτών των μικρότερων προορισμών. Η Explora Journeys συνεργάζεται με τοπικούς τουριστικούς φορείς και προμηθευτές για τη δημιουργία εξατομικευμένων εκδρομών που αντικατοπτρίζουν τον μοναδικό χαρακτήρα κάθε λιμανιού. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες μας, αλλά και υποστηρίζουμε την τοπική επιχειρηματικότητα και τη διατήρηση της ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας είπε καταλήγοντας ο κ. Αναστασιάδης. 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter