Ο ΙΜΟ οριστικοποίησε ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές για χρήση αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2024 13:15
Μετά από μια έντονη εβδομάδα διαπραγματεύσεων, ο ΙΜΟ οριστικοποίησε τις ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων. Η πρόοδος σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της 10ης συνόδου της Υποεπιτροπής του ΙΜΟ για τη μεταφορά φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων (CCC) την περασμένη εβδομάδα.
Με την ενεργειακή μετάβαση να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως η αμμωνία αυξάνεται. Ωστόσο, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα διεθνές πρότυπο για τον ανεφοδιασμό με καύσιμα εναλλακτικών καυσίμων, η CCC αναπτύσσει ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν υδρογόνο και αμμωνία.
Με τις πολυαναμενόμενες ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές να έχουν πλέον οριστικοποιηθεί, η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του ΙΜΟ πρόκειται να εγκρίνει τον κατάλογο τον Δεκέμβριο. Οι κατευθυντήριες γραμμές αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 2025.
Ειδικότερα, οι κατευθυντήριες γραμμές είναι γενικές, προσδιορίζοντας κυρίως λειτουργικές απαιτήσεις για την καθοδήγηση της χρήσης αμμωνίας. Απαιτούνται περαιτέρω επικαιροποιήσεις που να αντικατοπτρίζουν την πραγματική εμπειρία του κλάδου στον χειρισμό του καυσίμου.
Ορισμένες από τις σημαντικές αρχές που περιέχονται στις κατευθυντήριες γραμμές περιλαμβάνουν μέτρα για την αποθήκευση των καυσίμων επί του πλοίου. Το καύσιμο αμμωνίας πρέπει να φυλάσσεται σε κατάσταση ψύξης σε ατμοσφαιρική πίεση. Επιπλέον, συμφωνήθηκαν κατώτατα όρια για την ανίχνευση αμμωνίας, τα οποία καθορίστηκαν σε 25ppm (μέρη ανά εκατομμύριο) σε κλειστούς χώρους, 110ppm στο δευτερεύον περίβλημα και 220ppm ενεργοποιώντας συναγερμούς και διακοπές λειτουργίας, ανάλογα με την περίπτωση. Η CCC ανέφερε ότι ορισμένα από τα επίπεδα κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας της θα μπορούσαν να αναθεωρηθούν στο μέλλον καθώς καθίστανται διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες. Επιπλέον, πρέπει να εγκατασταθούν συστήματα επεξεργασίας αμμωνίας σε δοχεία για τον μετριασμό καταστροφικών συμβάντων διαρροής αμμωνίας.
Η αμμωνία είναι γνωστή για την τοξικότητα και τη διαβρωτικότητά της, επομένως τα υψηλά πρότυπα για την ανίχνευση διαρροών είναι υψίστης σημασίας. Για το πλαίσιο, η αμμωνία είναι τοξική και θανατηφόρα μετά από έκθεση 30 λεπτών στα 1600ppm.
Υπάρχουν θετικές προοπτικές για την αμμωνία ως μελλοντικό καθαρό καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σύμφωνα με το Green Technology Tracker της Clarksons, 15 παραγγελίες για πλοία έτοιμα για αμμωνία τοποθετήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, το Παγκόσμιο Κέντρο Ναυτιλιακής Απανθρακοποίησης (GCMD) με έδρα τη Σιγκαπούρη ανέφερε την περασμένη εβδομάδα επιτυχία στις μεταφορές αμμωνίας από πλοίο σε πλοίο σε αγκυροβόλιο εντός του λιμανιού του Dampier της Αυστραλίας. Το πιλοτικό έργο ανεφοδιασμού περιελάμβανε μεταφορές 4.000 κυβικών μέτρων (περίπου 2.700 τόνων) αμμωνίας μεταξύ της Green Pioneer της MOL και της Navigator Gas Global της Navigator Gas. Κάθε διαδικασία μεταφοράς διαρκούσε περίπου έξι ώρες.
Αυτή η πρόοδος δεν μπορεί να έρθει σε καλύτερη στιγμή, καθώς η Διασυνεδριακή Ομάδα Εργασίας του ΙΜΟ για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ISWG-GHG) ξεκινά τη 17η συνεδρίασή της αυτή την εβδομάδα. Η συνάντηση προηγείται της 82ης συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι δύο σύνοδοι αναμένεται να οριστικοποιήσουν ένα σύνολο προτεινόμενων δεσμευτικών μεσοπρόθεσμων μέτρων για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Αυτά περιλαμβάνουν το τεχνικό στοιχείο: συμφωνία για ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων πλοίων που ρυθμίζει τη σταδιακή μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων πλοίων. Το άλλο (και πιο αμφιλεγόμενο) στοιχείο είναι μια συμφωνία σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της μετάβασης σε λειτουργία μηδενικού ισοζυγίου εκπομπών (τιμολόγηση αερίων του θερμοκηπίου).