Πεμ01232025

Last updateΤετ, 22 Ιαν 2025 6pm

Παρούσα στο “13ο Ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum” η θεσμική ηγεσία της παγκόσμιας ναυτιλίας

03 2

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το “13ο Ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum” στην Αθήνα την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου, 2023. Το Συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με το New York Stock Exchange και το Nasdaq. Κύριος Χορηγός του Συνεδρίου είναι η Bank of Communications Financial Leasing.

Συγκεντρώνοντας περισσότερους από 800 συμμετέχοντες, το «παρών» στο 13o ετήσιο Capital Link-Greek Shipping Forum με τί τλο «Stay Calm and Sail On» έδωσαν οι επικεφαλής διεθνών θεσμικών οργάνων και ενώσεων της ναυτιλιακής κοινότητας καθώς και οι ηγέτες και σημαντικοί οικονομικοί παράγοντες της διεθνούς και ελληνικής ναυτιλίας, και για αυτόν τον λόγο δικαίως χαρακτηρίστηκε «ως άτυπη σύνοδος κορυφής». Τα θέματα – μεγάλες προκλήσεις που συζητήθηκαν μεταξύ άλλων, ήταν η Έλλειψη ναυτικών, η απανθρακοποίηση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Πιο αναλυτικά, στο Συνέδριο παρευρέθηκε η θεσμική ηγεσία της παγκόσμιας ναυτιλίας και συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας του IMO, οι επικεφαλής των τεσσάρων κλαδικών διεθνών οργανώσεων: BIMCO, INTERCARGO, INTERTANKO, & International Chamber of Shipping, ανώτεροι εκπρόσωποι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστών, καθώς και η Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Εφοπλιστών, οι Υπουργοί Ναυτιλίας και Ενέργειας της Ελλάδας και εκπρόσωποι της Αμερικάνικης Κυβέρνησης.

Ο κ. Kitack Lim, Secretary General - International Maritime Organization (IMO) , τόνισε:
«Αντιμετωπίσαμε τις δυσκολίες της πανδημίας επί τρία χρόνια, γεγονός που επηρέασε τη ναυτιλία στο σύνολό της. Δουλέψαμε μαζί, όπως και όταν ξεκίνησε η στρατιωτική εμπλοκή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο.
Οι πράσινες πρωτοβουλίες μας απολαμβάνουν της στήριξης των Ηνωμένων Εθνών, και ο IMO προσφέρει τεχνικές συμβουλές και υποστήριξη. Πρόκειται για πολιτικές για το μέλλον, με οφέλη για τη γενιά των παιδιών μας. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων μας είναι απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό: Πρέπει να συνεχίσουμε να πλέουμε στη σωστή ταχύτητα και προς τη σωστή κατεύθυνση. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικές εκδηλώσεις όπως η σημερινή. Θεωρώ πως η στρατηγική της βιομηχανίας πρέπει να αναπροσαρμοστεί με επίκεντρο την απανθρακοποίηση.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα Κράτη μέλη και τον κλάδο για τη στήριξη του IMO και των προσπαθειών του, αλλά και για τη συμμετοχή σε συζητήσεις για την εφαρμογή των αντίστοιχων μέτρων. Η ναυτιλία πραγματικά αξίζει τα εύσημα όλων.»

Η κα. Μελίνα Τραυλού Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Chair of the Board - Neptune Lines, τόνισε:
«Ιστορικά, ανεξαρτήτως των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, οι άνθρωποι της καταφέρνουν τα ανταπεξέλθουν στις ιδιαιτερότητες κάθε εποχής, προστατεύοντας τον τρόπο λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Η ελληνική ναυτιλία είναι ταυτώνυμη με την αξιοπιστία και την τεχνογνωσία, όπως συμβαίνει και τώρα, με την ενεργειακή μετάβαση. Η δέσμευσή μας για απανθρακοποίηση, για παράδειγμα, είναι γεγονός. Ωστόσο, υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: πρώτον, οι παραγωγοί ενέργειας, οι πάροχοι και τα ναυπηγεία πρέπει να προσφέρουν βιώσιμες, έτοιμες προς χρήση λύσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο. Και, δεύτερον, η ασφάλεια οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα, έτσι ώστε τόσο οι ναυτικοί μας, όσο και το περιβάλλον, να μην κινδυνεύσουν.
Η κλιματική αλλαγή απαιτεί παγκόσμιες λύσεις, και ο IMO είναι ο μόνος φορέας που μπορεί να τις προσφέρει. Η ναυτιλία μας πρέπει να παραμείνει ήρεμη και να κοιτάζει μπροστά, για την ευημερία του ίδιου μας του πλανήτη.»

Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, συμμετείχε σε roundtable συζήτηση με τον κ. Kitack Lim, Secretary General του
International Maritime Organization (IMO).

O κ. Υπουργός στην ομιλία του μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Ζούμε σε ταραχώδεις εποχές, δεν υπάρχει αμφιβολία επ’ αυτού. Η πανδημία και πιο πρόσφατα η ρωσική εισβολή έχουν τροποποιήσει τις προτεραιότητες μας λόγω της αυξημένης αβεβαιότητας. Οι βασικές προκλήσεις περιλαμβάνουν την απανθρακοποίηση, τη ψηφιοποίηση, την κυβερνοασφάλεια, και το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου, την έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού. Ως πολιτικοί πρέπει να συνεργαστούμε στο επίπεδο του IMO και πολυμερώς. Οι διεθνείς δραστηριότητες χρειάζονται διεθνείς κανόνες, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Η Ελλάδα προωθεί την προσαρμοστικότητα. Στηρίζουμε πλήρως την εφαρμογή της στρατηγικής του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Έχω πει πολλές φορές ότι για να πετύχουμε τους στόχους μας πρέπει να εξασφαλιστεί η επάρκεια εναλλακτικών καυσίμων. Θα πρέπει επίσης τα πράγματα να γίνουν πιο προβλέψιμα, διευκολύνοντας τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις.

Η πρόοδος που έχει καταγραφεί στην ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών είναι αδιαμφισβήτητη. Ο αριθμός ατυχημάτων έχει μειωθεί, την ώρα που ο παγκόσμιος στόλος αυξάνεται. Πλέον, η πρόκληση είναι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών χωρίς να παραβλέπει κανείς την καθοριστική σημασία της ασφάλειας.»

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας, έκανε κεντρική ομιλία με θέμα: THE NEW ENERGY LANDSCAPE & SHIPPING επισημαίνοντας τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας ως πυλώνα ενεργειακής ασφάλειας και τονίζοντας ότι η πράσινη μετάβαση είναι η μοναδική λύση για την επίτευξη προσιτών τιμών ενέργειας και την αποτροπή των αιτιών της κλιματικής αλλαγής:

O κ. Υπουργός μεταξύ άλλων ανέφερε: “Είναι χαρά μου που βρίσκομαι σε αυτό το σημαντικό συνέδριο. Τα τελευταία 3,5 χρόνια, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μας έχει οδηγήσει με ασφάλεια, διασχίζοντας ταραγμένα νερά. Η ναυτιλία αποτελεί το κλειδί για την εξασφάλιση της ενεργειακή επάρκειας της χώρας. Με αυτό το στόχο, πλοία μεταφοράς LNG φέρνουν αέριο στη Ρεβυθούσα, επιτρέποντας μας να μειώσουμε την εξάρτηση μας από το ρωσικό αέριο. Η ναυτιλία άλλωστε πρόκειται να μεταφέρει το 50% των καυσίμων που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση. Η μετάβαση αυτή είναι η μόνη μας επιλογή ώστε να αντισταθμίσουμε τον κίνδυνο που προκύπτει από τη γεωπολιτική αστάθεια και την κλιματική κρίση. Η ενίσχυση της διαφοροποίησης εγγυάται την αυτονομία μας. Θέλουμε να διαφοροποιήσουμε το ενεργειακό μας μείγμα και να πάψουμε να χρησιμοποιούμε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με άνθρακα έως το 2028, ενώ ταυτόχρονα έχουμε θέσει ως στόχο τον τριπλασιασμό της δυνατότητας παραγωγής από ΑΠΕ έως το 2030.

Το φυσικό αέριο έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει ως μεταβατικό καύσιμο. Εκκινούμε ακόμη φιλόδοξα έργα για το πράσινο υδρογόνο, πολλαπλασιάζουμε τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις με γειτονικές χώρες, ενώ, τέλος, επενδύσουμε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων μας.

Είμαι υπερήφανος για το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέλαβε τη 2η θέση στην κατάταξη για την δυνατότητα προσέλκυσης επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ παράλληλα θεωρείται μια από τις ανθεκτικότερες χώρες ως προς τη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης συνολικά.”

Το «Capital Link Greek Shipping Leadership Award» το 2013 απονεμήθηκε στον Captain Παναγιώτη Ν. Τσάκο, το 2014 στον κ. Περικλή Παναγόπουλο, το 2015 στον κ. Λάμπρο Βαρναβίδη, Vice Chairman of the Baltic Exchange, Trustee of the Lloyds Register Foundation and Managing Director and Global Head of Shipping RBS 1998, το 2016 στους κ.κ. Νικόλα, Γιώργο και Αντρέα Τσαβλίρη, Tsavliris Salvage Group, το 2017 στον Καθηγητή κ. Κώστα Θ. Γραμμένο, CBE DSc, Chairman C. Grammenos Centre of Shipping Trade & Finance - Bayes Business School, City, University of London, το 2018 στους κ.κ. Πάνο Λασκαρίδη Πρόεδρο, European Community Shipowners Associations; Διευθύνοντα Σύμβουλο, Lavinia Corporation/Laskaridis Shipping Company Ltd. και Αθανάσιο Λασκαρίδη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Lavinia Corporation, Lavinia Enterprises Limited and Laskaridis Shipping Company Ltd., το 2019 στον Captain Πάρη Δράγνη, Chairman & Founder - Goldenport Group, το 2020 στον κ. Γιώργο Προκοπίου, Founder, Dynacom Tankers Management, Sea Traders – Dynagas, και το 2022 στον κ. Συμεών Παληό, Founder and Chairman, Diana Shipping
Το Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Kitack Lim, Secretary General - International Maritime Organization (IMO), ο κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ. Harry Conway, Chairman - Marine Environment Protection Committee (MEPC) – IMO, η κα. Fotini Ioannidou, Head of Unit, Directorate-General for Mobility and Transport – European Commission, ο κ. Martin Stopford, η κα. Sabrina Chao, President & Chairperson of the Board – BIMCO; Wah Kwong Maritime Holdings Limited, ο κ. Emanuele Grimaldi, Chairman – INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING; President & MD – Grimaldi Euromed SpA; Managing Director – Grimaldi Group, ο κ. Paolo d’Amico, Chairman – INTERTANKO; Chairman & CEO - d'Amico International Shipping SA, ο κ. Dimitris Fafalios, Chairman – INTERCARGO; President/Director - Fafalios Shipping S.A., η κα. Melina Travlos, President of the Union of Greek Shipowners (UGS); Chair of the Board of Neptune Lines, και ο κ. Philippos Philis, President - European Community Shipowners Association (ECSA); Chairman & CEO – Lemissoler Navigation Co Ltd.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter