Ένας «κρίσιμος συντονισμός»…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΘ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 22:17
Ένας «κρίσιμος συντονισμός» θα αναζητηθεί το προσεχές έτος για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με επίκεντρο την πολυσυζητημένη κατασκευή του 6ου προβλήτα.
Ο συντονισμός αφορά στο συγκοινωνιακό τμήμα διασύνδεσης του λιμένα με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Και τα δύο αυτά έργα αφορούν στις κινήσεις που θα κάνουν τα συναρμόδια υπουργεία και εντεταλμένοι φορείς για να τρέξουν οι διαδικασίες που απαιτούνται για την δρομολόγηση των έργων από τα οποία ουσιαστικά «εξαρτάται» το λιμάνι. Με κυρίαρχο το θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης, που έχει καταγράψει καθυστερήσεις ετών το ερώτημα που πλανάται αφορά στο κατά πόσον η ΕΡΓΟΣΕ θα «τρέξει» το έργο που περιλαμβάνει την κατασκευή γραμμής μονής τροχιάς σε γέφυρα μήκους 1,02 χιλιομέτρων, ώστε να αποφευχθούν οι ισόπεδες διαβάσεις με το υπάρχον οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, που τόσα κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργούν εδώ και δεκαετίες στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά η κατασκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας θεωρείται έργο με ιδιαίτερες προδιαγραφές με το κόστος κατασκευής να εκτιμάται στα 22 εκατ. ευρώ. Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το προηγούμενο διοικητικό σχήμα του Οργανισμού είχε καταδείξει τη σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα και του ρόλου που θα μπορούσε να διαδραματίσει σιδηροδρομικώς στην νότια Βαλκανική αλλά στην σιδηροδρομική Εγνατία η οποία έχει «συνδεθεί» με τον μελλοντικό ρόλο του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και της επίσης σιδηροδρομικής διασύνδεσή του με τα λιμάνια με πρόσωπο στην Μ. Θάλασσα.Ουσιαστικά σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών η "επιτυχείς" λειτουργία του 6ου προβλήτα θα εξαρτηθεί αν στο ίδιο διάστημα μέχρι της περατώσεώς του θα βρεθούν στη φάση περάτωσης και οι οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις.