Κυρ01192025

Last updateΣαβ, 18 Ιαν 2025 3pm

Bloomberg: Πόσο κοστίζει το εμπόριο άνθρακα σε ένα ευρωπαϊκό πλοίο 5.000 Teu

containership

Τα πλοία που μεταφέρουν από καταναλωτικά αγαθά μέχρι τρόφιμα και καύσιμα από και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση θα αντιμετωπίσουν σύντομα βαρύ κόστος για τις εκπομπές ρύπων, λόγω ένταξης της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (EU ETS), γράφει το Bloonberg.


Η ένταξη θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο πράγμα που σημαίνει ότι τα μεγάλα φορτηγά πλοία θα αρχίσουν να πληρώνουν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ορισμένες μεγάλες εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών θα μπορούσαν να δουν το κόστος να ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Το εισερχόμενο σύστημα είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας χρέωση άνθρακα στον κόσμο για τη διεθνή ναυτιλία, τονίζει το Bloomberg.
Ωστόσο, ενώ το πρόσθετο κόστος θα είναι σημαντικό, το EU ETS από μόνο του δεν είναι πιθανό να επιβάλει την άμεση στροφή σε καθαρότερα ναυτιλιακά καύσιμα, σχολίαζει το Bloomberg. Σε μια τιμή άνθρακα περίπου 90 ευρώ (96 δολάρια) ανά τόνο, για παράδειγμα, θα εξακολουθούσε να είναι φθηνότερο να χρησιμοποιούνται ρυπογόνα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο - και να πληρώνουν για τις εκπομπές - παρά θαλάσσια βιοκαύσιμα, σύμφωνα με τον Νορβηγικό Νηογνώμονα DNV.

Το Bloomberg επικαλείται τον DNV και αναφέρει και ένα παράδειγμα: Ένα πλοίο που μεταφέρει 5.000 εμπορευματοκιβώτια μεταξύ της ΕΕ και της Ασίας σε διάστημα ενός έτους, το κόστος των εκπομπών θα μπορούσε να ανέλθει σε περίπου 810.000 ευρώ το 2024, υποθέτοντας μια τιμή άνθρακα 90 ευρώ ανά τόνο, δήλωσε ο DNV. Μεγαλύτερο μερίδιο των εκπομπών θα πρέπει να καλυφθεί τα επόμενα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος για το ίδιο πλοίο θα αυξηθεί σε 1,4 εκατ. ευρώ το 2025 και 2 εκατ. ευρώ το 2026, υποθέτοντας ότι η τιμή του διοξειδίου του άνθρακα θα παραμείνει αμετάβλητη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter