Τετ04302025

Last updateΤετ, 30 Απρ 2025 12pm

Έπεσε η πρώτη παραγγελία για VLCC μετά από 1,5 χρόνο!

tanker

Ενώ η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έπεσε από τώρα σε «χειμερία νάρκη», η αγορά δεξαμενοπλοίων έχει αφυπνιστεί πλήρως και λειτουργεί με τα VLCC να κάνουν εντυπωσιακό ράλι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στο εβδομαδιαίο report του.

Τα δεξαμενόπλοια «τροφοδοτούνται» από τα αποτελέσματα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και την παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Έτσι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια έχουν αυξηθεί πέρα από κάθε προσδοκία με τα TCE των μη οικολογικών VLCC να αυξάνονται κατά 65.000 δολ την ημέρα, και να απομακρύνονται από το αρνητικό έδαφος.
Επίσης από τον Ιούνιο, η ζήτηση πλοίων έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 25%, ενώ οι όγκοι φορτίου έχουν αυξηθεί κατά περίπου 27% και οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο έχουν δώσει μεγάλη ώθηση στις εξαγωγές του Κόλπου των ΗΠΑ που έχουν ήδη διπλασιαστεί και μέρα με τη μέρα αυξάνονται. Η Ευρώπη προσπαθεί να βρει εναλλακτικές πηγές αργού πετρελαίου και η ανακατεύθυνση του ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ στις ασιατικές χώρες έχει δώσει μεγάλη ώθηση στην παγκόσμια ζήτηση VLCC. Αυτοί οι παράγοντες μαζί με το πολύ σφιχτό βιβλίο παραγγελιών έγιναν ο καταλύτης για την αναβίωση της υγρής αγοράς και το ράλι VLCC.
Επίσης αξίζει αν σημειωθεί ότι πριν λίγες ημέρες καταγράφηκε και η πρώτη τοποθέτηση νέας παραγγελίας για VLCC το 2022. Η ιαπωνική Mitsui OSK Lines παρήγγειλε δύο VLCC, δύο πλοία LNG διπλού καυσίμου 309.000 dwt στην Dalian COSCO KHI Ship Engineering με χρονοδιάγραμμα παράδοσης μεταξύ 2025 και 2026. Αυτή είναι η πρώτη αυτόνομη παραγγελία VLCC για τον τελευταίο τουλάχιστον 1,5 χρόνο. Μέχρι σήμερα υπήρχαν μόνο 39 παραγγελίες VLCC στο βιβλίο παραγγελιών, με τις 19 από αυτές να έχουν προγραμματιστεί για ημερομηνία παράδοσης το 2022 και οι υπόλοιπες να έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν εντός του 2023 και του 2024.

Περισσότερα εδώ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter