Τετ04302025

Last updateΤετ, 30 Απρ 2025 11am

«Λιμένες καταφυγής» : Προς επικαιροποίηση κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ

untitled

Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τους τόπους καταφυγής έχουν επικαιροποιηθεί προσθέτοντας σαφήνεια και το απαραίτητο κοινό πλαίσιο όπου εμπλέκονται περισσότερα από ένα παράκτια κράτη.
Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές αναμένεται να εγκριθούν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας και στη συνέχεια να εγκριθούν στη Συνέλευση του ΙΜΟ αργότερα φέτος.
Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τα καταφύγια χρησιμοποιούνται όταν ένα πλοίο χρειάζεται βοήθεια σε περιπτώσεις χωρίς να εμπλέκεται η ασφάλεια της ζωής. Εάν ναι, θα χρησιμοποιηθούν αντ' αυτού οι διατάξεις της σύμβασης SAR.
Οι κατευθυντήριες γραμμές αναγνωρίζουν ότι όταν ένα πλοίο έχει υποστεί ένα συμβάν, ο καλύτερος τρόπος πρόληψης ζημιών ή ρύπανσης είναι η μεταφορά του φορτίου και των δεξαμενών του και η επισκευή του πλοίου στο λεγόμενο καταφύγιο. Μια τέτοια επιχείρηση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το παράκτιο κράτος ή το κράτος λιμένα, τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη, και οι τοπικές αρχές θα πρέπει να συμμετάσχουν και να εγκρίνουν μια τέτοια επιχείρηση.
Η νέα επικαιροποίηση το 2022 έγινε πιο πρακτική, παρέχοντας καθοδήγηση σε παράκτια κράτη, σωτήρες, πλοιοκτήτες, κράτη σημαίας και άλλες οντότητες που θα εμπλακούν σε ένα τέτοιο περιστατικό.
Ο ΙΜΟ εφαρμόζει τέτοιες κατευθυντήριες γραμμές από το 2003. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, έχουν προκύψει πολύπλοκες καταστάσεις, για παράδειγμα, όταν ένα πλοίο υφίσταται βλάβη εκτός της δικαιοδοσίας οποιουδήποτε παράκτιου κράτους ή όταν εμπλέκονται περισσότερα από ένα παράκτια κράτη. Θεωρήθηκε ότι υπάρχει ανάγκη για αποσαφήνιση και ένα κοινό πλαίσιο για να βοηθηθούν τα παράκτια κράτη να καθορίσουν τους τόπους καταφυγής.
Έχοντας κατά νου τα παραπάνω, ο ΙΜΟ αποδέχθηκε το έγγραφο που συγχρηματοδοτήθηκε το 2019 και μετά από συζητήσεις σε αρκετές συνεδριάσεις στην υποεπιτροπή επικοινωνίας, έρευνας και διάσωσης πλοήγησης (NCSR), συμφωνήθηκε ένα σύνολο σχεδίων κατευθυντήριων γραμμών σε επίπεδο υποεπιτροπής.
Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές όχι μόνο διευκρινίζουν τις προαναφερθείσες καταστάσεις, αλλά έχουν επίσης συνταχθεί για τη διατήρηση των διαφόρων εμπλεκόμενων μερών και την άμεση αντιμετώπισή τους. Για παράδειγμα, ένας πλοίαρχος μπορεί να πάει απευθείας στην ενότητα 2.1 των κατευθυντήριων γραμμών για να δει τι απαιτείται από αυτούς και ένας σωτήρας μπορεί να διαβάσει 2.2 για να δει το μέρος τους.
Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές θα αποσταλούν στην Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας (MSC) 106, η οποία συνεδριάζει τον Νοέμβριο του 2022 για μεταγενέστερη έγκριση και έγκριση από τη Συνέλευση.

*φωτό αρχείου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter