Ανοικτές οι «πύλες» στη θάλασσα για την απασχόληση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 07 Σεπτεμβρίου 2016 08:03
“Διέξοδο” απέναντι στο φάσμα της ανεργίας και των συνεπειών της είναι εφικτό να δώσει η κυβέρνηση καθώς διατηρείται, σύμφωνα με πληροφορίες, ανοικτός ο δίαυλος επικοινωνίας με τον ελληνικό εφοπλισμό όσον αφορά στην απασχόληση και τα επίπεδά της στα πλοία υπό τον απαράβατο όρο διατήρησης της ανταγωνιστικότητας του πλοίου εντός και όχι μόνο Ε.Ε.. «Καταλύτης» των εξελίξεων τα ναυτεργατικά σωματεία.
Κύκλοι της Ακτής Μιαούλη σε γνώση των οποίων βρίσκεται ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου και των εφοπλιστών, από των Ποσειδωνίων και εντεύθεν, θεωρούν ότι διαφαίνονται θετικές προοπτικές υπό την προϋπόθεση επίτευξης συναίνεσης μεταξύ των εκπροσώπων της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών που συμμετέχουν σε αυτό το διάλογο της κυβέρνησης και των ναυτεργατών για το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσαν να βρουν εργασία ως πληρώματα σε ελληνικά πλοία νέοι , και όχι μόνο, έλληνες ναυτικοί.
Το θέμα της απασχόλησης και στη θάλασσα εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κεφάλαιο στην επικείμενη ΔΕΘ όπου δεν αποκλείεται να γίνουν αναφορές από τον πρωθυπουργό μεταξύ των άλλων και σε θέματα απασχόλησης.
Βέβαια «κοινή πεποίθηση» στην Μιαούλη είναι και παραμένει ότι η ανταγωνιστικότητα πρέπει πάση θυσία να διαφυλαχθεί μέσα σε ένα περιβάλλον, εντός και εκτός ΕΕ, όπου «λάθη» ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα θα μπορούσε να δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Στην «χημική αντίδραση» όπως την «βαπτίζουν» οι ίδιοι κύκλοι «καταλύτης» είναι τα ναυτεργατικά σωματεία σε γνώση των οποίων είναι και οι προθέσεις του εφοπλισμού αλλά και της κυβέρνησης οπότε και εναπομένει να διαφανεί ο ρόλος του «καταλύτη».
Στο αρμόδιο πάντως υπουργείο διακρίνεται μία συγκρατημένη αισιοδοξία για μίνιμουμ επίτευξη συμφωνίας με τη ναυτεργασία που θα λαμβάνει υπόψη την ανάγκη για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πλοίων στις διεθνείς ναυλαγορές, αν και αυτό παραμένει προς εξακρίβωση.
Γεγονός ήταν και παραμένει ότι η ελληνική αλλά και η παγκόσμια ναυτιλία αναζητά στελέχη για την πλήρωση των θέσεων εργασία με βάση τα στοιχεία μελετών που κάνουν λόγο για «άνοιγμα» μερικών χιλιάδων θέσεων εργασίας ενώ μεταξύ των άλλων, το «βασικό στοίχημα» παραμένει και δεν είναι άλλο από την πλήρωση θέσεων εργασίας από στελέχη που θα διατηρήσουν πέραν της ανταγωνιστικότητας και την ελληνικότητα της ναυτιλίας μίας χώρας θαλασσινής όπου ο εκ των βασικών πυλώνων της οικονομίας της διαχρονικά, και σε βάθος χιλιετιών, ήταν και παραμένει η Θάλασσα.