Reuters: «Αποπλέουν» από το Λονδίνο ναυτιλιακές λόγω Brexit
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019 07:12
Μονακό και Κύπρος είναι τα δύο «ναυτιλιακά κέντρα» τα οποία φαίνεται ότι θα ωφεληθούν από το Brexit καθώς δεν είναι λίγες οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναζητούν έδρα σε αυτά σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το Reuters.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους η βρετανική κυβέρνηση μετρούσε απώλειες 50 εκατ. στερλινών (55,5 εκατ. ευρώ) λόγω ακυρώσεων συμβολαίων. «Ο αληθινός κίνδυνος για την κυβέρνηση είναι ωστόσο η κατάρρευση των φορολογικών εσόδων από τον κλάδο, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν φόρους κυρίως με βάση το τονάζ των πλοίων τους» σημειώνει ο Τζόναθαν Σόουλ στο Reuters. Μπροστά στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στο Σίτι η ελληνική κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να κινητοποιηθεί θεσπίζοντας φορολογικά και άλλα κίνητρα για τη μεταφορά και λειτουργία εφοπλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το Reuters, το διάστημα Μαΐου 2018 – Μαΐου 2019 τα εμπορικά πλοία με βρετανική σημαία είχαν περιοριστεί από 1.315 σε 1.229 και η χωρητικότητα είχε μειωθεί από τα 16,5 στα 10,5 εκατ. τόνους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του γαλλικού ναυτιλιακού ομίλου CMA CGM, ο οποίος πριν από το δημοψήφισμα του 2016 για τη συμμετοχή στην ΕΕ ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία με φορτηγά πλοία που έφεραν τη βρετανική σημαία (49 σκάφη). Εως την 1η Μαρτίου 2019 η CMA CGM είχε σηκώσει σημαίες Γαλλίας ή Μάλτας στα συγκεκριμένα containers. Τον περασμένο Ιανουάριο ακόμα και η βρετανική ναυτιλιακή P&O αποφάσισε να μεταφέρει στην Κύπρο τα εγγεγραμμένα στα βρετανικά νηολόγια πλοία της προκειμένου να μη χάσει το φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνει στην ΕΕ.
Ωστόσο ειδικοί περί τα ναυτιλιακά υποστηρίζουν ότι το Brexit, είτε αυτό γίνει συντεταγμένα είτε και άτακτα, ελάχιστα θα επηρεάσει το ναυτιλιακό κέντρο του Λονδίνου, καθώς αυτό στηρίζεται σε γερές βάσεις και διέπεται από θεσμούς και κανονιστικές διατάξεις που διασφαλίζουν την ισχύ του.