Σιδηροδρομικό «σφύριγμα αφύπνισης» του διεθνούς εμπορίου στον Πειραιά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΣΕΠ ΑΕ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014 08:30
Χρειάστηκε να περάσει «δια πυρός και σιδήρου» η σιδηροδρομική κάλυψη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά αλλά την Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες, μία έμφορτη εμπορευματοκιβωτίων αμαξοστοιχία θα «σφυρίξει πανηγυρικά» ενώπιον των πρωθυπουργών Ελλάδας και Κίνας κ. Α. Σαμαρά και Λι Κεκιάνγκ, εκκινώντας από τον Πειραιά με προορισμό την Τσεχία.
Ο λόγος βέβαια για τα φορτία που κατέπλευσαν στις εγκαταστάσεις της PCT SA ( COSCO) των ΗΡ, Sony και Huawei που θα μεταφορτωθούν στις εγκαταστάσεις της στα βαγόνια, όπως άλλωστε συμβαίνει το τελευταίο διάστημα από της ενάρξεως των δρομολογίων από το λιμάνι του Πειραιά. Η σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης του εμπορικού λιμένα έχει καταστεί το περασμένο διάστημα προφανής καθώς εταιρίες παραγωγής προϊόντων τεχνολογικής αιχμής έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στο λιμάνι του Πειραιά.
Το οποίο χάρη στην σιδηροδρομική κάλυψη προσφέρει διασπορά προϊόντων σε χρονικό διάστημα μικρότερο του δεκαημέρου έναντι των επιλογών διασποράς από τα λιμάνια της Β. Ευρώπης. Να σημειωθεί ότι η εν λόγω επιλογή έχει εισέλθει για τα καλά στην ατζέντα των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ελέω του κόστους των καυσίμων αλλά και των επιταγών του διεθνούς εμπορίου για μείωση του χρόνου αλλά και του κόστους διακίνησης προϊόντων.
Το όλο ζήτημα έχει προσδώσει στο λιμάνι του Πειραιά ιδιαίτερη αξία όπως βέβαια και στην υπό διαδικασία ιδιωτικοποίησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εσχάτως εμφάνισε κέρδη. Σύμφωνα τέλος με πληροφορίες οι εμπορικοί συρμοί θα αποκτήσουν «συχνότητα» κάτι που θα διασφαλιστεί από τις ροές των εμπορευμάτων προς τις εγκαταστάσεις της PCT SA που θα καταπλέουν με πλοία που θα πιάνουν Πειραιά ενώ η δρομολόγηση εμπορικών συρμών προς τα κέντρα διανομής σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη έχει χαρακτηριστεί και ως στοιχείο «αφύπνισης» του διεθνούς εμπορίου για τις δυνατότητες του Πειραιά αλλά και προσεχώς και άλλων ελληνικών λιμένων (Θεσσαλονίκη, Βόλος, Αλεξανδρούπολη) με στρατηγική σημασία για το παγκόσμιο εμπόριο.