Σιδηροδρομικό κόμβο δημιουργεί η Βαρκελώνη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 03 Δεκεμβρίου 2025 14:27
Η αρμόδια κρατική υπηρεσία της Βαρκελώνης ενέκρινε τον Τερματικό Σταθμό Διατροπικής Εφοδιαστικής του Αστικού Σχεδίου του Λιμένα της Βαρκελώνης (PDU), που αφορά σχεδιασμό που προβλέπει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής υποδομής στη νότια περιοχή του λιμανιού.
Αυτός ο σιδηροδρομικός κόμβος περιλαμβάνει ένα σύνολο υποδομών, μεταξύ των οποίων: ένας τερματικός σταθμός κυλιόμενης οδού, ένας τερματικός σταθμός παραλαβής και αποστολής και ένας τερματικός σταθμός φόρτωσης και εκφόρτωσης, που βρίσκονται όλοι στην πρώην κοίτη του ποταμού Llobregat, καθώς και ένας τερματικός σταθμός παραλαβής και αποστολής παράλληλος προς την τρέχουσα ροή του ποταμού και γνωστός ως τερματικός σταθμός Nou Llobregat.
Πρόκειται για μια μεγάλη υποδομή, που αναπτύχθηκε χάρη στο λιμάνι που πέτυχε συναίνεση με τα δημοτικά συμβούλια της Βαρκελώνης και του El Prat, και επίσης με τη συμμετοχή της κυβέρνησης της Καταλονίας και της Περιφερειακής Βαρκελώνης.
Στην πράξη, η έγκριση της PDU δίνει το πράσινο φως για την κατασκευή του νότιου σιδηροδρομικού κόμβου του λιμανιού της Βαρκελώνης, ο οποίος θα διευκολύνει τη μεταφορά μεγάλων όγκων εμπορευμάτων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές και θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές που παράγονται από τις αλυσίδες εφοδιαστικής και άλλες αρνητικές εξωτερικές επιδράσεις, όπως η οδική συμφόρηση και τα ατυχήματα.
Η κατασκευή αυτού του σιδηροδρομικού κόμβου θα απαιτήσει επένδυση περίπου 265 εκατομμυρίων ευρώ.
Από το ποσό αυτό, 70 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στον τερματικό σταθμό Nou Llobregat, που βρίσκεται παράλληλα με τη νέα κοίτη του ποταμού Llobregat και βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή, ενώ 150 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στους μελλοντικούς τερματικούς σταθμούς της παλιάς κοίτης του ποταμού και 45 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για συμπληρωματικά έργα που θα παρέχουν υπηρεσίες σε ολόκληρη την υποδομή.
Σύμφωνα με το PDU, το λιμάνι της Βαρκελώνης θα επενδύσει 26 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία χώρων πρασίνου.
Η έγκριση που χορηγήθηκε την 1η Δεκεμβρίου από την Εδαφική Επιτροπή της Καταλονίας σηματοδοτεί το τέλος μιας μακράς διαδικασίας διαλόγου και διαπραγμάτευσης που περιλαμβάνει τετραετείς διαδικασίες, συμπεριλαμβανομένης μιας διαδικασίας συμμετοχής των πολιτών, περιβαλλοντικών διατυπώσεων και ενημέρωσης του κοινού, και σημαίνει ότι μπορούν πλέον να ξεκινήσουν οι απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή του σιδηροδρομικού κόμβου.
Το λιμάνι της Βαρκελώνης προωθεί τις σιδηροδρομικές μεταφορές επειδή είναι αποτελεσματικές και ανταγωνιστικές. Αυτή η στρατηγική λιμένων έχει αφαιρέσει την ανάγκη για περισσότερα από 1.7 εκατομμύρια διελεύσεις με φορτηγά οχήματα τα τελευταία 10 χρόνια.
Το 2024, η σιδηροδρομική κυκλοφορία στην περιοχή του λιμανιού ανήλθε συνολικά σε 11.000 κινήσεις, δηλαδή την απομάκρυνση 155.000 φορτηγών από τον τρόπο οδικής μεταφοράς. Με την αντικατάσταση αυτής της οδικής κυκλοφορίας αποφεύχθηκαν 48.500 τόνοι εκπομπών CO2, που ισοδυναμούν με τη φύτευση 291.000 δέντρων.
