Σαβ11232024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 10pm

Νέα σελίδα για την πόλη του Πειραιά θέτει ο ΟΛΠ αλλά και πέρας στις γρίνιες δεκαετιών

idiotikopoiisi limani

Τέλος στη γρίνια δεκαετιών για το ρόλο του λιμανιού και την οικονομική και τουριστική συνεισφορά του στην πόλη βάζει όπως όλα δείχνουν ο ΟΛΠ που χθες παρουσίασε το επενδυτικό του πρόγραμμα με ορίζοντα το 2021. Ουσιαστικά στην χθεσινή επίσημη παρουσίαση δόθηκαν στη δημοσιότητα και προς διαβούλευση όλα εκείνα τα σχέδια τα οποία λίγο ως πολύ ήταν σε γνώση των παραγωγικών τάξεων της πόλης από της έλευσης της COSCO στον Πειραιά και της ανάληψης της διοίκησης του ΟΛΠ με την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού.
Δεδομένου ότι όσα έχουν εξαγγελθεί μέχρι σήμερα από την πλευρά της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά έχουν τηρηθεί με «θρησκευτική ευλάβεια» και υλοποιηθεί νωρίτερα των χρονοδιαγραμμάτων το ενδιαφέρον στρέφεται στη θέση που καλούνται να λάβουν οι παραγωγικές τάξεις. Οι οποίες στο παρελθόν όταν ακόμη το λιμάνι ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο του Δημοσίου είχαν αντιδράσει σθεναρά στα ενδεχόμενα τότε επενδύσεων και ανάπτυξης του ιστορικού-εμβληματικού για τον Πειραιά πλέον κτιρίου της «παγόδας» σε πολυκαταστήματα, στην ανάπτυξη εκθεσιακού κέντρου, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα η τέλεση των Ποσειδωνίων να παγιωθεί-και ορθώς-στο εκθεσιακό κέντρο πλησίον του διεθνούς αεροδρομίου, στην ανάπτυξη υπέργειων πολυκαταστημάτων στο κτίριο των ΗΣΑΠ και αργότερα και στην περιοχή της απόληξης του σημερινού προαστιακού κλπ.
Είναι προφανές ότι η αξιοποίηση της «παγόδας» πιθανώς για 5άστερο ξενοδοχείο, των κτιριακών εγκαταστάσεων των αποθηκών στην «αντίπερα» της ακτής Μιαούλη αλλά και της κατασκευής του νέου κέντρου logistics στον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ θα αλλάξει επι τα βελτίω την εικόνα της πόλης συνδυαζόμενης και της ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας που επιθυμεί διακαώς τόσο ο ΟΛΠ, για τους δικούς του λόγους, όσο και η πόλη του Πειραιά.
Όπως και να έχει το επενδυτικό πρόγραμμα είναι εδώ και απομένει να δούμε με ορίζοντα το21 πως και προς ποια κατεύθυνση θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην πόλη είτε εμπορικός, είτε τουριστικός και ποιες θα είναι οι πρώτες αντιδράσεις. Είναι προφανές ότι το επενδυτικό πρόγραμμα με την υλοποίησή του θα στερήσει το πεδίο για συνέχιση της επί δεκαετίες γρίνιας ότι το λιμάνι «φταίει για όλα»
Εκεί πάντως που δεν πρόκειται να σημειωθεί καμιά απολύτως αντίδραση είναι στο κομμάτι εκείνο των επενδυτικών σχεδίων που σχετίζονται με την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στον ευρύτερο Πειραιά και μέχρι ώρας ως... το Πέραμα. Η αναζωογόνηση των δεξαμενών και η έλευση της νέας δεξαμενής εντός του προσεχούς τριμήνου έχουν δημιουργήσει προσδοκίες και δυναμική για ένα μεγάλο κύκλο επιχειρήσεων του τομέα που τα τελευταία χρόνια και λόγω της κρίσης των ναυπηγείων του κόλπου της Ελευσίνας είδαν τον κύκλο εργασιών τους να συρρικνώνεται αφάνταστα και ο Πειραιά και το Πέραμα να βλέπουν το φάσμα της ανεργίας να μεγαλώνει.
Τέλος όσον αφορά στα container και car terminals το μέλλον προοιωνίζει λαμπρό καθώς ήδη, όπως το “theseanation” πρώτο αποκάλυψε ότι στις 12 Φεβρουαρίου θα καταπλεύσει ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ότι αυτό σηματοδοτεί για το λιμάνι του Πειραιά, γενικώς και ειδικώς, ενώ για το car και μόνο η αναγγελθείσα αύξηση του δυναμικού του με πολυώροφα γκαράζ προδίδει νέα δυναμική.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter