Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Μετά τον ΟΛΠ ο ΟΛΘ (;)…

olth 9999

Επισπεύδονται, μετά και την από Πεκίνου δήλωση Δραγασάκη για τον ΟΛΠ οι διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού του ΟΛΠ με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και με δεδομένο ότι απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν όσες διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων είναι σε προχωρημένο βαθμό δρομολογημένες.

Με αυτό το δεδομένο στο φόντο εισέρχεται και ο ΟΛΘ εντός του καλοκαιριού. Ήδη μετά τις εξελίξεις από τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, τις οποίες και μετέδωσαν το Κινεζικό Xinhua και τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, ξεκίνησαν τα σενάρια γύρω από τα τιμήματα των δεσμευτικών προσφορών αλλά κυρίως για τον «ισχυρό» διεκδικητή του ΟΛΘ, δεδομένου ότι για τον Πειραιά προβάδισμα έχει η COSCO. Κύκλοι των χρηστών αλλά και των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος εκτιμούσαν ότι ισχυρός διεκδικητής θα είναι το σχήμα που συμμετέχουν οι Δανοί (MAERSK)δεδομένου του ενδιαφέροντος που έχουν επιδείξει για τις εξελίξεις στα δύο μεγάλα ελληνικά λιμάνια. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το τελευταίο διάστημα «φάνηκε» να περνά στο παρασκήνιο αλλά στην πραγματικότητα ο ρόλος του ήταν και παραμένει πρωταγωνιστικός για τα δρώμενα στη νότια Βαλκανική αλλά και την ανατολική Ευρώπη γεγονός που επιβεβαιώνεται και το ενδιαφέρον που έχει εκφράσει η Ρωσία. Γεω-στρατηγικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο κέντρο του «μαλακού υπογαστρίου» των Βαλκανίων αλλά και σχεδόν στο μέσο της Εγνατίας με βελτιώσιμη σιδηροδρομική κάλυψη και με δυνατότητες ανάπτυξης όλου του φάσματος των συνδυασμένων μεταφορών με Ρουμανικά και Βουλγαρικά λιμάνια της Μ. Θάλασσας αλλά και προσεχώς και των ποτάμιων στην περίπτωση που «αξιοποιηθεί πλεύσιμα» ο Αξιός.
Ένας άλλος κύκλος συζητήσεων που περιστοιχίζει τον Πειραιά, και έχει ανοίξει ήδη με τις τοποθετήσεις του ΕΒΕ Πειραιώς αλλά και τις προτάσεις του, είναι εκείνος για την ανάπτυξη της επισκευαστικής ζώνης αλλά και του επιβατικού λιμανιού. Στο οποίο τις τελευταίες δεκαετίες, όπως το "theseanation" έχει αναφέρει πολλάκις ,δεν έχουν γίνει επενδύσεις για την ακτοπλοΐα, παρά μόνο εσχάτως για τον τομέα της κρουαζιέρας. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων του Πειραιά σε γνώση των οποίων περιήλθε η δήλωση Δραγασάκη καταγράφονται αισιόδοξοι τόσο για την πορεία της επισκευαστικής ζώνης όσο και του επιβατικού λιμανιού. Με τη ζώνη να θεωρούν ότι θα αναπτυχτεί ταχύρυθμα ,καθώς είναι γνωστό ότι η Κίνα επιδιώκει την ανάπτυξη του τομέα ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων και εκτός συνόρων της, πολύ δε μάλλον σε μία χώρα, όπως η Ελλάδα, όπου διατηρεί τις άριστες των σχέσεων με την ποντοπόρο ναυτιλία στελέχη της οποίας κτίζουν πλοία στα Κινεζικά ναυπηγεία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter