Εργαζόμενοι: Πάνε από την πίσω πόρτα να πουλήσουν τον ΟΛΘ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΘ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2014 14:14
Στην καταγγελία ότι έμπαζε νομικά πανταχόθεν η ΚΥΑ με την οποία τα υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησαν, παρακάμποντας τον ΟΛΘ και, το κυριότερο την Βουλή των Ελλήνων, να πουλήσουν το 67% του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης προχώρησε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος σε συνέντευξη Τύπου, ενόψει της αυριανής απεργίας.
Οι εργαζόμενοι ήταν και παραμένουν κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ μιλούν για την άσκηση πολιτικών πιέσεων στους φορείς της πόλης για να αλλάξουν στάση και να περάσουν από την άρνηση στην υποστήριξη της πώλησης.
Σε ό,τι αφορά τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και τη στροφή 180 μοιρών που έκανε στο θέμα, μετέφεραν, ότι σε συνάντηση μαζί του τους υποσχέθηκε τη διοργάνωση ημερίδας, με συμμετοχή ευρωπαϊκών λιμένων, ώστε να ξεκαθαρίσει τι είναι το καλύτερο για την πόλη.
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμμετέχουν στην απεργία διαμαρτυρόμενοι για τις μεθοδεύσεις της πώλησης αλλά και για τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό που αναγκάζουν τον ΟΛΘ να λειτουργεί σε καθεστώς «ασφαλούς λειτουργίας εκτάκτου ανάγκης», με εργαζομένους που δουλεύουν σε καθημερινή βάση 10-12 ώρες, σε μηχανήματα τα οποία δεν μπορούν να συντηρηθούν όπως πρέπει λόγω έλλειψης του κατάλληλου τεχνικού προσωπικού. «Η εντατικοποίηση στην εργασία είναι άνευ προηγουμένου, είναι θέμα χρόνου να υπάρξει πρόβλημα», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών Λάζαρος Τανταλίδης.
Σήμερα, οι κενές θέσεις στον ΟΛΘ φθάνουν τις 270 ή το 43% του συνόλου, με βάση το νέο οργανόγραμμα της εταιρείας, που έγινε το 2011.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, ο ΟΛΘ, ούτε καν είχε προσκληθεί στην ομάδα εργασίας που θα επεξεργαζόταν την ΚΥΑ για τη τροποποίηση της σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο, ενόψει πώλησης.
«Σχεδίαζαν το εξής αδιανόητο, προδήλως παράνομο, αντισυνταγματικό και αντιενωσιακό, πρώτα να υπογραφεί η πώληση του 67% και μετά η υπογραφή της σύμβασης. Αναγκάστηκαν να την αποσύρουν, τώρα επεξεργάζονται νέα, η οποία, μετά από επιμονή του ΤΑΙΠΕΔ, θα είναι αποφασιστικού χαρακτήρα και τουλάχιστον θα αναιρεί το προθύστερο πώλησης - τροποποίησης της σύμβασης», τόνισε η γ.γραμματέας της ΟΜΥΛΕ Φανή Γουργούρη.
Επίσης, επισημάνθηκε ότι αυτό που επιδιώκεται από πλευράς κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, είναι να μη μπει δεσμευτικός όρος για την υλοποίηση επενδύσεων στον ΟΛΘ, όταν μάλιστα το επικαιροποιημένο business plan που επεξεργάζεται ο Οργανισμός, προβλέπει επενδύσεις της τάξης των 330 εκατ ευρώ. Αυτό το στόχο- δηλαδή του να μην υποχρεωθεί ο αγοραστής σε άμεσες επενδύσεις- υποστηρίχθηκε ότι εξυπηρετεί και το «λάθος» που έγινε στη προκήρυξη και με το οποίο ανεβάζει το capacity του ΣΕΜΠΟ ( container terminal) στις 800.000 TEU΄ς, όταν η δυναμικότητα είναι με το ζόρι 430.000 κουτιά.
Το όλο θέμα της πώλησης έχει και την πολιτική πλευρά του, την οποία τόνισε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
«Ασκήθηκαν μεγάλες πιέσεις, πολιτικές, στην περίοδο της ΔΕΘ, για να ταχθούν οι φορείς της πόλης υπέρ της πώλησης. Σε αυτή τη φάση επιδιώκουν να τρέξουν τις διαδικασίες για να δεσμευτεί η επόμενη κυβέρνηση που θα αναλάβει, σε περίπτωση εκλογών στο άμεσο διάστημα, ώστε να μη μπορεί να υπαναχωρήσει από την πώληση», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο οποίος επανελημμένως μίλησε για υπονόμευσης του ΟΛΘ από το βασικό μέτοχο, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, που από τη μια, διαχρονικά, δεν επιτρέπει την υλοποίηση επενδύσεων και, από την άλλη, «κλέβει» τα μεγάλα κέρδη της εταιρείας.
Ο ΟΛΘ, με τα κέρδη και τα αποθεματικά που έχει, θα μπορούσε να έχει προχωρήσει στο επενδυτικό του πρόγραμμα, τονίσθηκε, ενώ ποτέ δεν αξιοποίησε και το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο του 2008 και τα 100 εκατ ευρώ που θα μπορούσε να έχει πάρει από την ΕΤΕπ.
Οι εργαζόμενοι, όπως τόνισαν, κινούνται κατά την πώλησης σε τρία επίπεδα:
-Με προσφυγές στη Δικαιοσύνη ( στις 2/ 12 είναι η συζήτηση στο ΣτΕ για την ακύρωση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος).
-Με κινητοποιήσεις.
-Με ενημερωτικές δράσεις και την προσπάθεια συνεργασιών με παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς.
Πηγή: www.voria.gr