Τετ01222025

Last updateΤρι, 21 Ιαν 2025 4pm

Διστακτικές…

box trader 1

Σε χρονικό διάστημα δύο το πολύ μηνών εκτιμάται ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες τακτικών γραμμών θα επαναφέρουν τις «λούπες» Ασίας – Ευρώπης στην προ Χούθι εποχή με διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ.

Η πρόσφατη ανακοίνωση της ηγεσίας των Χούθι ότι δεν πρόκειται να επαναλάβουν, υπό προϋποθέσεις, τις επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά, εκτός και αν οι δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου χτυπήσουν ξανά την Υεμένη έχει θέσει σε κατάσταση συναγερμού τόσο τα επιτελεία των μεγάλων carriers όσο και των λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου προεξάρχοντας του Πειραιά. Η «Θετική» είδηση στην «αυγή» του 2025 έχει αναζωπυρώσει τις ελπίδες ότι ο Πειραιάς θα πάρει το ριμπάουντ από τα Ισπανικά λιμάνια τα οποία έχουν τώρα «μπουκώσει» από εμπορευματοκιβώτια καθώς οι χώροι εναπόθεσης έχουν εξαντληθεί λόγω των μεγάλων όγκων φορτίων που καλούνται να εξυπηρετήσουν. Την ίδια στιγμή τα επιτελεία των carriers φαίνεται πως, με βάση το ειρηνευτικό σενάριο, επανεξετάζουν τις short sea συνδέσεις στην ανατολική Μεσόγειο καθώς είναι προφανές ότι αναζητούν λύσεις αφ’ ενός για την μείωση των χρεώσεων που προβλέπουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της ΕΕ και αφ’ ετέρου για το πώς θα διαθέσουν το δυναμικό σε «θέσεις» που τυχόν πλεονάσει με την επαναφορά των διάπλων της Ερυθράς.
Ωστόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες παραμένουν διστακτικές σχετικά με την επιστροφή στις εμπορικές οδούς της Ερυθράς Θάλασσας παρά την πρόσφατη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα.
Η βία στην Ερυθρά Θάλασσα κατά το μεγαλύτερο μέρος των δύο ετών έχει διαταράξει την παγκόσμια ναυτιλία και έχει αναγκάσει αλλαγές δρομολογίων για τα πλοία τακτικών γραμμών.
Σύμφωνα με το Reuters, τα ασφάλιστρα για τα πλοία που πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν οδηγήσει σε πρόσθετο κόστος εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων για ένα επταήμερο ταξίδι για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου για πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ ή τις ΗΠΑ αναφέρθηκαν μεταξύ 0,6% και 2% της αξίας του πλοίου, ένα εύρος που παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερό τους τελευταίους μήνες, ανέφερε το Reuters.
Στελέχη της ναυτιλιακής, ασφαλιστικής και λιανικής βιομηχανίας ανέφεραν ότι οι κίνδυνοι ήταν πολύ υψηλοί για να ξαναρχίσουν τα ταξίδια μέσω του στενού Bab al-Mandab στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το Reuters. Αυτή η ζωτικής σημασίας διαδρομή χρησιμεύει ως πύλη για εξαγωγές από τον Κόλπο και την Ασία προς τις δυτικές αγορές πριν φτάσουν στη διώρυγα του Σουέζ.
Η επανέναρξη των δραστηριοτήτων για μεγαλύτερα πλοία, όπως τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα διαρκέσει περισσότερο λόγω των αυξημένων κινδύνων που συνδέονται με το εύφλεκτο φορτίο τους σε περίπτωση επίθεσης.
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Wallenius Wilhelmsen, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά οχημάτων, δήλωσε ότι δεν θα επαναλάβει τα ταξίδια στην Ερυθρά Θάλασσα «μέχρι να είναι ασφαλής».
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, αναφέρθηκε ότι η οικονομική απώλεια που προκλήθηκε από τη διακοπή σε δύο από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες οδούς του κόσμου, την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Παναμά, εκτιμάται σε 1,25 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter