Π.Ε.Π.Ε.Ν.: Στη δεκαετία του 1980! έχουν μείνει τα νησιωτικά λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 02 Οκτωβρίου 2024 11:47
Τα θέματα των λιμενικών υποδομών, των ελλείψεων που αυτές παρουσιάζουν αλλά και ενίοτε την επικινδυνότητα τους για πλοία και επιβάτες έφερε στο προσκήνιο η μελέτη- έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού η οποία και παρουσιάστηκε επίσημα σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ε.Β.Ε.Π.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Παναγιώτης Γιγής παρουσιάζοντας τα στοιχεία της έκθεσης που στηρίζεται στις παρατηρήσεις των πλοιάρχων του ακτοπλοϊκού στόλου σημείωσε ότι οι λιμενικές υποδομές έχουν μείνει στην δεκαετία του 1980 θέλοντας έτσι να τονίσει την «απόσταση» και την καταλληλότητα των νησιωτικών λιμενικών υποδομών από τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας ενώ διευκρίνισε ότι η έκθεση δεν προσφέρεται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεση.
Η Ελλάδα, είπε, «έχει την τύχη ή μήπως την ατυχία (;), να είναι από τις λίγες χώρες στον κόσμο που διαθέτει ένα τόσο μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα και έναν εξίσου μεγάλο, σύγχρονο και αξιόπιστο ακτοπλοϊκό στόλο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το έργο, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η συχνότητα των προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια.
Δυστυχώς όμως, αυτή η θεαματική ανανέωση και ραγδαία αύξηση του στόλου των πλοίων μας και η υποδειγματική εξυπηρέτηση και φιλοξενία των Ελλήνων Ναυτικών δεν συμβαδίζουν με τις ελλείψεις κατά κύριο λόγο, στις υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας.
Και είναι αδιανόητο στις μέρες μας εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα, να εξυπηρετούνται από υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές Χιλιάδες.
Όπως είναι επίσης αδιανόητο οι ταξιδιώτες μας να διακινδυνεύουν κάποιες φορές τη σωματική τους ακεραιότητα και καθόλου άγνωστο σε όλους μας, νησιά και συμπατριώτες μας να αποκλείονται τους Χειμερινούς μήνες ή τις περιόδους με δύσκολες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο όπως, έντονος κυματισμός ή θυελλώδεις άνεμοι, που δεν επιτρέπουν την προσέγγιση και πρόσδεση λόγω ανεπαρκών υποδομών στα λιμάνια και εδώ είναι που οι Πλοίαρχοι μας πολλές φορές υπερβάλουν εαυτόν προκειμένου να εξυπηρετήσουν επιβάτες και νησιωτικούς προορισμούς».
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ επίσης καυτηρίασε το γεγονός της «ενοχοποίησης, διαπόμπευσης που υφίστανται οι Πλοίαρχοί όπως, συλλήψεις, και κρατήσεις με τη διαδικασία του αυτόφωρου, σε περιπτώσεις μικροατυχημάτων που δεν άπτονται των ευθυνών τους και βασίζονται σε μια παμπάλαια και αναχρονιστική διάταξη που επιρρίπτει ευθύνη στον Πλοίαρχο, όπου και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος ή ακόμη και οι Εισαγγελικές Αρχές αρνούνται να αντιληφθούν, κλείνοντας τα μάτια ή αδιαφορώντας για την επίλυση των οφθαλμοφανών προβλημάτων που υπάρχουν σε όλα τα λιμάνια του μεγάλου νησιωτικού μας συμπλέγματος».
Η κατάσταση αυτή, πρόσθεσε, «αποκαρδιώνει τους Πλοιάρχους που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες ενδομεταφορές και βρίσκονται σε απόγνωση για το μέλλον τους, αφού αισθάνονται ότι είναι τα εξιλαστήρια θύματα μιας ανεύθυνης γραφειοκρατίας και παράλληλα εκκρεμούν εις βάρος τους σοβαρές νομικές διαδικασίες!
Μόνο για φέτος το καλοκαίρι είχαμε 7 συλλήψεις Πλοιάρχων, κάποιες εξ αυτών με αυτόφωρη διαδικασία, οδήγησαν στο κρατητήριο όπου και παρέμειναν αρκετές ημέρες μέχρι να παρουσιαστούν στον εισαγγελέα και να οριστεί τακτική δικάσιμος».
Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. έκλεισε την ομιλία του υπενθυμίζοντας οι Έλληνες Πλοίαρχοι έχουν επανειλημμένα αποδείξει με τον Ανθρωπισμό που τους διακρίνει, τη σημασία που αποδίδουν στην ανθρώπινη ζωή και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον έχουν διασώσει αμέτρητο αριθμό συνανθρώπων μας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις Θάλασσες, σε όλους τους Ωκεανούς της γης.
Στην παρουσίαση το φωτογραφικό υλικό που παρουσιάστηκε δεν άφησε περιθώρια παρανοήσεων για τις επισημάνσεις των Πλοιάρχων που περιέχονται στην έκθεση.
Τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων
Την πραγματική διάσταση και τις αιτίες για την κατάσταση που βρίσκονται σήμερα οι νησιωτικές υποδομές έθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος ο οποίος εξέφρασε, με αφορμή τα στοιχεία της μελέτης, την λύπη του για την κατάσταση που επικρατεί, την αδυναμία προτεραιοποίησης των αναγκών για βελτιωτικές παρεμβάσεις στα λιμάνια από το ΥΝΝΠ, την απουσία εκπροσώπων του οποίου καυτηρίασε τόσο εκείνος όσο και ο τέως υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος. Ο οποίος μάλιστα αποκάλυψε ότι το υπουργείο διαθέτει μικρό προϋπολογισμό που δεν συνάδει με την ναυτιλιακή δύναμη την οποία και εκπροσωπεί. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης υπενθύμισε το ρόλο και τη σημασία της ακτοπλοΐας στο συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας χαρακτηρίζοντας ήρωες του καπετάνιους της ακτοπλοΐας που καλούνται να διατηρήσουν υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας για πλοία, φορτία και επιβάτες. Αυτή η μελέτη είπε καταλήγοντας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου «δεν πρέπει να πρυμνοδετηθεί στα συρτάρια των αρμοδίων αλλά να αξιοποιηθεί» ώστε να δρομολογηθούν άμεσα οι ανάγκες παρεμβάσεις με βάση τις παρατηρήσεις των πλοιάρχων. Τέλος συγκλίνουσες ήταν οι επισημάνσεις των ανωτέρω οι οποίοι και τόνισαν ότι τα λιμενικά τέλη πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών δεδομένου ότι ο ρόλος τους είναι ανταποδοτικός.