Συνδυασμένες μεταφορές: «Βρέχει» κονδύλια αλλά κρατάμε ομπρέλα…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου 2014 09:19
Δεν προκάλεσαν καμία έκπληξη αλλά τουναντίον επιβεβαίωσαν τους από ετών διατυπωμένους φόβους κύκλων των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων ότι δεν έχουν αξιοποιηθεί προγράμματα και κονδύλια για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και δη στο πεδίο συνεργασίας πλοίου σιδηροδρόμου τα όσα διατυπώθηκαν μεταξύ άλλων στη Θεσσαλονίκη στο συνέδριο του Economist.
Ωστόσο από τις εργασίες του συνεδρίου εμφανίστηκε μία νέα ευκαιρία για την Ελλάδα να αξιοποιήσει έστω και την υστάτη κάποια εκ των προγραμμάτων δεδομένου του ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη της εν λόγω συνεργασίας (πλοίο-σιδηρόδρομος) στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τους θαλάσσιους διαδρόμους όπως αυτά περιγράφονται στην νοτιαο-ανατολική Βαλκανική.
Σε επίρρωση των ανωτέρω ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών, Εσθονός, Σιμ Καλλάς μεταξύ άλλων τόνισε ότι τα πέντε μεγάλα ελληνικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, θα ενισχυθούν στο πλαίσιο της Κοινοτικής πολιτικής. Η οποία θέλει καθαρότερες μεταφορές, με τη διασύνδεση σιδηροδρόμου και θαλάσσιων μεταφορών, ενώ υπενθύμισε ότι από τον Κοινοτικό προϋπολογισμό, ο μόνος τομέας που έχει πάρει αυξημένα κονδύλια, τριπλάσια μάλιστα, είναι αυτός των Μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς, μετά από μία συναπτή εικοσαετία συζητήσεων και σχεδιασμών εισήλθε δυναμικά στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών με την σιδηροδρομική σύνδεση τομέων των terminal που διαθέτει με αποτέλεσμα την ανακοίνωση δύο μεγάλων συμφωνιών για την διασπορά προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στις αγορές της Ευρώπης και των Βαλκανίων. Στο σημείο αυτό αξίζει επίσης να υπενθυμιστεί ότι σιδηροδρομική κάλυψη από ετών διαθέτουν τα λιμάνια του Βόλου και της Θεσσαλονίκης ενώ θέμα εξακολουθεί να είναι η σιδηροδρομική αποκατάσταση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Στη διαδρομή των ετών πάντως Βόλος και Θεσσαλονίκη είχαν βρεθεί στο προσκήνιο του διεθνούς εμπορικού ενδιαφέροντος για τις δυνατότητες που είχαν εξ αιτίας και της σιδηροδρομικής κάλυψης αλλά οι σχετικές υποδομές παρέμειναν ως είχαν με ελάχιστες εξαιρέσεις (γερανογέφυρες στη Θεσσαλονίκη) καθώς δεν αξιοποιήθηκαν ούτε τα κονδύλια από τα κοινοτικά προγράμματα ούτε βέβαια υπήρξαν και διακρατικές συμφωνίες για διέλευση φορτίων από αυτά.