Δύσκολο εξάμηνο για τη λιμενική πολιτική
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2014 12:32
Νεότερα περί της λιμενικής πολιτικής, εθνικής αλλά και ευρωπαϊκής, αναμένονται περί τα τέλη του μηνός, δηλαδή αμέσως μετά από την επίσκεψη του υπουργού Μ. Βαρβιτσιώτη αρμόδιου για θέματα Ναυτιλίας και Αιγαίου, στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο των καθηκόντων του που απορρέουν από την ανάληψη της Προεδρίας της Ε.Ε. από την Ελλάδα.
Η ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική αυτή την περίοδο διακρίνεται για την ιδιόμορφη δυσκολία της, καθώς υπάρχει μια πλειάδα ανοιχτών θεμάτων, μερικά εκ των οποίων απαιτούν εξαιρετικά λεπτούς χειρισμούς, όπως επί παραδείγματι τα θέματα που αναφέρονται στην λιμενεργασία.
Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν δύο απόπειρες να αλλάξει το status στον συγκεκριμένο εργασιακό χώρο οδήγησαν σε αναπομπή δύο σχεδίων οδηγιών, γεγονός που χαρακτηρίστηκε τότε ως μήνυμα για την δυναμική που έχει ο κλάδος της λιμενεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η παρούσα φάση ωστόσο στο θέμα των προδιαγραφών του τι κάνει ποιος, πως και τι, εντός των λιμενικών ζωνών, αλλά και ποιος προσδιορίζει τα κριτήρια βάσει των οποίων θα επιτρέπεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη αγορά εργασίας, αποτέλεσε και αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων.
Την ίδια ώρα Βορράς και Νότος σε επίπεδο λιμένων εξακολουθούν να βρίσκονται σε διαμάχη για το ποιος θα κερδίσει μέρος από την κίνηση που σηματοδοτούν οι αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο στον χώρο των ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όσο και γενικά των μεγάλων κλάδων και εταιρειών του παγκόσμιου εμπορίου.
Το τελευταίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση εσχάτως τις ποτάμιες μεταφορές όπως το TheSeaNation έχει αναφέρει, καθώς μετακινούνται κέντρα logistics σε στρατηγικές περιοχές της Ε.Ε. και στις εξ ανατολών επεκτάσεις αυτής, καθώς γεωστρατηγικά γειτνιάζουν λιμάνια και ποτάμιες απολήξεις, οι οποίες μπορούν να μειώσουν στο ελάχιστο τα κόστη διακίνησης και διασποράς προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ελλάδα διατηρούσε και διατηρεί ζέοντα συμφέροντα στις ποτάμιες μεταφορές, ενώ γνωστές είναι και οι προθέσεις της ελληνικής πλευράς να αναπτύξει στρατηγικές σημασίες στο παγκόσμιο χώρο, όπως η περίπτωση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και σε πείσμα κύκλων των Βρυξελλών που εμφανίζονται να ζητούν διευκρινήσεις επί σημαντικών και ασήμαντων θεμάτων, με μόνο άλλο λόγο την καθυστέρηση της ανάπτυξης του Νότου, προς όφελος βέβαια των λιμένων του Βορρά.
Η διαμάχη Βορρά - Νότου στα λιμάνια έχει πολιτικές, οικονομικές αλλά και κοινωνικές διαστάσεις και το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να έχει δύσκολο έργο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.