Διευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών: Εντός τα στρατηγικής σημασίας ελληνικά λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013 07:56
Δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Ενταγμένα είναι τα στρατηγικής σημασίας ελληνικά εμπορικά λιμάνια στο δίκτυο των λιμένων του Διευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε επίσημα ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γ. Κουμουτσάκος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κεντρικός κορμός του δικτύου είναι έτσι σχεδιασμένος, ώστε να συνδέει με όλους του τρόπους μεταφοράς περισσότερα από 80 κύρια ευρωπαϊκά λιμάνια και σχεδόν 40 αεροδρόμια μεγάλων πόλεων ενώ περιλαμβάνει και αναβαθμισμένες σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων.
Η χρονική συγκυρία της απόφασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να εγκρίνει τη διάθεση συνολικά 23 δις ευρώ με ορίζοντα το 2020 και της διάθεσής τους μέσω του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου Connecting Europe Facility (CEF) διευρύνει τους ορίζοντες παρέχοντας στην Ελλάδα μία πλειάδα ευκαιριών για να ενδυναμώσει και καταστήσει πρωταγωνιστικό το ρόλο της ως διεθνές εμπορικό και ναυτιλιακό διαμετακομιστικό κόμβο στην κρίσιμη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
«Αρκεί να το πιστέψουμε και να εργαστούμε συνειδητά για αυτό» είπε σχολιάζοντας την «ευκαιρία» ο κ. Κουμουτσάκος σημειώνοντας ότι υπό αυτή την προϋπόθεση το «Ελλάδα χώρα πύλη και σταυροδρόμι μπορεί να γίνει από στρατηγική επιδίωξη, χειροπιαστή πραγματικότητα». Ενδεικτική της δυναμικής που αναπτύσσεται για την Ελλάδα και τα λιμάνια της όπως είπε οι εξελίξεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας, μετά την αρχική συμφωνία COSCO, HP, ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και οι τάσεις που διαμορφώνονται αναφορικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως εύστοχα παρατήρησε, δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής ότι μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις του τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων έχουν στρέψει από κοινού με κολοσσιαίες εταιρίες της παγκόσμιας εμπορικής σκηνής το ενδιαφέρον τους για τα ελληνικά εμπορικά κατά κύριο λόγο λιμάνια και τις δυνατότητες που αυτά έχουν να εξελιχθούν από περιφερειακά λιμάνια σε κομβικά για τις διεθνείς εμπορευματικές ροές. Όπως επίσης ανέφερε ο κεντρικός πυρήνας του δικτύου, στον οποίο έχουν περιληφθεί και τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσει κυριολεκτικά το «σύστημα αιμοδοσίας» της ενιαίας αγοράς.
Όσον αφορά τέλος στα της χρηματοδότησης και άντλησης κονδυλίων ο κ. Κουμουτσάκος παρατήρησε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να προετοιμαστεί να καταθέσει ρεαλιστικές και τεχνικά τεκμηριωμένες προτάσεις. Κάτι που κάνουν άλλες χώρες μέλη με πρώτη τη Γερμανία η οποία έχει από ετών επενδύσει στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια της αντλώντας «έξυπνα» κονδύλια της ΕΕ για την ενδυνάμωση των υποδομών τους αλλά και γενικότερα των μεταφορών της.