27.500 TEU’s και βλέπουμε…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 12 Αυγούστου 2025 13:39

Γιγαντισμός. Στο Green Sealion 27500 - ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επόμενης γενιάς υπό κατασκευή από την China State Shipbuilding Corporation (CSSC) είναι στραμμένο το επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Προγραμματισμένο να είναι το πρώτο πλοίο που θα σπάσει το όριο των 27.000 TEU, το Green Sealion 27500 θα θέσει ένα νέο σημείο αναφοράς στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων με προβλεπόμενη χωρητικότητα 27.500 TEU. Ο σχεδιασμός του σκάφους έλαβε κατ 'αρχήν έγκριση στα τέλη του 2024 και ενώ η κατασκευή βρίσκεται σε εξέλιξη, η ημερομηνία παράδοσης και ο φορέας εκμετάλλευσης δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Το σκάφος προβλέπεται να διαθέτει όλες τις τελευταίας έξυπνες τεχνολογίες, ενσωματωμένες στις λειτουργίες των πλοίων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας αλλά και τις «γνωστές» πλέον «πράσινες τεχνολογίες» στην πρόωση και της από ξηρά ηλεκτροδότηση στα λιμάνια.
Ο Μελλοντικός «κατάπλους» όλο και μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οδηγεί σε μια βαθιά παγκόσμια επανεξέταση των λιμενικών υποδομών, της ψηφιοποίησης και των πράσινων εγκαταστάσεων.
Κορυφαίοι ναυτιλιακοί λιμενικοί κόμβοι όπως η Σιγκαπούρη, το Port Klang και η Σαγκάη στην Ασία, μαζί με ευρωπαϊκά κέντρα όπως το Ρότερνταμ και το Αμβούργο, αναβαθμίζονται ενεργά για να φιλοξενήσουν αυτούς τους ναυτιλιακούς γίγαντες.
Οι γερανογέφυρες εκσυγχρονίζονται για να εκτείνονται σε περισσότερες από 24 σειρές εμπορευματοκιβωτίων, αντανακλώντας το αυξανόμενο πλάτος των σημερινών εξαιρετικά μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Πονοκέφαλοι»
Ωστόσο η γιγαντισμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να προκαλεί «πονοκεφάλους» στα υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων, και όχι μόνο λιμένων ανά τον κόσμο καθώς διαφαίνεται μια νέα ανακατανομή στις «λούπες» και τις προσεγγίσεις των πλοίων αυτών κάτι που θεωρείται αναπόφευκτο όπως άλλωστε είχε συμβεί και με τα υφιστάμενα «μεγάλα» της κατηγορίας πλοία. Η αναβάθμιση των λιμενικών εξοπλισμών και εγκαταστάσεων επίσης θεωρείται αναπόφευκτη αν και πολλά λιμάνια εκτιμάται ότι θα τεθούν εκτός «ρότας» για αυτά τα πλοία λόγω βυθισμάτων που θα απαιτηθούν αλλά και λόγω διαύλων πρόσβασης. Υπενθυμίζεται ότι το Αμβούργο που εξυπηρετεί τους «σημερινούς» γίγαντες υποχρεώθηκε σε εκβάθυνση του ποταμού που διασυνδέει το λιμάνι με την θάλασσα καθώς εκτός των εμπορικών πλοίων γιγαντισμό «εμφάνισαν» και τα κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν εκεί. Στους προβληματισμούς και εκείνοι για τους χώρους εναπόθεσης που θα απαιτήσουν αυτά τα πλοία μελλοντικά στα λιμάνια, πολλά εκ των οποίων, είναι σε οριακή κατάσταση όσον αφορά στους εν λόγω χώρους.
Οι «οικονομίες κλίμακας» πάντως που θα επιτυγχάνουν αυτά τα πλοία εκτιμάται ότι θα αναδιαμορφώσουν και το τοπίο στις short sea γραμμές και διασυνδέσεις «ανεβάζοντας» παράλληλα στην κλίμακα πλοία του τομέα που σήμερα εκτελούν ρόλο «τροφοδότη».
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.