Λιμάνια: «Πρόκληση» το... overcapacity
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015 17:03
Κανένα εκ των μεγάλων σε κίνηση λιμένων του κόσμου δεν έχει μείνει αλώβητο από την υπερφόρτωση που σηματοδότησε η δρομολόγηση των πρώτων... πλοίων με μεγάλη μεταφορική ικανότητα σε TEU's μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι πρώτες αναλύεις στοιχεία των οποίων είδαν το φώς της δημοσιότητας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η υπερφόρτωση αποτελεί μίας μορφής «πρόκληση» την οποία βέβαια καλούνται να απαντήσουν τα λιμάνια. Και εδώ ακριβώς εμφανίζεται ένα ευρύτατο πεδίο για αναλύσεις αλλά και σχεδιασμούς καθώς είναι αδύνατον να «μαντέψουν» οι εξειδικευμένοι αναλυτές ποιο θα είναι το προς τα άνω όριο ναυπήγησης «γιγάντων».
Πρόσφατα σχετικά η επισήμανση μελέτης ότι οι όγκοι σε TEU's πήραν την ανιούσα με γεωμετρική πρόοδο μέσα στην τελευταία διετία ,όταν στο παρελθόν αυτή η αύξηση εκτάθηκε σταδιακά σε χρονικό εύρος δωδεκαετίας και πλέον, οδήγησε σε πρόωρα συμπεράσματα αλλά και δημιούργησε τη βάση «πανικού» των υπευθύνων για τα εξοπλιστικά των λιμένων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις προ ημερών στοιχεία για τα δις δολάρια που θα απαιτηθούν ώστε τα Κινεζικά λιμάνια να αντεπεξέλθουν στην «πρόκληση» αποκαλύπτουν και το εύρος των πέραν των βασικών επενδύσεων που θα πρέπει να συνοδεύσουν τις βασικές σε αυτοματισμούς, διαχείριση επίγεια, προσωπικό , συστήματα ελέγχου κλπ.
Το άξιο επίσης λόγου είναι ότι ακόμη και στις ΗΠΑ τα ποσά είναι τόσο δυσθεώρητα για τις απαιτούμενες λιμενικές επενδύσεις όπου πλέον γίνεται ανοικτά λόγος για ουσιαστική εμπλοκή ιδιωτικών επενδυτικών δυνάμεων ενώ αποτελεί κοινό τόπο ότι και στην Ευρώπη η ιδιωτική πρωτοβουλία υποστηρίζει το λιμενικό σύστημα μέσα από μείγματα και νομικές φόρμουλες.
Που στόχο έχουν να μειώσουν τους χρόνους ανταπόκρισης στις προκλήσεις άρα και να διασφαλίσουν μία θέση ύπαρξης στο ανταγωνιστικό σκηνικό που «στήνει» το παγκόσμιο εμπόριο. Εκ των γεγονότων καθίσταται εξόφθαλμα προφανές ότι όποιο λιμάνι, ανεξαρτήτως μεγέθους, δεν εξασφαλίσει τα απαιτούμενα ιλιγγιώδη ποσά για επενδύσεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και άλλους εξοπλισμούς τίθεται «αυτόματα εκτός μάχης» με ότι αυτό συνεπάγεται για το ρόλο που του επιφυλάσσεται από τους ανταγωνιστές.