Υποδομές και υπηρεσίες «τορπιλίζουν» το θαλάσσιο τουρισμό
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019 15:56
«Κοινά» προβλήματα, ως ένα σημείο, φαίνεται να αντιμετωπίζουν και οι δύο κλάδοι του θαλάσσιου τουρισμού επί ελληνικού εδάφους σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την φετινή διοργάνωση του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum. Κρουαζιέρα και yachting «υποφέρουν» από τις λιμενικές υποδομές καθώς είτε τα νησιωτικά λιμάνια δεν μπορούν να φιλοξενήσουν τα σύγχρονα μεγαθήρια της κρουαζιέρας είτε τα επαγγελματικά και όχι μόνο σκάφη αναψυχής δεν έχουν οργανωμένα σημεία πρόσδεσης (μαρίνες) εκτός βέβαια των ολίγων γνωστών -(οργανωμένων)- με την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) που ιδρύθηκε το 2010 να «παλεύει» την αναβάθμιση και την προώθηση των τουριστικών λιμένων και των εγκαταστάσεων των Ελληνικών μαρίνων. Το θέμα των λιμενικών υποδομών «ταλανίζει» και τους δύο τομείς την τελευταία και πλέον εικοσαετία εξ αιτίας της συναρμοδιότητας πολλών υπουργείων και της γραφειοκρατίας που συνεπάγεται η «επαφή» των εμπλεκόμενων φορέων. Χαρακτηριστική περίπτωση τα «ναύδετα» για τα οποία εκτός της αρμοδιότητας του υπουργείο αρμόδιου για θέματα ναυτιλίας λόγο έχει και το υπουργείο Τουρισμού... Στο θέμα των υπηρεσιών διαπιστώνεται διαφοροποίηση καθώς άλλες υπηρεσίες απαιτεί το yachting και άλλες τα κρουαζιερόπλοια. Χαρακτηριστικό του προβληματισμού που κατεγράφη κατά τη διάρκεια των εργασιών του Forum αλλά και στις συζητήσεις στο περιθώριό του αφορούσαν από την εξεύρεση λεωφορείων και ξεναγών κατά τις περιόδους αυξημένης τουριστικής κίνησης μέχρι και φαρμακείων όσο και αν αυτό «ακούγεται» παράδοξο. Στελέχη του τομέα της κρουαζιέρας έκαναν λόγο για στρατηγικές προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν σπεύδοντας να διευκρινίσουν ότι αυτές περισσότερο αφορούν «ζητήματα τριβής- καθημερινότητας» και λιγότερο ζητήματα που σχετίζονται με το επίσης πολυσυζητημένο homeporting και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του. Ένα άλλο στοιχείο που απασχολεί και τους δύο κλάδους είναι τα κόστη σε συσχετισμό με το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών όπου βέβαια οι συγκρίσεις με την Τουρκία είναι «μοιραίες» και λόγω των ισοτιμιών των νομισμάτων. Και σε αυτή τη διοργάνωση τέλος διαπιστώθηκε ότι οι συνέργειες με τους τοπικούς φορείς του τουρισμού ή τις παραγωγικές τάξεις είναι σε βρεφονηπιακή φάση γεγονός που στερεί των δυνατοτήτων στις εταιρίες να εντάξουν νέες προτάσεις για το πελατειακό τους δυναμικό πέραν των κλασικών.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.