Και ο Καναδάς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 01 Σεπτεμβρίου 2024 11:16
Αμερικανικές, ευρωπαϊκές και εσχάτως καναδικές «γυάρδες» δεν βλέπουν με «καλό μάτι» την κινεζική "κυριαρχία" στις ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων όλων των τύπων αλλά και επιβατηγών. Πρόσφατα η Canadian Marine Industries and Shipbuilding Association (CMISA) εισηγήθηκε στην Καναδική κυβέρνηση, η οποία έχει ανακοινώσει την επιβολή δασμών 100% σε εισαγόμενα από την Κίνα οχήματα, την επιβολή ανάλογων δασμών για πλοία που κατασκευάζονται στα κινεζικά ναυπηγεία.
Η Κίνα επέκτεινε γρήγορα τις ναυπηγικές της δυνατότητες και σήμερα κυριαρχεί στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Η Νότια Κορέα είναι ο μόνος σημαντικός ανταγωνιστής που εξακολουθεί να είναι σε θέση σε μερικούς μήνες να καταγράψει την υψηλότερη αξία παραγγελιών. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research, η Κίνα προσέλκυσε το 63% του συνολικού αριθμού πλοίων που έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής το 2024 έναντι μεριδίου μόλις 23% για τη βιομηχανία της Νότιας Κορέας. Η Ιαπωνία ακολουθεί μακράν στην Τρίτη θέση για παραγγελίες εμπορικών πλοίων.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η πολεμική κατά της Κίνας στις ΗΠΑ ξεκίνησε με τις γερανογέφυρες που κατασκευάζονται στην Κίνα και εν συνεχεία εισάγονται για χρήση σε αμερικανικά λιμάνια ενώ επεκτάθηκε και στις ναυπηγήσεις καθώς είναι σε εξέλιξη προσπάθεια να αφυπνιστεί το εμπορικό τμήμα των αμερικανικών ναυπηγείων για την κατασκευή εμπορικών πλοίων. Αντίστοιχα στην Ευρώπη οι ναυπηγικές μονάδες φαίνεται να αναζητούν αντίμετρα έναντι των επιδοτήσεων που έχουν καθιερώσει τα κινεζικά ναυπηγεία με το τοπικό χρηματοπιστωτικό σύστημα να ευνοεί τις αγορές υλικών και αναλωσίμων από κινεζικές επιχειρήσεις.