Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αίτημα ένταξης της CCU και της CCS στην πράξη της ΕΕ

0evropaiki enosi

Επανέρχεται το αίτημα να συμπεριληφθούν οι τεχνολογίες δέσμευσης και χρήσης άνθρακα (CCU) και δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) στον νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καθαρή μηδενική βιομηχανία (NZIA) ως στρατηγικές τεχνολογίες καθαρού μηδενικού ισοζυγίου. Η κοινή δήλωση, που υποστηρίζει το αίτημα, υπογράφηκε από το Ινστιτούτο Μεθανόλης, την Eurofer και την FuelsEurope, μεταξύ άλλων οργανισμών, υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζουν οι τεχνολογίες CCU στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων.
«Η CCU είναι στρατηγικής σημασίας για την επίτευξη καθαρών μηδενικών στόχων και θα πρέπει να αναγνωριστεί ως τέτοια και στην NZIA, δεδομένου ότι η συνάφειά της έχει αναγνωριστεί από πρόσφατες νομοθεσίες και από χρηματοδοτικούς μηχανισμούς της ΕΕ – στην τρίτη πρόσκληση του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ για έργα μεγάλης κλίμακας από τον Ιούλιο του 2023, από τα 41 έργα που επιλέχθηκαν, τουλάχιστον 10 έργα αφορούσαν την CCU, ", ανέφερε η επιστολή που εστάλη, προσθέτοντας ότι αυτές οι τεχνολογίες θα υποστηρίξουν τόσο την υλοποίηση των στόχων υδρογόνου της ΕΕ όσο και την αντικατάσταση των προϊόντων με βάση τα ορυκτά καύσιμα.
Η NZIA κάνει διάκριση μεταξύ «τεχνολογιών καθαρού μηδενικού ισοζυγίου» και «στρατηγικών τεχνολογιών καθαρού μηδενικού ισοζυγίου». Οι στρατηγικές τεχνολογίες καθαρού μηδενικού ισοζυγίου αντιμετωπίζονται κατά προτεραιότητα από τις εθνικές αρχές, εξορθολογίζοντας τις διαδικασίες αδειοδότησης, τις δημόσιες συμβάσεις και την πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Επιπλέον, υποστηρίζονται από έναν φιλόδοξο ετήσιο στόχο 40% της ΕΕ για τη μεταποίηση.
Οι τεχνολογίες CCU έχουν αναγνωριστεί σε διάφορες νομοθετικές προσπάθειες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των RED III, FuelEU Maritime, ReFuelEU Aviation, του κατ' εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) 2023/1185 REDII, της οδηγίας για το EU ETS, της πρότασης πλαισίου της ΕΕ για την πιστοποίηση των απορροφήσεων άνθρακα, της ανακοίνωσης για τους βιώσιμους κύκλους άνθρακα και της επικείμενης στρατηγικής για τη βιομηχανική διαχείριση του άνθρακα. Αυτές οι πρωτοβουλίες υπογραμμίζουν τη σημασία της CCU για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, τη μείωση των εκπομπών σε τομείς που είναι δύσκολο να μειωθούν και την προώθηση της βιωσιμότητας σε διάφορους κλάδους.
Η δέσμευση άνθρακα είναι ζωτικής σημασίας στο πλαίσιο των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBO) για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς μειώνει τις εκπομπές, υποστηρίζει τη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων και βοηθά στη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έχει αναγνωριστεί ως τέτοιο στην οδηγία FuelEU Maritime. Επιπλέον, ο κανονισμός ανοίγει ένα παράθυρο για την αναγνώριση των ενσωματωμένων τεχνολογιών δέσμευσης άνθρακα από την ΕΕ μόλις η τεχνολογία γίνει πιο ώριμη.
Η δέσμευση άνθρακα επί του πλοίου για τα πλοία πραγματοποιείται με τη δέσμευση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα καυσαέρια του πλοίου, αποτρέποντας την απελευθέρωσή τους στην ατμόσφαιρα και διευκολύνοντας την αποθήκευση ή τη χρήση τους, μειώνοντας έτσι το αποτύπωμα άνθρακα του πλοίου.

Η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια δοκιμών σε διάφορα σκάφη και βρίσκεται ακόμη στα πιλοτικά στάδια ανάπτυξης.
Οι υπογράφοντες περιλαμβάνουν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Χημικής Βιομηχανίας (Cefic), την Ευρωπαϊκή Ένωση Τσιμέντου (Cembureau), την Cewep, την CO2 Value Europe, την ECFD, τη συμμαχία eFuel, την Eurogas, την Eurofer, την FuelsEurope, το Ινστιτούτο Μεθανόλης, την πρωτοβουλία ανανεώσιμου άνθρακα και την UPEI.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter