«Ανοίγει» το Σουέζ η CMA CGM
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 06 Δεκεμβρίου 2025 07:14
Σίγουρα σηματοδοτεί ένα από τα γεγονότα που θα χαρακτηρίσουν την χρονιά που «φεύγει» η απόφαση της CMA CGM να επαναφέρει υπηρεσία της δια μέσου της διώρυγα του Σουέζ. Η πολυσυζητημένη «επαναφορά» των carriers υπό προϋποθέσεις ή μη φαίνεται να γίνεται σταδιακά πραγματικότητα το 2026 γεγονός που θα οδηγήσει αν συμβεί με όλες τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε αναδιαρθρώσεις στόλων, αποσύρσεις πλοίων για διατήρηση της ναυλαγοράς σε «επίπεδα» κερδοφορίας αλλά ακόμη και σε διαλύσεις πλοίων του τομέα που υπό άλλες, προ Χούθι συνθήκες θα έπρεπε να έχουν διαλυθεί. Η ανακοίνωση της CMA CGM για έναν πλήρη βρόχο ανατολής-δύσης μέσω του Σουέζ είναι σίγουρα ένα αξιοσημείωτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο Peter Sand, Chief Analyst της Xeneta. Η Γαλλικών συμφερόντων εταιρία αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι θα ξεκινήσει το 2026, στέλνοντας πλοία στη διαδρομή INDAMEX πίσω μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Η Xeneta σημειώνει ότι τα δεδομένα από την eeSea δείχνουν ότι θα μειώσει τον χρόνο διέλευσης πλήρους βρόχου κατά δύο εβδομάδες, σε 77 ημέρες έναντι της μεγαλύτερης διαδρομής γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Η διαδρομή που επιλέχθηκε εξακολουθεί να είναι μία από τη δεύτερη βαθμίδα, χρησιμοποιώντας σκάφη στην περιοχή 6.000 έως 10.000 TEU. Εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της Σρι Λάνκα και της δυτικής ακτής της Ινδίας με στάση στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, πριν κατευθυνθεί προς τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. Ωστόσο, είναι μια εβδομαδιαία υπηρεσία με συνολικά 11 πλοία που αναπτύσσονται στη διαδρομή.
Η CMA CGM δοκιμάζει περαιτέρω τη διέλευση της Διώρυγας του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα τις τελευταίες εβδομάδες με πολλά μεγαλύτερα πλοία. Η Διώρυγα του Σουέζ προανήγγειλε τα πλοία και τα χρησιμοποίησε για να τονίσει τις ευκαιρίες για ασφαλείς διελεύσεις. Τόσο η Maersk όσο και η Hapag-Lloyd δήλωσαν ότι αναμένουν μια αργή επιστροφή, λέγοντας ότι θα είναι σταδιακή μόλις αποκατασταθεί η ασφάλεια.
Ο Ινδικός διάδρομος, οι ΗΠΑ και τα εληνικά λιμάνια
Η επαναφορά του Σουέζ, όσο και αν αργήσει να «πιάσει» ρυθμούς το 2026 επαναφέρει στο προσκήνιο το θέμα της ανάπτυξης του Ινδικού διαδρόμου διασύνδεσης με την Ευρώπη που υποστηρίζουν «διακαώς» και οι ΗΠΑ ως το αντίπαλον δέος στον Κινεζικό διάδρομο ο οποίος έχει «κατακτήσει» τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτό το σενάριο επανέρχεται και το θέμα της αξιοποίησης ελληνικών λιμένων ως πρώτου σταθμού του Ινδικού διαδρόμου στην Ε.Ε., που επίσης υποστηρίζουν οι ΗΠΑ, ασχέτως αν λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου αλλά και της Β. Ευρώπης δεν φαίνεται αν είναι διατεθειμένα να «παραχωρήσουν» κίνηση που προέρχεται από την Ινδία στα ελληνικά λιμάνια και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα τα ανταγωνιστικά προς τα ελληνικά λιμάνια έχουν προβεί σε σωρεία ανακοινώσεων για τις άριστες ή αναπτυσσόμενες σιδηροδρομικές τους καλύψεις «στοχεύοντας» στο «αδύνατο σημείο» των ελληνικών λιμένων με το «εν ασθενεία» ευρισκόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
