Αυξάνει τις κρατικές επιδοτήσεις για τα ναυπηγεία της η Ρωσία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2023 11:13
Κατά το οικονομικό έτος 2024, η Ρωσία φέρεται να σχεδιάζει να αυξήσει τις επιδοτήσεις προς τα ρωσικά ναυπηγεία κατά 68 εκατομμύρια δολάρια, παρέχοντας πρόσθετη στήριξη σε μια βιομηχανία που έχει πληγεί σκληρά από τις κυρώσεις.
Το σχέδιο προϋπολογισμού του Κρεμλίνου υποδηλώνει ότι η χρηματοδότηση για το πρόγραμμα επιδοτήσεων το 2024 θα αυξηθεί από 122 εκατομμύρια δολάρια σε περίπου 190 εκατομμύρια δολάρια. Η χρηματοδότηση θα διατηρηθεί εντός αυτού του εύρους κατά τα επόμενα δύο έτη.
Η Ρωσία λέει ότι η ενισχυμένη χρηματοδότηση θα πάει στην επιδότηση του κόστους για τους Ρώσους ναυπηγούς για να διευκολύνει την παραγωγή εξαρτημάτων πλοίων.
Επιπλέον, υπάρχουν σχέδια για επιδότηση του Azov Ship Repair Yard με επιπλέον 20 εκατομμύρια δολάρια. Το ναυπηγείο βρίσκεται στην περιοχή της Αζοφικής Θάλασσας, σε κοντινή απόσταση για εργασίες επισκευής του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, αλλά με ασφάλεια εκτός εμβέλειας των ουκρανικών πυραύλων.
Ο επερχόμενος οικονομικός κύκλος έχει επίσης επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (NSR). Συνολικά 417 εκατομμύρια δολάρια έχουν διατεθεί για την κατασκευή πυρηνικών παγοθραυστικών και ενός πολυλειτουργικού σκάφους πυρηνικού εφοδιασμού. Ωστόσο, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 40 εκατομμυρίων δολαρίων από το επίπεδο του προϋπολογισμού του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Με τη Ρωσία να ελπίζει να ξεκινήσει τη ναυτιλία όλο το χρόνο μέσω της NSR, είναι πρόθυμη να κατασκευάσει ένα στόλο πυρηνικών παγοθραυστικών και πλοίων. Η ρωσική πυρηνική υπηρεσία Rosatom, η οποία είναι επιφορτισμένη με την ευθύνη της επίβλεψης των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στη NSR, ελπίζει να λειτουργήσει 13 παγοθραυστικά μέχρι το 2030.
Με τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, ο πρόεδρος Πούτιν φαίνεται πρόθυμος να αναζωογονήσει τη ναυπηγική βιομηχανία στη Ρωσία. Πριν από ένα μήνα, ο Πούτιν μεταβίβασε τη διαχείριση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της Ρωσίας United Shipbuilding Corporation (USC), αναθέτοντάς το στην κρατική τράπεζα VTB. Η USC αγωνίζεται να βρει εξαρτήματα για να ανταποκριθεί στις ανεκτέλεστες παραγγελίες της, ιδιαίτερα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης και τεχνολογίας που ιστορικά προέρχονταν από ευρωπαίους προμηθευτές.