Αλλάζει το «σιδηροδρομικό τοπίο» στα Βαλκάνια η κινεζική πρωτοβουλία "Belt and Road"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 06 Ιουλίου 2019 09:04
Θεαματικές αλλαγές στο «σιδηροδρομικό τοπίο» της Βαλκανικής αναμένεται να επιφέρουν Κινεζικές επενδύσεις που εντάσσονται στην πρωτοβουλία «Belt and Road. Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκεται η Βόρεια Μακεδονία αλλά και η Ελλάδα καθώς εξετάζεται και η διασύνδεση με το δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας Βελιγραδίου- Βουδαπέστης. Ως γνωστόν ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Βελιγράδι - Βουδαπέστη χρηματοδοτείται με δάνεια από το κινέζικό πρόγραμμα «Μία ζώνη, μία οδός». Τα έργα στην σερβική πλευρά ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017 και εξελίσσονται κανονικά, κάποια καθυστέρηση παρατηρείται στην πλευρά της Ουγγαρίας ωστόσο εκτιμάτε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.
Θετικές επιπτώσεις για τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης
Τις άκρως ενδιαφέρουσες σιδηροδρομικές εξελίξεις, που αναμένεται να επιδράσουν θετικά στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και να προσδώσουν «μεταφορική υπεραξία» και στα δύο στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας «αποκάλυψε» η υπουργός Υποδομών και Συγκοινωνιών της Σερβίας, Ζόρανα Μιχαήλοβιτς. Η Σερβίδα υπουργός ανέφερε σε συνέντευξη της στην δημόσια τηλεόραση RTS ότι κατά την σημερινή συνάντηση με τους ομολόγους της Κίνας και της Ουγγαρίας, που θα πραγματοποιηθεί στο Βελιγράδι, θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο να ενταχθούν στο σιδηροδρομικό έργο, που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μία ζώνη, μία οδός», η Ελλάδα και η Βόρεια Μακεδονία. Η Μιχαήλοβιτς ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον της Κίνας για την επέκταση του έργου νοτίως της Σερβίας και γι' αυτό θα γίνει σχετική πρόταση στην Αθήνα και τα Σκόπια. «Δεν αρκεί να έχουμε σιδηρόδρομο ταχείας κυκλοφορίας στη γραμμή Βουδαπέστη -Βελιγράδι αλλά είναι αναγκαίο να επεκταθεί το δίκτυο σε ολόκληρο τον νότιο διάδρομο. Ελπίζω ότι η Βόρεια Μακεδονία και η Ελλάδα θα ανταποκριθούν θετικά στο κάλεσμα να συμμετάσχουν στο έργο» επισήμανε η Μιχαήλοβιτς.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.