Κίνα: Η… «μάχη των δράκων» άρχισε
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2015 15:59
Σιδηρόδρομος "εναντίον" πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αντιστρόφως. Νωρίτερα το "theseanation" παρουσίασε το γεγονός της έναρξης των δρομολογίων εμπορικών σιδηροδρομικών συρμών μεταξύ Κίνας- Γερμανίας με τίτλο: «Ξεκίνησε το πρώτο τρένο που θα συνδέει τη Κίνα με το Αμβούργο!». Η είδηση θα μπορούσε να περάσει στα «ψιλά» της ειδησεογραφίας υπό άλλες συνθήκες αν η Κίνα δεν είχε ανακοινώσει ένα εξαιρετικά μεγαλόπνοο και πολυδάπανο σχέδιο για την ανάπτυξη του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού».
Το θέμα της δρομολόγησης εμπορικών συρμών, με εβδομαδιαία κυκλικά δρομολόγια ,που μάλιστα θα καταφτάνουν μόλις σε δεκατρείς μέρες (8.900 χλμ.!) στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αμβούργου δείχνει δύο πράγματα. Οι Κινεζικοί σιδηροδρομικοί δράκοι «βρυχώνται» έναντι των θαλάσσιων ομολόγων τους. Και το δεύτερο και σπουδαιότερο. Η Κίνα σιδηροδρομικά και δια θαλάσσης «εδραιώνει» την παρουσία της στο οικονομικό γίγνεσθαι τις ευρύτερης περιοχής της Ασίας και των εκεί αναδυόμενων αγορών εξελισσόμενη ως η απόλυτη υπερδύναμη στο διεθνές εμπόριο μεταξύ Ασίας-Ευρώπης-ΗΠΑ αφού από το λιμάνι του Αμβούργου, ως γνωστόν, αναχωρούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έμφορτα με Ασιατικά και Ευρωπαϊκά προϊόντα προς τις αγορές των ΗΠΑ, Καναδά και Ν. Αμερικής. Γεωστρατηγικά Ινδία και Πακιστάν «τρέχουν» να αναπτύξουν τα λιμάνια τους και στρατηγικούς οδικούς άξονες προκειμένου να επιχειρήσουν να αναχαιτίσουν στο μέτρο του δυνατού τους Κινεζικούς δράκους των σιδηροδρόμων και θαλασσίων μεταφορών.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τα Κινεζικά λιμάνια βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης των λιμένων ενώ όσον αφορά στα σιδηροδρομικά η Κίνα έχει «τοποθετηθεί στρατηγικά» και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βαλκανικής το οποίο σε συνάρτηση με τα λιμάνια με πρόσωπο τη Μ. Θάλασσα και το Αιγαίο μειώνουν σχεδόν σε ίσο αριθμό ημερών με τη σιδηροδρομική σύνδεση Κίνας-Γερμανίας τους θαλάσσιους πλόες προς το λιμάνια τη Β. Θάλασσας με κορυφαία μάλιστα περίπτωση εκείνη του λιμανιού του Πειραιά. Όπου ο συνδυασμός πλοίου- σιδηροδρόμου για το διεθνές εμπόριο φαντάζει ακαταμάχητος. Στο σκηνικό που διαμορφώνεται πέραν των διαδικασιών της δεύτερης φάσης των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που προσλαμβάνουν μείζονος σημασίας για την εθνική οικονομία και τα καλώς εννοούμενα διεθνή συμφέροντα της χώρας στο εμπορικό γίγνεσθαι η υπόθεση της σιδηροδρομικής ανάπτυξης του άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης-Ηδομένης και οι καταγεγραμμένες διαθέσεις διεθνών επενδυτών μεταξύ των οποίων και οι Κινέζοι δίνουν μία άλλη προτεραιότητα σε ζητήματα που στην παρούσα φάση δεν φαίνεται να αγγίζουν το λαό αλλά τον αφορούν στο μέγιστο βαθμό. Και αυτό γιατί η ανάπτυξη που υπόσχεται ο συνδυασμός σιδηροδρόμων – πλοίων- λιμένων δικαιολογεί μερικές χιλιάδες θέσεων εργασίας στα πολυσυζητημένα εξαντλητικώς λιμενικά και άλλα cluster.