Τρι10142025

Last updateΤρι, 14 Οκτ 2025 2pm

«Φρένο» για την κατασκευή της πρώτης σήραγγας πλοίων στον κόσμο

0Τούνελ

Η Νορβηγία αποφάσισε ότι η κατασκευή της πρώτης σήραγγας πλοίων στον κόσμο θα ήταν πολύ δαπανηρή για να είναι πρακτική. Αντιπροσωπεύει μια αλλαγή θέσης από την κυβέρνηση από δηλώσεις που επισημάνθηκαν κατά τις πρόσφατες εκλογές της Νορβηγίας. Το κυβερνών κόμμα είχε τονίσει τις ανησυχίες για την ασφάλεια, χαρακτηρίζοντας τη σήραγγα κρίσιμο έργο. Τον περασμένο μήνα, 450 εταιρείες έστειλαν επιστολή στο κοινοβούλιο ζητώντας να προχωρήσει το έργο. Ωστόσο, η Hurtigruten είπε ότι δεν σκόπευε να χρησιμοποιήσει τη σήραγγα, τονίζοντας ότι οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή σπάνια καθυστερούσαν τα ταξίδια της.
Η Νορβηγική Παράκτια Αρχή, η οποία επέβλεπε το έργο, έλαβε προσφορές από τρεις κατασκευαστικές συνεργασίες τον Ιούνιο για το έργο και είχε πει ότι αναμένει να ολοκληρώσει μια σύμβαση κατασκευής φέτος. Οι εργασίες αναμενόταν να ξεκινήσουν το 2026 και να διαρκέσουν περίπου πέντε χρόνια για να ολοκληρωθούν.
Το έργο επρόκειτο να βρίσκεται κοντά στο Stad και σε μια δύσκολη ναυτιλιακή ζώνη επιρρεπή σε κακές καιρικές συνθήκες. Το Stadhavet λέγεται ότι είναι ένα από τα πιο εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και επικίνδυνα θαλάσσια τμήματα κατά μήκος της νορβηγικής ακτής. Η σήραγγα προωθήθηκε τόσο για τις πτυχές ασφαλείας της όσο και για την ικανότητά της να συντομεύει τους χρόνους θαλάσσιου ταξιδιού. Το έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2010, σχεδίαζε να ανασκάψει μέσα από ένα βουνό για να δημιουργήσει μια σήραγγα 2.200 μέτρων (1,4 μιλίων) ικανή να χειριστεί πλοία μέχρι το μέγεθος των παράκτιων επιβατηγών πλοίων του Hurtigruten και της Havlia.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση σταματά το έργο. Το έργο εγκρίθηκε το 2021, μόνο για να τεθεί σε αναμονή όταν αυξήθηκαν οι εκτιμήσεις κόστους. Η πρώτη πρόβλεψη ορίστηκε σε περίπου 325 εκατομμύρια δολάρια, αν και οι εκτιμήσεις εκτινάχθηκαν μέχρι το 2023 σε πάνω από 690 εκατομμύρια δολάρια. Η Νορβηγική Παράκτια Αρχή εργάστηκε για την πρόταση και κέρδισε την κυβερνητική υποστήριξη για την κατασκευή που κόστισε έως και 490 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα το κόστος έχει φτάσει πλέον τα 930 εκατομμύρια δολάρια γεγονός στο οποίο αποδόθηκε η απόφαση για αναστολή του έργου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter