Δευ11252024

Last updateΤρι, 26 Νοε 2024 6am

Καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά ο 18ος κινεζικός στόλος

A1K

Σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού καταπλέει το πρωί της Δευτέρας στον Πειραιά ο 18ος στόλος του κινεζικού πολεμικού ναυτικού (18th Escort Task Group ) ο οποίος και θα παραμείνει ελλιμενισμένος εδώ ολόκληρη την εβδομάδα.

Τρία μεγάλα σύγχρονα πολεμικά πλοία, με υψωμένη την ερυθρή κινεζική σημαία, θα βρίσκονται στα νερά του λιμανιού του όποιου την διαχείριση διεκδικεί η κινεζική Cosco η οποία ήδη ελέγχει τους δυο από τους τρεις προβλήτες του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική επίσκεψη η οποία γίνεται σε πάρα πολύ κατάλληλη στιγμή», δηλώνει ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Zou Xiaoli.
Ο στόλος που απαρτίζεται από την πυραυλοφόρο φρεγάτα Yuncheng (Jiangkai II- class) , το αποβατικό σκάφος (Yuzhao-class) LPD 989 Changbai Shanκαι και το σκάφος υποστήριξης Chao Hu, είναι μέρος της δύναμης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κίνας που εκτέλεσε αποστολές στον Κόλπο του Αντεν, με αντικείμενο την προστασία εμπορικών πλοίων από την πειρατεία και άλλες ασύμμετρες απειλές , στο σημαντικό εμπορικό αυτό ναυτικό δίαυλο.
Για το λόγο αυτό θα βραβευθεί και από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ο κινεζικός αυτός στόλος. Όπως όμως θα βραβευθεί από την κινεζική αποστολή και η ελληνική πλευρά για την συνδρομή της στην κρίση της Λιβύης από όπου και Έλληνες ακτοπλόοι προεξάρχουσας στης ANEK lines συνέβαλαν στην ασφαλή απομάκρυνση χιλιάδων Κινέζων πολιτών.
Με δεδομένη την εκτενή ναυτική συνεργασία των δυο χωρών αλλά και τη σημασία της Κίνας ως ξένου επενδυτή στην Ελλάδα -όπως και τη δεδηλωμένη πρόθεση της νέας ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε διακρατικές συμφωνίες με το Πεκίνο σε τομείς όπως οι θαλάσσιες υποθέσεις, η ναυτιλία, οι κατασκευές υποδομών και οι χρηματοδοτήσεις- η επίσκεψη αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Πόσο μάλλον που συμπίπτει με την σημαντική κινεζική εορτή της πρωτοχρονιάς που είναι την ερχόμενη Πέμπτη. Ημέρα κατά την οποία ο κινεζικός στόλος θα είναι ακόμη εδώ.
Από την πλευρά της η κινεζική Cosco που διαχειρίζεται ήδη τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ και έχει υπογράψει σύμβαση εγκεκριμένη από το κοινοβούλιο για επένδυση 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 67,7% του ΟΛΠ.
Tον ίδιο στόχο και βούληση έχει όμως και η APM Terminals που ανήκει στον όμιλο του ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller-Maersk Group και είναι ένας από τους μεγαλύτερες διαχειριστές λιμένων του κόσμου. Λειτουργεί παγκόσμιο δίκτυο 64 τερματικών σταθμών σε 39 χώρες στις πέντε ηπείρους, έχει επτά νέα λιμενικά έργα σε εξέλιξη και πάνω από 160 επιχειρήσεις σε υπηρεσίες εσωτερικών μεταφορών (ενδοποτάμιες και παράκτιες μεταφορές).
Πηγή: capital.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter