"Traffic Jam" στο λιμάνι του Πειραιά...
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012 13:21
Φέτος, όπως και τα τελευταία χρόνια, οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Πλέον, στον Πειραιά βλέπουμε μέσα σε μια μέρα να δένουν από 6 έως και 10 κρουαζιερόπλοια διαφόρων μεγεθών, ενώ υπάρχουν και μέρες, που βρίσκονται στο λιμάνι 4 κρουαζιερόπλοια άνω των 290 μέτρων και χωρητικότητας 2.800 επιβατών και πλέον, έκαστο.
Πέρα όμως από τη θετική πλευρά, υπάρχει και αρνητική καθώς όλα τα κρουαζιερόπλοια προσεγγίζουν το λιμάνι τις πρώτες πρωινές ώρες και σε συνδυασμό με τις αφίξεις των ακτοπλοϊκών πλοίων δημιουργείται το αδιαχώρητο έξω από τα φανάρια του Πειραιά.
Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο πλοία της ακτοπλοΐας να συνωστίζονται, κατά τις πρωινές ώρες, περιμένοντας κάποιο μεγαθήριο κρουαζιερόπλοιο να κάνει μανούβρα για να «δέσει» με αποτέλεσμα να καθυστερούν ιδιαίτερα.
Ειδικά, κατά τους θερινούς μήνες, που οι πρωινές αναχωρήσεις από τον Πειραιά ξεκινούν στις 7:00 π.μ. η ώρα και ολοκληρώνονται λίγο πριν τις 8:00 π.μ.
Συνεπώς, αν ένα πλοίο της ακτοπλοΐας, δεν έχει προλάβει να δέσει ως τις 7:00 π.μ. θα πρέπει να περιμένει έξω από το λιμάνι για μια ώρα περίπου.
Μάλιστα το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όταν κάποια Ε/Γ –Ο/Γ έχουν αναχώρηση για το επόμενο δρομολόγιο τους στις 9:00 π.μ. ή στις 10:00 π.μ., χάνοντας πολύτιμο χρόνο από την φορτο –εκφόρτωση.
Αυτός ο περιορισμός αναγκάζει, συχνά τους πλοιάρχους των Ε/Γ –Ο/Γ να ανεβάζουν ταχύτητα προκειμένου να προλάβουν ένα κρουαζιερόπλοιο, το οποίο ταξιδεύει με οικονομική ταχύτητα, δεδομένου του ευέλικτου πλάνου των αφιξο-αναχωρήσεων τους και των μεγάλων χρονικών διαστημάτων μεταξύ των λιμανιών των δρομολογίων τους.
Επιβάλλεται, λοιπόν, οι υπεύθυνοι διαχειριστές της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά, να διαχωρίσουν την ακτοπλοΐα από τη κρουαζιέρα.
Ο νησιώτης -επιβάτης της ακτοπλοΐας ταξιδεύει από το νησί ως την Αθήνα για λίγες ώρες, συνήθως για επαγγελματικούς και ιατρικούς λόγους ενώ υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις επιβατών, που στον Πειραιά μετεπιβιβάζονται σε άλλα πλοία για κάποιο άλλο νησιωτικό προορισμό. Ο επιβάτης ενός κρουαζιερόπλοιου, πιθανόν, να επισκεφθεί την Αθήνα μόνο μία φορά και το πλοίο του θα παραμείνει στο λιμάνι για πάνω από 9 ώρες.
Συνοψίζοντας, αν σκεφτούμε πως οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ξεκινούν τις εκδρομές τους μετά τις 8:00 π.μ. και μισή αφού πάρουν το πρωινό τους γεύμα, τότε θα μπορούσαν τα κρουαζιερόπλοια να εισέρχονται στο κεντρικό λιμένα είτε πριν τις αφίξεις των κρητικών πλοίων, στις 5:00, είτε μετά τις πρωινές αναχωρήσεις, στις 8:00.
Δε πρέπει να ξεχνάμε πως το ακτοπλοϊκό πλοίο εκτελεί μια υπηρεσία δημοσίου συμφέροντος και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.
Φώτης Καρλής